Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@04:53:24 GMT

باید از قدرت مجلس برای هدایت دولت استفاده کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۴۲۸۹

باید از قدرت مجلس برای هدایت دولت استفاده کنیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما درصدد هستیم با یک اقدام جهادگونه در جهت استفاده از قدرت قوه مقننه در هدایت دولت در مجلس آینده وارد عمل شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محسن حسینی ارسنجانی کارشناس مسائل سیاسی گفت: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه ملت ایران انتظار داشتند بهترین عملکردها را ببینند ولی این مهم محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما می‌توانستیم بسیاری از مسائل را قبل از اینکه به مسئله، مشکل، معضل و بحران تبدیل شوند برطرف کنیم که این روند متاسفانه صورت نگرفت و ما شاهد بودیم اگر هدایت عالمانه مقام معظم رهبری در بسیاری از موارد نبود ما بحران‌های بسیاری را در کشور تجربه می‌کردیم.

نامزد جبهه جهادگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما می‌توانیم با یک مدیریت و اقذام جهادی بسیاری از مشکلات را حل کنیم اما در مقطع فعلی گذاشتیم آنها به بحران تبدیل شدند به مانند بحران ازدواج، مسکن و محیط زیست.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر بحران‌ها موجود در کشور در شرایط فعلی حل نشوند ما شاهد از هم پاشیدگی نظام اجتماعی جامعه خواهیم بود از این رو به نظر بنده باید یک اقدام جهادگونه در مجلس آینده صورت گیرد چرا که ما می‌توانیم از قدرت مجلس برای هدایت دولت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: کار اصلی مجلس تصویب و تهیه قوانین و در کنار آن نظارت است که بعد نظارت از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما بر این اساس می‌توانیم بسیاری از معضلات را در استان تهران و مناطق تابعه حل کنیم.

نامزد جبهه جهادگران انقلاب اسلامی افزود: نمایندگان باید در مجلس آینده یک اقدام جهادی را برای حل مشکلات معیشتی مردم انجام دهند تا مردم بدون دغدغه زندگی کنند و بنده با توجه به فعالیت مستمر در حوزه برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی معتقدم می‌توان در این حوزه مثمرثمر باشم چرا که علاوه بر تهران برحسب سابقه شغلی از مشکلات بسیاری از مردم در سراسر کشور اطلاع دارم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس مقام معظم رهبری مجلس قوی دولت قوی انقلابی انتخابات صلاحیت شاخص انقلاب اسلامی مجلس آینده هدایت دولت یک اقدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد

فرزانه شکوری مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسائل بانوان در سطح استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آنها استقبال خواهیم کرد.

شکوری بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه م و حتی رفع مشکلات آنها کمک کند.

مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کار‌های میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

شکوری در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که ۱۰ سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری اضافه کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارایه راهکار بپردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند