Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@19:35:26 GMT

توضیحات روسیه درباره نشست با هیات ترکیه درباره ادلب

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۴۱۳۷

توضیحات روسیه درباره نشست با هیات ترکیه درباره ادلب

آنکارا علناً نارضایتی از نتیجه رایزنی‌ها در مسکو را اعلام کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو ، وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات دیپلماتیک و نظامی روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات ۱۷-۱۸ فوریه (۲۸-۲۹ بهمن ماه) در مسکو، بر تعهدات خویش نسبت به توافقات قبلی طرفین در زمینه کاهش تنش‌ها و فراهم سازی شرایط برای تسهیل وضعیت انسانی در منطقه کاهش تنش ادلب تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ترکیه: پیشنهاد روسیه درباره ادلب را نپذیرفتیم

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «ریاست هیئت روسی در این رایزنی‌ها برعهده  "الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه بوده و نماینده اصلی طرف ترکیه‌ای نیز "سادات اونال" معاون وزیر امور خارجه این کشور بود. در این نشست مباحثات مفصل دو طرف درباره اوضاع کلی در جبهه‌های زمینی در سوریه با تأکید بر وخامت وضعیت کنونی در منطقه کاهش تنش ادلب ادامه یافت. و در نهایت هر دو طرف بر پایبندی خود به توافقنامه‌های موجود بین مسکو و آنکارا که در آنها اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش و سهولت در وضعیت انسانی در استان ادلب، ضمن ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه پیش بینی شده، تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که دستیابی به امنیت و ثبات درازمدت در ادلب و سایر مناطق سوریه در طولانی مدت فقط بر اساس اجرای تعهد همه کشورها به اصل احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس این اطلاعات، علاوه بر این ، دو طرف بر اهمیت پیشبرد روند سیاسی برای حل و فصل مشکلات در سوریه، که باید توسط خود سوری‌ها و با کمک سازمان ملل هدایت و انجام شود، آنگونه که در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تصریح شده، نیز تاکید کردند.

در این نشست نمایندگانی از سوی وزارت دفاع روسیه نیز حضور داشتند.

ترکیه از نتیجه مذاکرات با روسیه درباره اوضاع ادلب سوریه راضی نیست

به نوشته این روزنامه، برغم بیانیه وزارت خارجه روسیه، "ابراهیم کالین" سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مقامات آنکارا از نتیجه مذاکرات صورت گرفته با طرف روسی در مسکو درباره حل و فصل اوضاع در منطقه ادلب سوریه راضی نیستند.

کالین گفت: «ما نقشه مرزهای منطقه کاهش تنش ادلب را که روسیه پیشنهاد داده، نمی پذیریم. ما اهدافی همچون دست یابی به نفت یا تصرف سرزمین را در سر نداریم. ما فقط می خواهیم از غیرنظامیان محافظت کنیم و به ثبات در منطقه دست یابیم. موج پناهندگان به تدریج بر ترکیه فشار می آورد.»

وی تأکید کرد که آنکارا نمی خواهد روابطش با روسیه وخیم تر شود، ولی باید از حملات نیروهای دولتی سوریه جلوگیری کرد. به گفته کالین ، ترکیه به منظور محافظت از ساکنان غیرنظامی منطقه، اعزام وسایل نقلیه نظامی و زرهی به استان ادلب را ادامه خواهد داد.

سخنگوی اردوغان در عین حال یادآور شد، ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند که مذاکرات درباره حل و فصل اوضاع در ادلب سوریه را ادامه دهند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تحولات منطقه مسکو الکساندر لاورنتیف سازمان ملل شورای امنیت ابراهیم کالین آنکارا ترکیه روسیه استان ادلب سوریه وزارت دفاع روسیه منطقه کاهش تنش ادلب ادلب سوریه روسیه درباره خارجه روسیه وزارت خارجه امور خارجه حل و فصل دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل

 

بین الملل تابناک: هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران، سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت، درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل، هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین و سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که خاخام‌های ارشد رژیم صهیونیستی هشدار دادند که حمله احتمالی به ایران برای این رژیم خطرناک است.

 سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خاخام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به آریه درعی رئیس حزب شاس هشدار دادند که حمله احتمالی به ایران برای (رژیم) اسرائیل خطرناک است.

بر اساس این گزارش، آریه درعی عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی مخالفت شدید خود را برای حمله احتمالی به ایران اعلام کرده است.

سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

وزیر خارجه ایران قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت و سخنرانی کند.

ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

رئیس ناسا نسبت به تقویت توانایی‌های فضایی چین با استفاده از برنامه‌های غیرنظامی برای پنهان کردن اهداف نظامی هشدار داد واز واشنگتن خواست هشیار بماند.

بیل نلسون، مدیر ناسا به اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان درباره بودجه ناسا برای سال ۲۰۲۵ گفت: چین به ویژه در ۱۰ سال گذشته گام‌های خارق‌العاده‌ای برداشته است، اما آنها بسیار بسیار محرمانه هستند. ما معتقدیم که بسیاری از برنامه فضایی به اصطلاح غیرنظامی آنها یک برنامه نظامی است و من فکر می‌کنم، در واقع، ما در یک مسابقه هستیم.

نلسون گفت امیدوار است پکن «به خود بیاید و بفهمد که فضای غیرنظامی برای استفاده‌های صلح آمیز است»

او گفت که ایالات متحده باید قبل از چین دوباره روی ماه فرود بیاید، زیرا هر دو کشور ماموریت‌های ماه را دنبال می کنند. اما او ابراز نگرانی کرد که اگر پکن ابتدا وارد شود، می تواند بگوید: خوب، اینجا قلمرو ماست، شما بیرون بمانید.

نلسون قبلاً گفته بود که ایالات متحده در «مسابقه فضایی» با چین است و هشدار داد که چین در نهایت می‌تواند ادعا کند که «مالک» منطقه غنی از منابع ماه است.

در سال ۲۰۲۲، برنامه فضایی چین یک ایستگاه فضایی در مدار زمین راه اندازی کرد و چندین ماموریت مداری و بازیابی نمونه را انجام داد. از آن زمان، ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۶ با مأموریت Artemis III خود بوده است. چین می‌گوید امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ انسان را به ماه بفرستد.

نلسون گفت که او مطمئن است که ایالات متحده «نقشه جهانی» خود را در اکتشافات فضایی از دست نخواهد داد. او گفت: اما شما باید واقع بین باشید. چین واقعاً پول زیادی را صرف آن کرده و آنها فضای زیادی در بودجه خود برای رشد دارند. من فکر می کنم که بهتر است مراقب خودمان باشیم.

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن

وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته برای دیدار با مقام‌های ارشد پکن به چین سفر خواهد کرد.

به گزارش پولیتیکو، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در طول سفر خود به چین، در مورد اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز برای مدیریت مسئولانه روابط بین واشنگتن و پکن گفت وگو خواهد کرد.

دانیل کریتنبرینک دیپلمات ارشد و دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه بلینکن در سفری چهار روزه از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی پکن می‌شود در مورد این سفر به خبرنگاران، گفت: ما با رویکردی واقع‌بینانه، مطمئن و با تمایلی صادقانه به پکن می‌رویم تا رقابت خود با چینی‌ها را به مسئولانه‌ترین شکل ممکن، مدیریت کنیم.

کریتنبرینک همچنین با بیان اینکه مدیریت مسئولانه رقابت میان دو کشور اصلی‌ترین هدف سفر بلینکن به چین است، افزود: ما امیدواریم که در این سفر حداقل به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اذعان به اینکه در شرایط کنونی عاقلانه نیست که لیست بلندبالایی از دستاوردها را برای سفر بلینکن به چین پیش‌بینی کرد، گفت: با این وجود ما امیدواریم که در گفت وگو با مقام‌های چینی در مورد تعدادی از موضوعات مشخص به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که در پنج سال گذشته از چین بازدید می‌کند و اولین مقام کابینه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که در چهار سال گذشته به پکن سفر خواهد کرد.

از زمانی که واشنگتن سفر برنامه‌ریزی شده بلینکن به پکن در ماه فوریه را پس از مشاهده و سرنگونی یک بالون چینی در حال پرواز بر فراز ایالات متحده، به تعویق انداخت، برقراری تماس‌های دیپلماتیک بین دو کشور با دشواری‌های زیادی مواجه بوده است.

 

دیگر خبرها

  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟