Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد گفت: در ورود به بحث جذب نوجوانان به مطالعه، آموزش و پرورش بسیار بهتر می‌توانست عمل کند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

الهه جورابی با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد اظهار داشت: جذابیت مطالعه را باید از مدارس شروع کنیم چرا که با بالا رفتن سن این موضوع باید برای فرد حل شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نوجوانانی داریم که هم اکنون در گروه‌های دوستانه‌ای که در مدارس دارند به یکدیگر کتاب قرض می‌دهند؛ این امر هم به از لحاظ اقتصادی به صرفه است و هم به ارتقای سطح مطالعه کمک می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ارتقای سطح مطالعه نوجوانان گفت: برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی در مدارس یکی از راه‌های جذب دانش‌آموزان به مطالعه است.

وی تشریح کرد: اگر مسابقات علمی فرهنگیِ بیشتری از طرف آموزش و پرورش انجام شود میزان مطالعه را تا حد زیادی می‌توان افزایش داد.

جورایی افزود: تنوع کتاب در مسابقات سطح مدارس در امر جذب دانش‌آموزان به کتاب‌خوانی بسیار موثر است چرا که هم کتاب‌های مذهبی و هم کتاب‌های داستانی، علمی، فرهنگی و آموزشی مورد نیاز و علاقه دانش‌آموزان است نه فقط یک طیف از کتاب‌ها باشد.

وی با اشاره به بعد مسافت این نمایشگاه گفت: چنین نمایشگاه‌های فرهنگی که فرهنگ کتابخوانی را فراهم می‌کند باید در دل شهر برگزار شود تا مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و استقبال خوبی از چنین رویداد فرهنگی صورت بگیرد.

نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| فعالیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی از برکات انقلاب ‌است‌نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| گلایه سازمان نظام مهندسی یزد از شهردارینمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| اعتماد شهروندی لازمه تقویت فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر است

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین گفت: به دلیل خارج بودن نمایشگاه از محدوده شهری، طبیعتا فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز نمایشگاه مثل خط واحد به عهده شهرداری نیست و درخواستی هم از سازمان‌ها یا نهادهای مربوطه در این زمینه از شهرداری صورت نگرفته بود.

وی تبلیغات کم در سطح شهر و به ویژه فضای مجازی را یکی از دلایل استقبال کم از این نمایشگاه عنوان کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته ولی تخفیف‌های کتاب‌های خوبی از سوی ناشران داده شده، گفت: در راضی کردن مردم به کتابخوانی ضعیف عمل شده است چرا که بن کارت‌ها به خوبی عرضه نشدند.

وی با اشاره به اینکه شرایط خاص جامعه در برگزاری چنین نمایشگاهی باید در نظرگرفته شود، بیان کرد: به دلیل نزدیکی به انتخابات مردم نمی‌توانستند وقت زیادی برای نمایشگاه بگذارند؛ بنابراین انتخابِ زمانی بهتر برای این نمایشگاه در استقبال مردم از آن بسیار خوب بود.

انتهای پیام/784/ ت

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد آموزش و پرورش دانش آموزان شهر یزد کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان