Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، کمیته علمی دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران پس از بررسی ۲۲ عنوان مقاله کامل، ۸ مقاله را واجد شرایط رقابت در مرحله نهایی دانست. دبیرخانه همایش، ضمن قدردانی از مشارکت پژوهشگران ارجمند، عناوین مقالات و اسامی برگزیدگان نهایی این رویداد را به شرح زیر معرفی کرد:

۱) بررسی تأثیر صدای راوی بر روایتِ فیلم کوتاه با تکیه بر نظرات اچ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورتر اِبوت و با نگاهی به فیلم کوتاه هفت‌تیرکش؛ تألیف محسن رهنما

۲) بررسی روایت‌گری و داستان در فیلم‌های کوتاه موفق دهه ۸۰ و ۹۰  در ایران؛ تألیف شمیسا ناصری

۳) بررسی عنصرهای فرجام و پایان‌بندی در ساختار روایت فیلم‌های کوتاه ایران؛ تألیف یوکابد عارفی و امیرتیمور سرایی‌مقدم

۴)  بررسی نشانه‌شناختی مفهوم بیان ‌غیاب و کارکرد آن در ساختار روایت فیلم‌کوتاه؛ تألیف پریسا حسین‌زاده

۵) راهکاری برای خلق روایت ادبی- موسیقایی در انیمیشن با الگوبرداری بصری از شیوه‌ی تجنیس در انیمیشن کوتاه امیرحمزه دلدار و گور دلگیر؛ تألیف احمد خوش‌نیت

۶)  مطالعه‌ تطبیقیِ کانُن در موسیقی و لحظه در روایت فیلم کوتاه؛ تألیف مازیار تهرانی

۷)  طراحی داستان در فیلم کوتاه (ترجمه)، نویسنده: ریچارد راسکین، مترجم: پیمان فلاحی

۸)  فیلم‌هایی که ما را برمی‌انگیزاند: لحظات تأثیر روایی در یک فیلم کوتاه انیمیشن (ترجمه)؛ نویسنده: مونیکا ساکفال، مترجم: پیمان فلاحی

۶ مقاله تألیفی، دوشنبه ۱۲ اسفندماه در سالن فردوس موزه‌ سینما، پس از ارائه در صحن، توسط کمیته علمی، داوری خواهند شد.

شورای سیاستگذاری دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، برای مقاله اول، هفت میلیون تومان، مقاله دوم، پنج میلیون تومان و مقاله سوم، سه میلیون تومان جایزه درنظر گرفته است و مقالات برگزیده نهایی پس از داوری هیات علمی در کتاب «مطالعات فیلم کوتاه» منتشر می شود.

دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران، با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، دفتر توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور و موزه سینما، دوشنبه دوازدهم اسفندماه ۹۸ برگزار می شود.

کد خبر 4856787 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه سینما بنیاد سینمایی فارابی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران جشنواره موسیقی فجر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر شبکه یک سیما کارگردان تئاتر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر کنسرت موسیقی بازیگر سینما موسیقی پاپ موسیقی کلاسیک میلیون تومان روایت فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

کد خبر 6079615

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • اطلاعیه ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید