Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست با تشکلات کارگری ،کارفرمایی و تعاونی استان گفت: قشر کار و کارگر همواره در راستای پیشبرد اهداف نظام گام برداشته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست استاندار البرز که با حضور اعضای کانون بازنشستگان استان، اعضای شورای اسلامی کار، انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی، هیات رئیسه اتاق تعاون و مسئولین اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از بازار کار و تشکلات استان اظهارکرد: در استان البرز بیش از هزار تعاونی فعال در حوزه های مختلف کشاورزی، مسکن، حمل و نقل و سایر تعاونی ها با رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در حوزه دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین فلاح نژاد تصریح کرد: در استان با 120 شورای اسلامی، 149 نماینده کارگر، 24 انجمن صنفی کارگری و 55 انجمن صنفی کارفرمایی در قالب 7 کانون فعال هستند.
وی با عنوان اینکه در حوزه کارگری و تعاونی ظرفیت‌های ملی داریم، اضافه‌کرد: اکثر مسئولان تشکلات کارگری و تعاونی استان دارای چهره ملی و کرسی های کشوری هستند.
فلاح نژاد با اشاره به رکوردهای اقتصادی استان البرز در یکسال گذشته، اظهار کرد: این امکان که با حمایت استاندار و مسئولان ذیربط محقق شد منجر به کاهش نرخ بیکاری از 16 به 13 درصد نسبت به سال قبل شدیم.
وی افزود: بر اساس سامانه تامین اجتماعی در پاییز 97 تعداد بیمه شده های اجباری 296 هزار نفر بوده که امسال به 306 هزار نفر افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: میانگین ماهیانه هزار و 755 نفر به بیمه شدگان اجباری استان افزوده شد و در این مدت 128 نفر، ماهانه از مقرری بگیران بیمه بیکاری خارج شدند.
در ادامه همچنین مسئولین تشکلات کارگری وکارفرمایی و تعاونی ضمن بیان مشکلات ومسائل تشکلات در استان خواستار حمایت استاندار و مسئولین استان در توسعه تشکلات شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان البرز تشکلات کارگری مدیرکل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت:در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مشاغل خانگی ۶۰۰ رسته است و به متقاضیان دریافت وام در این حوزه در قالب افراد مستقل و پشتیبان تسهیلات پرداخت می‌شود.

یوسف شعبانی گفت:یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته برای فعالان مشاغل خانگی استان پیش بینی شده بود که یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن جذب و به یک هزار و ۴۰۰ طرح پرداخت شد.

او گفت: حمایت از فعالان مشاغل خانگی از برنامه های مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود و حمایت خوبی نیز تاکنون از فعالان این ح‌زه صورت گرفته که همچنان استمرار دارد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه ناظر در حوزه تنظیم روابط کار عمل می‌کند، گفت: این اداره کل در بخش روابط کار، در چهار حوزه به صورت مجزا ارایه خدمت کرده که بخش نخست تنظیم روابط کار و هیات تشخیص و حل اختلاف است.

شعبانی با بیان اینکه در حوزه بازرسی کار نیز این اداره کل به عنوان صیانت کننده نیروی کار عمل می‌کند، افزود: ۶ هزار دادخواست در طول سال توسط هیات تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شده است.

او با بیان اینکه ۲۵۰ تشکل صنفی کارگری و کارفرمایی در مجموعه واحد‌های این استان فعال هستند، اظهار کرد: واحد بیمه بیکاری در راستای حمایت از پایداری مشاغل و حمایت از کارگران تعدیل شده فعال است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت:کاهش رسیدگی به پرونده‌ها در هیات تشخیص یکی از افتخارات و عملکرد‌های مثبت این مجموعه است که رسیدگی به پرونده‌ها از ۸۰ به ۲۳ روز کاهش یافته است.

شعبانی گفت: یک هزار و ۳۰۰ تعاونی در حوزه تولید، توزیع و خدمات فعال هستند که کانون‌های کسب و کار و خوشه‌های صنعتی با تشکیل تعاونی‌های "تامین نیاز" توسعه یافتند و در این باره مردم را هم پای کار آوردیم.

او گفت:اجرای سند توسعه بخش تعاون به عنوان سند فرابخشی در استان از اهداف مهم بخش تعاون در سال جاری است و در حال تهیه برش شهرستانی این سند نیز هستیم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: با بیان اینکه بر تقویت بخش تعاون بسیار تاکید داریم، افزود: ۲۵ درصد سهم تسهیلات به تعاون اختصاص می‌یابد تا به هدف پیش بینی شده مبنی بر توسعه تعاون هر سال ۲ درصد دست یابیم.

شعبانیگفت: در حوزه تسهیلات مختص تعاونی، ۱۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی کردیم که ۵۲۰ میلیارد ریال تاکنون برای توسعه تعاونی‌ها پرداخت شده است.

او گفت: چهار هزار فروشگاه در حال اجرای طرح کالا برگ در استان همدان است همچنین طرح ملی یارانه‌ها به عنوان کار پسندیده و موفق دولت در حال اجرا است که خروجی این ۲ برنامه به عدالت محوری حاکمیت کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: همدان از استان‌های ممنوعه در به کار گیری اتباع خارجی است که در این راستا سال گذشته ۵۰۰ کشف اشتغال غیر قانونی ۹۰ میلیارد ریال اعمال جریمه و معرفی به دستگاه قصاص داشتیم.

شعبانی گفت: چهار استان همجوار البرز، مرکزی، قزوین و تهران از استان‌های مجاز در جذب اتباع خارجی هستند که این ناترازی و چالش موجب گلایه مندی کارفرمایان در استان همدان شده است.

او گفت: در حال حاضر ۷۰ تبعه خاجی شاغل دارای مجوز قانونی در استان فعال هستند که در راستای انتقال تکنولوژی، نصب تجهیزات و آموزش جذب شدند و اداره تعاون برای آنها پروانه کار صادر کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۳۰۰ حادثه کار سال گذشته در استان همدان رخ داده است که ۲۵ نفر فوت کردند و در مجموع حوادث کار ۲۴ درصد کاهش داشته است.

شعبانی گفت: ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی تعهد اشتغال امسال استان همدان است که این آمار در سال گذشته ۲۰ هزار و سال ماقبل ۲۳ هزار فرصت شغلی بود.

او گفت: تعهد اشتغال برای همدان با ظرفیت‌ها همخوانی نداشت و تعهدات بر اساس جمعیت فعال نبود که این مهم مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان ادامه داد: بنابراین در ۲ سال متوالی هر سال سه هزار شغل از تعهدات همدان کاهش یافت و امسال به ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی تقلیل یافت.

پیش بینی ۲۸۰ برنامه برای هفته کارگر

شعبانی گفت: ۲۸۰ برنامه برای هفته تجلیل از کارگر پیش بینی شده که از این تعداد ۱۵۰ برنامه‌ها در کارگاه‌ها برگزار و ۲۰ برنامه ورزشی است.

او گفت: کارگران در اولین سنگر و عرصه فضای کسب و کار در جبهه تولید مشغول به کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در استان همدان ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر وجود دارد که در واحد‌های کارگری در حال فعالیت و دارای بیمه اجباری هستند که ۹ هزار نفر نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

شعبانی گفت: سال گذشته برای ۹ هزار نفر اشتغال پایدار و قابل رصد ایجاد شد و در مجموع ۲۷۲ هزار و ۹۱۳ نفر بیمه شده کارگری هستند که با احتساب خانواده ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

او گفت: ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه تامین اجتماعی هستند و به علت بیکاری، دولت با پرداخت حقوق حمایت می‌کند.

شعبانی گفت: ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر در بخش کشاورزی، ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نیروی کار در بخش خدمات استان همدان مشغول به کار هستند.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر