Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:20:34 GMT

رقابت ناسا برای ساخت حسگری که در زهره دوام بیاورد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۴۰۲۶

رقابت ناسا برای ساخت حسگری که در زهره دوام بیاورد

آژانس فضایی آمریکا(ناسا) به دنبال ساخت حسگری است که بتواند در شرایط سخت و دشوار سیاره زهره دوام بیاورد و به همین منظور از عموم مردم دعوت کرده است تا در یک رقابت به طراحی یک حسگر کارآمد بپردازند و جایزه ببرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، سیاره زهره(Venus) برای زنده ماندن تقریبا هر چیزی که روی زمین وجود دارد از جمله کاوشگرها، شرایط دشواری ایجاد می‌کند و آنها نمی‌توانند در محیط خاص این سیاره دوام بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه ناسا فکر می‌کند قطعات الکترونیکی مقاومی برای زنده ماندن در زهره دارد، بدان معنا نیست که کاوشگرهای آینده آماده لمس سطح این سیاره جهنمی هستند. ناسا برای این منظور، کمک می‌خواهد و به همین منظور با "HeroX" برای راه اندازی یک رقابت برای ایجاد حسگر اجتناب از موانع که بتواند در زهره دوام بیاورد، همکاری می‌کند.

در پایان این رقابت در مجموع ۳۰ هزار دلار جایزه به سه حسگر برتر می‌رسد که می‌توانند ضمن تحمل دمای شدید سطح زهره(بیش از ۴۲۶ درجه سانتی‌گراد) و فشار ۹۲ برابری نسبت به زمین، روی سطح این سیاره به کاوش بپردازد.

عموم مردم در سراسر جهان که حداقل ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. ثبت نام در این رقابت تا ۲۹ ماه می باز است.

آثار از اول ژوئن تا دوم ژوئیه داوری می‌شوند و برندگان در تاریخ ششم ژوئیه اعلام خواهند شد.

ناسا از شرکت کنندگان خواسته است تا از طرح فعلی که در عکس خبر مشاهده می‌شود به عنوان نقطه شروع استفاده کنند.

در حالی که جایزه خوبی برای این مسابقه در نظر گرفته شده است، هزینه‌های توسعه حسگر در چنین مدت زمان کوتاهی را نیز نباید نادیده گرفت.

ناسا از مردم خواسته است تا تجهیزات قبلی را به روز کنند. به عنوان مثال فرودگرهای روسیه موسوم به "ونرا"(Venera) هرگز بیش از دو ساعت روی سطح زهره دوام نیاوردند. اکنون فناوری‌ها و تجربه آژانس‌های فضایی مطمئناً به تحقق این امر کمک خواهد کرد، اما هنوز هم کار کوچکی نیست و با دشواری‌های زیادی همراه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا حسگر سیاره زهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه

پوستر فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده که از چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سینماهای گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود؛ منتشر شد. پوستر این فیلم سینمایی را مجید برزگر طراحی کرده است.

این درام روانشناختی، نخستین اثر سینمایی علی درخشنده است.

رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند در «همسایه شما، زهره» به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «شیوا گفت: همه‌اش احساس می‌کنم شهاب هر شب داره از پشت این درخت‌ها بهمون نگاه می‌کنه! و زهره به آهستگی سرچرخاند سمت پنجره.»

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه بلیت فروشی نسبت به تهیه بلیت و تماشای این فیلم اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • پوستر «همسایه شما، زهره» با طراحی مجید برزگر منتشر شد