Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد اتوبوس‌های مسافر برون شهری استان به سامانه سپهتن مجهز هستند، گفت: سامانه سپهتن از سال ۹۵ به منظور پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای راه اندازی شد و با تجهیز ناوگان به این سامانه، رفتار رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در طول مسیر حرکت از مبدا تا مقصد به صورت آنلاین رصد و کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نقش خطای انسانی در تصادفات جاده‌ای و به ویژه حوادث مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد، اظهارداشت: راننده اتوبوس‌های مسافر بری پیش از آغاز حرکت، با قرار دادن گواهینامه خود در جایگاهی که برای آن تعبیه شده است، از همان ابتدا کلیه اطلاعات سفر و مشخصات خویش را در اختیار سامانه سپهتن قرار می‌دهد و پس تطابق چهره و مشخصات راننده با اطلاعات سامانه، اجازه حرکت اتوبوسداده می‌شود.

علیخانی ادامه داد: سامانه سپهتن اطلاعاتی همچون شرایط راننده، موقعیت ناوگان در طول مسیر، سرعت ناوگان در حین تردد، ساعت کاری راننده و  غیره را به صورت بر خط، رصد و به مراکز پلیس راهور، سازمان راهداری و شرکت تعاونی‌های مسافربری مربوطه ارسال می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه سامانه مذکور قابلیت تشخیص نقص فنی اتوبوس‌های مسافربری را نیز دارد، تصریح کرد: در صورتی که مشکل و نقص فنی خاصی در سامانه سپهتن مشاهده شود، اتوبوس مربوطه در محل متوقف و برای حفظ سلامت مسافران، اتوبوس دیگری به محل اعزام می‌شود.

او در ادامه به نصب تابلو‌های نظارت مسافران بر عملکرد رانندگان در اتوبوس‌های مسافربری اشاره کرد و گفت: در این تابلو مشخصات راننده از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، شرکت مسافر بری مربوطه و نام و تلفن ثابت و همراه مدیر عامل آن و نیز مشخصات و پلاک اتوبوس درج شده است.

علیخانی با بیان اینکه با رانندگان متخلف به شدت برخورد خواهد شد، افزود: مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جانب راننده، تخلفات را از طریق سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ یا تلفن گویای ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی حمل و نقل جاده ای استان یزد ناوگان حمل و نقل عمومی حمل و نقل جاده ای اتوبوس های مسافر راهداری و حمل سامانه سپهتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل

تین نیوز

بنا بود به دلیل کمبود ناوگان برای تردد زوار در اربعین (۱۴۰۲)، ۲ هزار دستگاه اتوبوس پیش از آغاز سفر عتبات وارد شود؛ اما به دلیل وجود برخی از موانع بین دستگاه های مربوطه این روند با تأخیر مواجه شد که در تیرماه (۱۴۰۲)، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بیان اقدامات و برنامه های این معاونت از اضافه شدن ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خبر داد و گفت: با تلاش های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس از سوی هیأت دولت ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافرین به وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داده می شود با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و تأیید تأمین قطعات وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام کند.

علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص چرایی عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس، گفت: در راستای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تاریخ (۱۷ مهر ماه) آئین نامه اجرایی ابلاغ شد؛ بنا بود تا طبق مصوبه هیأت وزیران صادر کرده بودند، روند تأیید و تشخیص در سازمان راهدار طی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین قرار شد تا مراحل دیگر مانند شناسایی کالا، تخصیص ارز، تأمین ارز و تاییدیه نهایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت طی شود. در سازمان راهداری مرحله ای پس از تأیید شناسایی کالا و تأیید اولیه ارزی که با عنوان محدودیت ثبت سفارش سابقه محسوب می شود که پس از این سازمان راهداری به عنوان متولی وارد چرخه واردات اتوبوس ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که تأیید فنی در ثبت سفارشات برعهده سازمان راهداری است؛ که تاییدیه فنی ۱۹۰ ناوگان انجام شده اما مراحل ارزی هنوز طی نشده است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری به ویژه در بخش مسافربری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی با عقب ماندگی هایی روبه رو بود که اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تدابیر لازم به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه های اخیر خود از واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و اعلام کرد «در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم؛ هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.»

منابع ارزی مورد نیاز این واردات این ۷ هزار دستگاه اتوبوس، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانی تعیین و ابلاغ می شود.

ناوگان جاده ای کشور با کمبود جدی روبه رو است و آمار اتوبوس های بین شهری نسبت به سال گذشته میانگین نصف شده که دولت باید نسبت به این روند اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد؛ حال باید دید هم اکنون علاوه بر وعده واردات ۲ هزار دستگاه، وعده تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید (۱۴۰۳) با چه جدیتی از سوی دولت سیزدهم پیگیری خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شمار اتوبوس‌های کلانشهر کرج افزایش پیدا می‌کند
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • برقراری سرویس‌های فوق‌العاده اتوبوس برون‌شهری
  • ۶.۵ میلیون نفر سفر نوروزی رفتند
  • جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی