Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:18:49 GMT

اسپانیا قانون «مالیات گوگل» را اجرایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۳۳۹۴

دولت اسپانیا قصد دارد مالیات دیجیتال بر شرکت‌های بزرگ فناوری را وضع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت اسپانیا روز گذشته لایحه مالیات بر کسب و کارهای دیجیتال و تراکنش‌های مالی بورس را تصویب کرد.

این در حالی است که پیش از اسپانیا کشورهای اروپایی دیگر نیز اقدامی مشابه انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه دولت این کشور در جلسه هفتگی خود تصمیم گرفته‌اند اقداماتی به نام «مالیات گوگل» و «مالیات توبین» را اجرایی کنند. البته پارلمان اسپانیا هنوز این اقدامات را تأیید نکرده است.

به گفته «مارا خسوس مونترو» وزیر اقتصاد این کشور، قانون «مالیات گوگل» از پایان ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود. این مالیات مقامات آمریکایی را خشمگین کرده است. همچنین دولت ترامپ تهدید کرده در صورت اجرایی شدن «مالیات گوگل»، تعرفه‌های وارداتی سنگینی بر کالاهای اسپانیایی وضع کند.

دولت اسپانیا امیدوار است تا پایان سال جاری، جامعه بین‌المللی برای وضع مالیات بر کسب و کارهای دیجیتال به توافقی دست یابد. درهمین راستا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) هم اکنون سعی دارد این توافق را به وجود بیاورد.

به گفته مونترو دولت اسپانیا خواهان یک سیستم مالیاتی عادلانه تر است که مبتنی بر روندهای اقتصادی جهانی سازی باشد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک از روش‌های مختلفی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند. وضع مالیات جدید در اسپانیا نیز برای مواجهه با این امر است.

اسپانیا تصمیم دارد ۳ درصد مالیات بر تبلیغات آنلاین، معاملاتی که در پلتفرم‌های دیجیتال انجام می‌شود و فروش آنلاین اطلاعات کاربران توسط شرکت‌های بزرگی وضع کند که درآمد آنها در سطح بین‌الملل بیش از ۷۵۰ و در داخل اسپانیا بیش از ۳ میلیون یورو است.

فرانسه، ایتالیا و بلژیک قبلاً قانون «مالیات توبین» را وضع کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسپانیا مالیات گوگل قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دولت اسپانیا مالیات گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.   همچنین نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.   بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳ اصلاح شد، همچنین بند‌های (خ) و (ت) ماده ۳ تبصره (۴) و ماده ۵ اصلاح شدند.   در بند (الف) ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.   همچنین بند (ب) ماده ۷ و تبصره آن اصلاح گردید و یک سند به عنوان بند (پ) و ۳ تبصره به عنوان یک تا ۳ به این ماده الحاق شده است.

دیگر خبرها

  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند