Web Analytics Made Easy - Statcounter

تماشای خورشید؛ مراسم نکوداشت بنیان‌گذار دایرةالمعارف تشیع، استاد مهدی محقق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تماشای خورشید، مراسم نکوداشت بنیان‌گذار دایرةالمعارف تشیع، استاد مهدی محقق برگزار می‌شود. این نکوداشت در راستای وظایف کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران در بزرگداشت مروجان علم و فرهنگ و آموزش صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران سال گذشته با راه‌اندازی برنامه‌ای به‌نام تماشای خورشید، ثابت قدمی و تلاش نام‌آوران حوزه فکر، قلم، اندیشه و هنر را گرامی داشت.

در سال ۱۳۹۷ در مراسمی باشکوه، استاد محمدعلی موحد مولوی‌پژوه در نخستین برنامه تماشای خورشید تجلیل و نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران در دانشگاه تهران به این استاد اهدا شد. در تیر ۱۳۹۸، استاد یدالله کابلی خوانساری اسطوره خط شکسته ایران از سوی کمیسیون ملی یونسکو در دومین مراسم تماشای خورشید در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مورد تجلیل قرار گرفت.

اسفند امسال نیز در سومین مراسم تماشای خورشید با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران دکتر حجت‌الله ایوبی از استاد مهدی محقق چهره نامدار علم و فرهنگ ایران تجلیل خواهد شد. همچنین در این رویداد از نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران ویژه استاد محقق و تمبر یادمان نکوداشت هفت دهه خدمات فرهنگی و ادبی استاد رونمایی می‌شود.

بزرگداشت این استاد، ساعت ۱۵روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود و اساتید درباره مهدی محقق سخن می‌گویند.

مهدی محقق متولد ۱۰ بهمن ۱۳۰۸ خورشیدی، بنیان‌گذار دایرةالمعارف تشیع و عضو سابق هیأت امنای بنیاد دایرةالمعارف اسلامی، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران است که جوایز و افتخارات بسیاری از جمله درجه استاد ممتاز فلسفه اسلامی از سوی موسسه بین‌المللی اندیشه و تمدن اسلامی کوالالامپور مالزی در سال ۱۹۹۳، نشان درجه یک ادب فارسی در سال ۱۳۸۲ و جایزه بنیاد البرز به‌عنوان دانشمند برتر در سال ۱۳۹۳ را کسب و دریافت کرده است.

در این مراسم اساتیدی همچون محمدعلی موحد، محمدرضا شفیعی کدکنی، بهاءالدین خرمشاهی، اصغر دادبه، میرجلال‌الدین کزازی و مهدی ماحوزی حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش فرهنگ علم یونسکو نکوداشت مهدی محقق کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران استاد مهدی محقق تماشای خورشید دانشگاه تهران برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد

 دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس ، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های  روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد حضور تماشاگران متعاقب با آیین‌نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟