Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی در آخرین نشست خبری پیش از انتخابات خود در پاسخ به سوالی در خصوص میزان تاثیر شرایط اقتصادی بر مشارکت در انتخابات گفت: شاید این سوال خیلی در حوزه شورای نگهبان نباشد اما قطعا عوامل مختلفی در مشارکت موثر است، پیش‌بینی ما مشارکت خوب است که هیچگاه کمتر از ۵٠ درصد نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نگهبان با چشمان بسته نسبت به جریان‌های سیاسی قضاوت می‌کند

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص معیارهای رد صلاحیت کاندیداها و ادعای رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان گفت: من بارها عرض کرده‌ام که شورای نگهبان تابع قانون انتخاباتی است که توسط خود مجلس تصویب شده و ما به عنوان مجری قانون باید این قانون را به درستی اجرا کنیم. همواره ادعاهایی مطرح می‌شود اما نتایج ادوار گذشته نشان می‌دهد که شورای نگهبان دید سیاسی ندارد و با چشمان بسته نسبت به جریان‌های سیاسی قضاوت می‌کند.

اگر تبلیغات خلاف واقع صورت بگیرد ورود خواهیم کرد

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص هزینه‌های نامتعارف صورت گرفته در انتخابات گفت: درخصوص تبلیغات قانون بسیار حداقلی است و نهادهای دیگر از جمله نیروی انتظامی در این حوزه مسئولیت دارند. ما در شورای نگهبان اگر تبلیغات خلاف واقع صورت بگیرد ورود خواهیم کرد.

وی در رابطه با معیارهای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: ما براساس قوانین انتخاباتی بررسی صلاحیت‌ها را در چند مرحله انجام می‌دهیم که در مرحله اول هیات‌های اجرایی با مدیریت فرمانداری‌ها صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند و بعد هیات‌های نظارت استانی این وظیفه را به عهده دارند و بعد شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند. قانون انتخابات در ماده ٢٠٨ شرایط نمایندگان را برشمرده است.

ممکن است اشکالاتی صورت گرفته باشد

کدخدایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نزدیکی به پایان تبلیغات و احتمال بررسی مجدد صلاحیت برخی نمایندگان با توجه به مدارک جدید ارسالی به این نهاد و همچنین حاشیه‌سازی علیه شورای نگهبان گفت: در خصوص بحث بررسی صلاحیت‌ها زمان قانونی ما گذشته اما همه می‌دانند که با وجود حجم بالای کار ممکن است اشکالاتی صورت گرفته باشد که بسیار اندک است و ما تا چند روز گذشته به وزارت کشور اعلام کردیم و شایعات اعلامی کذب است. در مورد اینکه این مسأله و زمان کم شورای نگهبان با عدالت انتخاباتی هماهنگی دارد یا خیر قانونگذار باید تصمیم گرفته و در قانون تجدیدنظر کند.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کدخدایی شورای نگهبان بررسی صلاحیت صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴