Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@15:41:54 GMT

رقص پروانه ها در ارسباران

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۳۴۱۱

رقص پروانه ها در ارسباران

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: ترکمانی که تاکنون 2 بار رتبه اول نقاشی رئال در  تهران را کسب کرده است با پروانه های رنگینش به فرهنگسرای ارسباران می آید تا تابلوهایی از پروانه های شهرمان را پیش روی بازدیدکنندکان قرار دهد.

بهار امسال بود که پرواز پروانه ها در شهر تهران سوژه بسیاری از عکاسان شد. مردم با دیدن پروانه های کوچک به وجد می آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موجودات دوست داشتنی حال و هوای شهر را تغییر داده بودند. ترکمانی که عاشق طبیعت و طبیعت گردی است از حضور پروانه ها در شهر تهران به عنوان یکی از زیباترین رویدادهای فصل بهار امسال  یاد می کند و می گوید: «پروانه ها حس آرامش به من می دادند. همیشه با دیدن پروانه ها با خود می گویم نقاش و خالق آنها چقدر با حوصله و مهارت بال پروانه ها را نقاشی کرده است. ترکیب رنگ های زرد و سیاه و قرمز و... بر بال های پروانه ها بسیار دیدنی است.»

ترکمانی که خود را برای برپایی نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای ارسباران آماده می کند درباره انتخاب عنوان نمایشگاهش توضیح می دهد: «برای من بال زدن پروانه ها مفهومی عرفانی دارد. پرواز به سوی معشوق و خدا. پروانه در شعر فارسی هم مفهوم عاشقی دارد که برای رسیدن به معشوق، جان خود را فدا می کند.»

عاشق طبیعت هستم

 قرار است در نمایشگاه «رقص پروانه ها» 16 اثر نقاشی در ابعاد 70 در 70 و 60 در 60 با تکنیک رنگ روغن از 7 تا 17 اسفند ماه به نمایش گذاشته شود. ترکمانی که تجربه داوری آثار هنرهای تجسمی و دستی  را در کارنامه هنری خود دارد، امیدوار است که با تماشای  این آثار  حس آرامش به بازدیدکنندگان منتقل شود و نگاه شان نسبت به محیط زیست و طبیعت و حیوانات تغییر کند:« خیلی خوشحالم که پدر و مادرم نام پروانه را برای من انتخاب کرده اند.‏‏ من عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستم. هر بار که به سفر می روم یا به مراکز گردشگری جمشیدیه و درکه و... می روم با دیدن زباله هایی که روی زمین ریخته شده است حالم بد می شود. ریختن زباله ها به طبیعت آسیب می رساند. بدون اینکه برای ما مهم باشد برای گردش به طبیعت می رویم و از پوست شکلات تا پلاستیک و بطری نوشابه را در طبیعت رها می کنیم. شاخه درختان را می شکنیم و به محل زندگی پرندگان تجاوز می کنیم، امنیت آنها را به خطر می اندازیم و از شهر فراری می دهیم. در حالی که پرواز پرندگان و پروانه ها فضای شهر را تلطیف می کند. گاهی می بینم که پروانه ها را برای تهیه لوازم تزیینی خشک می کنند. خشک کردن پروانه  اگر برای کارهای پژوهشی و علمی انجام شود قابل قبول است اما نمی توانم بپذیرم که افرادی برای کسب درآمد، پروانه ها را خشک و عده ای هم خانه  خود را با تابلوی این پروانه ها تزیین کنند.»

حال خوب با نقاشی

«نقاشی که می کشم، حالم خوب می شود. » ترکمانی حال خوب خود را اینگونه توصیف می کند:«بارها و بارها پای بوم نقاشی نشسته و متوجه گذر زمان نشده ام. حتی متوجه گرسنگی ام نشده ام. با نقاشی ذهنمان فقط در حال است و در گذشته و آینده سیر نمی کند، ذهنمان آرام می شود. امیدوارم محله های شهرمان بیشتر رنگ بگیرد، مردم بیشتر به سمت هنر رو بیاورند و از گالری های نقاشی دیدن کنند. پروانه ها از زیباترین مخلوقات خداوند هستند و نمایشگاه رقص پروانه ها نیز حاصل نوع نگاه من به طبیعتی است که زیستگاه این پروانه های زیباست.»

کد خبر 485124 برچسب‌ها منطقه ۳ محیط زیست روز طبیعت همشهری محله فرهنگسرای ارسباران هنر نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۳ محیط زیست روز طبیعت همشهری محله فرهنگسرای ارسباران هنر نقاشی نقاشان فرهنگسرای ارسباران پروانه ها پروانه ها عاشق طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل موسسه نیکوکاری سرای مهر کاشان گفت: این مرکز در حوزه توانمندسازی و مداخلات مؤثر بر طیف اتیسم راه اندازی شده و با رویکرد رفتار درمانی برای آموزش و توانمندسازی کودکان اتیسم فعالیت می‌کند.


مریم خیامی پور افزود: کودکان مبتلا به اختلال اتیسم، که به طور مستمر دوره‌های آموزشی و رفتار درمانی را گذرانده‌اند، هنر نقاشی را نیز آموزش دیده‌اند که آثار آنها برای دومین سال در این نمایشگاه عرضه شده است.


وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های آثار کودکان اوتیسم، فرصتی است تا خانواده آنها و دیگر شهروندان جامعه باور کنند که تفاوت می‌تواند عامل خلق ارزش باشد و کودکان خود را از جامعه جدا نکنند.


روز دوم آوریل برابر با ۱۴ فروردین به نام روز جهانی آگاهی از اتیسم نامگذاری شده است و نمایشگاه نقاشی «پنجره نگاه من» با آثاری از کودکان ۵ تا ۱۵ سال طیف اتیسم تا روز دوازدهم فروردین در خانه تاریخی بروجردی کاشان میزبان شهروندان و گردشگران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • لطافت لحظه در «به وقت بهار»
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • کارآیی جالب قلم بعدی اپل که به زودی عرضه می‌شود
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد