Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس سنای پاکستان با تصویب قطعنامه ای، طرح آمریکایی معامله قرن را رد کرد.

اخبار بین الملل- بر این اساس، مجلس سنای پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای با طرح آمریکایی معامله قرن درباره مسئله فلسطین مخالفت کرد. این قطعنامه توسط سناتور «مشتاق احمدخان» از اعضای حزب جماعت اسلامی پاکستان ارائه شد و همه نمایندگان حزب حاکم و احزاب سیاسی مخالف در مجلس سنا آن را تایید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور‌های پاکستانی با ابراز نگرانی از پیامد‌های منفی طرح به اصطلاح صلح "معامله قرن"، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به منزله بی اعتنایی عمیق نسبت به حقوق اولیه مسلمانان فلسطینی قلمداد کردند.

این قطعنامه همچنین حل مسئله فلسطین براساس قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ایجاد کشور مستقل فلسطین و بازگشت ایمن همه فلسطینی‌ها به خانه و سرزمین مادری خود را خواستار شد.

نمایندگان مجلس سنای پاکستان در این قطعنامه همچنین از دولت این کشور خواستند اقدامات لازم برای فراخوان نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی با موضوع ایجاد یک موضع کارآمد در محافظت از حقوق مسلمانان فلسطینی را در دستور کار قرار دهد.

ترامپ رییس جمهور آمریکا ۲۸ ژانویه از طرح معامله قرن رونمایی کرد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران، معامله قرن را طرحی یک طرفه و برای تامین منافع رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطین شورای امنیت پاکستان پاکستان مجلس سنای پاکستان معامله قرن مجلس سنای پاکستان معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، خواجه محمد آصف درباره سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی گفت: این یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود و ما به دستاوردهای آن اطمینان داریم.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: "ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم."

وی آینده خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را روشن توصیف و اضافه کرد: معتقدیم که راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی پیدا خواهیم کرد و آن را به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند.

خواجه محمد آصف در بخشی دیگر از اظهاراتش، خواستار وحدت کشورهای منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک شد و گفت: متاسفانه رویکرد دوگانه غرب و حمایت مستمر آنان از اسرائیل منطقه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: منطقه ما شاهد افزایش مداخله قدرت‌های بزرگ است، لذا ما باید برای دفاع از منافع خود در یک جبهه حضور داشته باشیم. در چنین اوضاعی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

وی تروریسم را تهدید مشترک اسلام‌آباد و تهران دانست و افزود: غلبه بر تهدید تروریسم اجتناب ناپذیر است، از این رو هر دو کشور برادر مصمم به افزایش همکاری‌های خود در این حوزه هستند.

خواجه محمد آصف با اشاره به حمایت جبهه غرب از رژیم اسرائیل نیز گفت: حمایت از فلسطین مسوولیت و وظیفه پاکستان است و معتقدیم نسل کشی مردم غزه جنایتی است که مانند آن را در تاریخ مشاهده نمی کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بیانیه مشترک خود پس از پایان سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه، دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک های بشردوستانه و بازگشت آوارگان فلسطینی شدند.

آیت الله رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدارهای دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه