Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده رود از امروز به مدت ۱۸ روز برای تحویل به کشاورزان اصفهان، گفت: با وجود برخی اظهارات، اما هنوز برای جریان آب زاینده رود برای نوروز ۱۳۹۹ هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از امروز چهارشنبه-۳۰ بهمن ماه خروجی سد زاینده رود برای تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان افزایش می یابد، اظهار کرد: براساس تصمیم روز گذشته جلسه سازگاری با کم آبی، مقرر شد آب زاینده رود به مدت ۱۸ روز تحویل کشاورزان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از این زمان، با توجه به دمای هوا و میزان بارش ها تصمیم جدیدی در کمیته سازگاری با کم آبی اتخاذ می شود و طبیعتا اگر بارشی صورت گیرد نیاز آبی محصولات زیر کشت کمتر می شود و می توان با تاخیر ادامه توزیع آب را داشته باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه مطابق تصمیم، امروز خروجی سد زاینده رود افزایش یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و ذخیره مخزن سد ۳۰۲ میلیون مترمکعب است.

وی در خصوص صحبت های معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، گفت: از اعلام این خبر تعجب می کنم در حالی که هنوز برای جریان آب زاینده رود برای نوروز ۱۳۹۹ هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

ساسانی درباره وضعیت نامناسب سد زاینده رود و نگرانی ها برای تامین آب شرب در تابستان، اظهار کرد: روز گذشته در جلسه سازگاری با کم آبی استان، همین موضوعات مطرح شد و به طور قطع با رعایت رفع نگرانی برای آب شرب اصفهان چنین تصمیماتی اتخاذ می شود.

وی تاکید کرد: آب منطقه ای هر ماه وضعیت بارش ها و در کل منابع و مصارف آب استان را پایش می کند و هر جا که احتمال نگرانی وجود دارد در برنامه منابع و مصارف و توزیع آب خود بازنگری می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود كشاورزان خروجی سد زاینده رود سازگاری با کم آبی زاینده رود آب زاینده رود آب منطقه ای برای جریان برای تحویل ۱۸ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: سالیانه بین شش تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است و در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد میکنیم.
وی گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش،‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می شود.
 شهرکی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان شش هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند بیان داشت امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.
معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند

دیگر خبرها

  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است