Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@23:30:26 GMT

سیاست فرانسه در قبال مساجد تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۳۲۱۲

سیاست فرانسه در قبال مساجد تغییر کرد

رئیس‌جمهوری فرانسه علاوه بر امتناع از پذیرش امامان جماعت خارجی، از افزایش نظارت بر منابع خارجی مساجد و سازمان‌های غیردولتی اسلامی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، امروز چهارشنبه مدعی مبارزه با تهدیدی به نام «جدایی‌طلبی اسلام‌گرایانه» شد و شماری از برنامه‌های دولت برای مقابله با دخالت‌های خارجی بر مسلمانان این کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پایان تدریجی فعالیت امامان جماعت خارجی و محدودیت تامین مالی مساجد از سوی دولت‌های بیگانه از جمله بندهای این طرح دولتی  است.

بیشتر بخوانید:

افزایش حملات به مساجد در آلمان نگران‌کننده است

البته وی مدعی شد این برنامه مسلمانان فرانسه را هدف نمی‌گیرد بلکه با کسانی مقابله می‌کند که قوانین این کشور را نقض می‌کنند.

ماکرون در تشریح برنامه خود گفت: فرانسه به پذیرش امامان جماعت فرستاده شده از سوی دیگر کشورها از جمله ترکیه و الجزایر پایان و به جای آن شمار امامان تربیت شده در داخل کشور را افزایش می‌دهد.

وی افزود: امامان خارجی فعلی مساجد فرانسه پس از پایان دوره، این کشور را ترک خواهند کرد. رئیس جمهوری فرانسه همچنین خواستار افزایش نظارت دولت بر منابع خارجی مساجد و سازمان‌های غیردولتی اسلامی فعال در فرانسه شد.

اداره بسیاری از مساجد در فرانسه از سوی گروه‌های قومی متفاوت انجام می‌شود؛ در شهرهایی که مسلمانان آن عمدتا از مستعمرات شمال آفریقا (یا نسل‌های بعدی آن‌ها) می‌آیند، مساجد در اختیار امامان جماعت الجزایری یا مراکشی است. اما در شهرهای شرقی‌تر که شمار بیشتری مسلمان ترک‌تبار دارند، اداره بسیاری از مساجد در اختیار ترک‌ها است.

گفتنی است افزایش قدرت ترکیه در ۲ دهه گذشته و تلاش‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور برای  جهت‌دهی به مسلمانان اروپا، نقش مساجد و امامان جماعت وابسته به ترکیه در کشورهای اروپایی و به‌ویژه فرانسه را افزایش داده و همین امر موجب نگرانی پاریس شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا پاریس ماکرون فرانسه امانوئل ماکرون مسجد رئیس جمهوری فرانسه امامان جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد