Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@02:59:07 GMT

افزایش توان رزم نیازمند آمادگی جسمانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۴۱۴۳

افزایش توان رزم نیازمند آمادگی جسمانی است

جلالی با بیان اینکه آیه مبارکه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» که نشانه پاسداران است، ناظر بر قوی شدن است، گفت: یکی از محور‌های قوی شدن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزایش قوای جسمانی و ذهنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: دکتر «علیرضا جلالی» در همایش ملی آمادگی جسمانی در توان رزم که صبح امروز در دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، گفت: در قرآن و آموزه‌های دینی تاکید بسیار زیادی بر افزایش آمادگی جسمانی مسلمانان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه آیه مبارکه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» که نشانه پاسداران است، ناظر بر قوی شدن است، افزود: یکی از محور‌های قوی شدن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزایش قوای جسمانی و ذهنی است.


وی با بیان اینکه یکی از باور‌های اشتباه شاید این باشد که با وجود پیشرفت‌های تجهیزاتی، احساس کنیم نیاز به نیروی انسانی کمتر از گذشته است، عنوان کرد:  اخیرا در یکی از مقالات می‌خواندم که «با وجود همه پیشرفت‌های ارتش آمریکا، هنوز نظامیان این کشور اراده و ایمان جنگیدن را ندارند»؛ این موضوع را امروز دقیقا ما حس می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه اراده جنگیدن و فشار دادن دکمه شلیک، باید در نیروی انقلابی مومن خداجوی وجود داشته باشد، گفت: انسان و توان او نباید در لابلای همه تکنولوژی‌ها و ابزار‌های امروز فراموش شود بلکه باید به شدت جدی گرفته شود.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه توان رزم به مجموعه قابلیت‌هایی گفته می‌شود که رزمنده را قادر می‌کند یک ماموریت را دقیق انجام دهد و در برابر دشمن به خوبی وظیفه‌اش را انجام دهد و تاب‌آوری داشته باشد، گفت: همه این آمادگی‌ها باید در زمان صلح و فرصت کافی ایجاد شود.

جلالی با بیان اینکه یکی از دلایل شکست‌ها در جنگ، این است که رزمندگان از توان جسمانی کافی برخوردار نباشند، گفت: روز به روز تهدیدات پیچیده‌تر می‌شوند، و عرصه‌های جنگ هر روز نسبت به روز گذشته متفاوت می‌شوند.

وی افزود: جنگ‌ها هر روز دانش‌بنیان‌تر می‌شود و ظرفیت دانشی رزمندگان باید روز به روز افزایش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه آمادگی جسمانی یکی از مؤلفه‌های افزایش توان رزم است، عنوان کرد: احساس توانمندی، خطرپذیری، مسئولیت‌پذیری و هوشمندی بیشتر نسبت به دیگران، از جمله آثار آمادگی جسمانی بالا برای یک رزمنده است.
 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: توان رزمی جلالی دانش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آمادگی جسمانی توان رزم قوی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای استان از تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد خبر داد و گفت: در این طرح پروازهای باری برای صادرات و واردات کشور منظور شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد قصابی اعلام کرد: برقراری پروازهای باری در فرودگاه پارس آباد نیازمند همکاری شرکت های هواپیمایی و بخش خصوصی است و برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی و سایر می تواند خدمات پروازی ارایه دهد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه پارس آباد مغان مجهز به سیستم کمک ناوبری و روشنایی باند است و توانایی پذیرش پروازهای متعدد را دارد، افزود: امکان دایر شدن پروازهای بین المللی از این فرودگاه هست، اما نیازمند مصوبه دولت و همکاری شرکت های هواپیمایی کشور می باشد.

مدیرکل فرودگاه های اردبیل عنوان کرد: دو پرواز ایران ایر روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته با ظرفیت مجموع ۶۰ نفر در فرودگاه پارس آباد برقرار است.

قصابی همچنین گفت: پرواز شماره ۳۴۳۱ شرکت هواپیمایی ایران ایر امروز صبح در مسیر تهران به پارس آباد به علت مه آلود بودن فرودگاه پارس آباد نتوانست فرود بیاد و به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشت، اما با مساعد شدن شرایط جوی پرواز فوق در فرودگاه پارس آباد بر زمین نشست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • جانشین نیازمند روی دور کلین‌شیت!
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • آمادگی ارتش برابر دشمن در حال ‌افزایش است
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • رادیک: وضعیت جسمانی جوکوویچ نگران کننده است
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری