Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:05:05 GMT

خانه موزه اکبر رادی در گرو یک مکان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۳۷۲۷

خانه موزه اکبر رادی در گرو یک مکان

همسر اکبر رادی و مدیر عامل بنیاد رادی ، راه‌اندازی خانه موزه این هنرمند را خواسته‌ای ده ساله دانست و گفت: امید است بزودی مکانی برای تاسیس این خانه موزه مشخص شود.

حمیده بانو عنقا در گفتگویی با ایسنا درباره راه‌اندازی خانه موزه اکبر رادی توضیح داد: در ده سال گذشته بارها برای راه‌اندازی این خانه موزه تقاضا داده‌ایم و دوستان شورای شهر و شهرداری هم با این موضوع اعلام موافقت می‌کنند ولی هنوز مکانی برای راه‌اندازی این موزه مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره راه‌اندازی این خانه موزه در خانه اکبر رادی خاطرنشان کرد: سه سال پیش این پیشنهاد مطرح شد ولی من به دلایل شخصی، امکان پذیرش آن را نداشتم اما امیدوارم پیگیری‌های ده ساله ما به نتیجه برسد و دوستان در شهرداری بتوانند مکانی مناسب را برای راه‌اندازی این خانه موزه مشخص کنند.  

به گفته همسر اکبر رادی، در حال حاضر دفتر کار این هنرمند به همان شکل سابق در خانه او باقی مانده و ازآنجاکه تابلوی بزرگی از او نصب شده، گویی اکبر رادی پشت میز کار خود مشغول نوشتن است.

حمیده بانو عنقا اعلام کرد که تمام وسایل رادی از جمله وسایل شخصی مانند لباس‌ها، عینک، خودکار، کتابخانه این نمایشنامه‌نویس در کنار دستنوشته‌های او در خانه این نویسنده نگهداری می‌شوند و با راه‌اندازی خانه موزه اکبر رادی این وسایل در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت.

حمیده بانو عنقا همچنین امیدوار است بعد از شکل‌گیری این خانه موزه، جلسات بنیاد رادی در همان مکان برگزار شود چراکه در حال حاضر این جلسات در خانه این هنرمند برپا می‌شود که محدودیت‌هایی به همراه دارد. 

اکبر رادی زاده 10 مهر 1318 در شهر مه گرفته رشت و یکی از مهمترین ستون‌های ادبیات نمایشی ایران است که در کارنامه هنری‌اش نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «روزنه آبی»، «لبخند با شکوه آقای گیل»،«افول»، «پلکان»، «شب روی سنگفرش خیس»، «آهسته با گل سرخ»،«ملودی شهر بارانی»، «منجی در صبح نمناک»، «از پشت شیشه‌ها»، «آمیز قلمدون»، «ارثیه ایرانی»،«باغ شب‌نمای ما»، «هاملت با سالاد فصل»، «تانگوی تخم‌مرغ داغ» و ... را دارد.

او در کنار نگارش بخش مهمی از نمایشنامه‌های فارسی، یکی از استادان نمایشنامه‌نویسی ایران بود و شاگردان زیادی را در تئاتر ایران پرورش داد.

رادی 5 دی ماه سال 1386 بعد از یک دوره بیماری درگذشت و چندی بعد بنیاد این هنرمند به کوشش همسرش و تعدادی از نمایشنامه‌نویسان راه‌اندازی شد.

این بنیاد این روزها دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی را با دبیری بهزاد صدیقی برگزار می‌کند.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اکبر رادی تئاتر شوراي شهر تهران راه اندازی خانه موزه برای راه اندازی موزه مشخص ده سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هیچ مکان غیرنظامی را نزد

به گزارش صدای ایران رضا نصری تحلیل گر مسائل بین الملل گفت:توجه داشته باشید که ایران هیچ منزل مسکونی غیرنظامی، بیمارستان، مدرسه، کنیسه، نانوایی، مخزن آب، روزنامه‌نگار، آمبولانس یا مهد کودک را هدف قرار نداده است!
ایران مثل اسرائیل نیست!

دیگر خبرها

  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • فراخوان عمارت نوفل لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • با عشق، تقدیم به خنده‌های تو! | خانه‌ای که جلال‌ آل‌احمد در غیاب همسرش ساخت
  • «پینوکیو» در تالار هنر خوانش می‌شود
  • ایران هیچ مکان غیرنظامی را نزد
  • استراحت در خانه و گذران وقت، خارج از منزل