Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم حاجی زاده، استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات دانشجویان از مسئولان دولتی گفت: در خصوص انتظارات دانشجویان باید یک نظرسنجی در دانشگاه‌ها انجام شود تا طبق جداول فراوانی به دست آمده به این نتیجه دست یابیم که چه نوع توقعاتی بین آن‌ها به تفکیک سن و جنسیت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وجود دارد.

او افزود: اگر منظور از انتظارات، مطالبات باشد، بالتبع  یک استاد دانشگاه و یک دانشجو خواسته‌های متفاوتی خواهند داشت. اما از مهم‌ترین خواسته‌های دانشجویان شاید بتوان به بیکاری گسترده، ناکافی بودن تسهیلات ازدواج و مسکن اشاره کرد که مسئولان باید به فکر این مسائل باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از انقلاب مشروطه بیش از ۱۱۰ سال می‌گذرد؛ این نشان می‌دهد که ما در زمینه انتخابات  مجلس حداقل یک قرن تجربه تاریخی و یک حافظه جمعی صدساله داریم که اگر نسبت به آن بی توجه و بی لطف باشیم؛ هیچ فرقی با کشور‌های نوظهوری که در زمینه دموکراسی تجربه خیلی کمی دارند، نداریم.

بیشتر بخوانید: پدیده‌ای جدید برای مقابله با بیکاری نسل جوان

حاجی زاده ادامه داد: در هر جامعه‌ای، نمایندگان مجلس باید نسبت به خواسته‌های ملت بازتابندگی داشته باشند و به هیچ عنوان برای خود قدرتی مستقل از ملت قائل نباشند، در غیر اینصورت شاهد شکاف بین مجلس و مردم  خواهیم بود.

او با بیان اینکه مجلس بازوی حقوقی خواسته‌های مردم است، گفت:  مهم‌ترین ویژگی‌های نمایندگان مجلس تخصص‌گرایی و شایسته‌سالاری است و  ایفای نقش به عنوان نماینده مجلس، مستلزم تخصص‌های مرتبط است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشگاهیان باید به انتظارات مردم از نمایندگان مجلس شکل بدهند، آن‌ها این تکلیف را دارند تا خواسته‌های مردم را که معمولا معطوف به پیامد‌های مسائل است را هدایت کنند.

حاجی زاده افزود: در شرایط فعلی، تا زمانی که خواسته‌های مردم حول مطالباتی مانند حقوق و دستمزد، مجوز فیلم و کنسرت، معضل بیکاری، تورم و گرانی و ... می‌شود؛ نشان می‌دهد که دانشگاهیان رسالت‌شان را به درستی انجام نداده اند و باید در خصوص اینگونه مسائل سیاسی و ساختاری چاره اندیشی کرد.

او در پایان گفت: باید از خودمان بپرسیم کجای ساختار‌های فعلی ایراد دارد که موفق نشده‌ایم تا در مقابل فساد‌های کلان، قاچاق کالا، بیکاری گسترده، ضعف آزادی بیان، واردات بی رویه و ... بایستیم. چرا این دست آسیب‌ها به صورت مستمر در تاریخ معاصر ما تولید و باز تولید می‌شوند؟. پاسخ به این پرسش‌ها را دانشگاهیان باید بدهند. اگر چنین مواد غنی فراهم نکنیم، موضوعات افکار عمومی به همین شکل سطحی که اکنون در فضای مجازی بازتاب دارد، باقی خواهد ماند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس یازدهم انتخابات مجلس 98 خواسته های مردم نمایندگان مجلس استاد دانشگاه حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند

یک نماینده ادوار مجلس با انتقاد از اظهارات اعضای دولت درباره ارز‌های تلگرامی گفت: «هفت، هشت یا ۱۰ نفر مثل آقای خلجی، آقای منصوری و ... آقای رئیسی را محاصره کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا یک منظومه شمسی دیگر را برای آقای رئیسی تصویر کنند که مملکت گل و بلبل است.»

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به اظهارات اعضای دولت سیزدهم درباره ارز‌های تلگرامی گفت: «این فرار به جلو که چه عرض کنم، این دویدن به جلو است. این‌ها حرف‌های بچگانه‌ای است. این‌ها یعنی با مردم ارتباط ندارند؛ والله بالله حتی مدیران قبلی هم صلاح این مملکت را می‌خواهند و ما خائنی به جز بنی‌صدر نداشتیم. بعضی‌ها یک اشتباهاتی داشتند همانطور که دولت آقای رئیسی هم اشتباهاتی دارد که البته متأسفانه این دولت بیشتر از همه آن‌ها دارد اشتباه انجام می‌دهد.»

وی ادامه داد: «بار‌ها واقعیت موجود را به آقای رئیسی گفته‌ام، ایشان یک تیم دیگری برای خود مهیا کند و بروند از واقعیت‌های جامعه برای ایشان گزارش بیاورند. هفت، هشت یا ۱۰ نفر مثل آقای خلجی، آقای منصوری و ... ایشان را محاصره کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا یک منظومه شمسی دیگر را برای آقای رئیسی تصویر کنند که مملکت گل و بلبل است.»

جعفرزاده گفت: «آقای رئیسی یک تیم را داروخانه‌ها بفرستند و یک تیم دیگر را به بازار بفرستد، شما پایتان را در چهارتا قصابی بگذارید همه چیز برای شما مشخص می‌شود. متأسفانه عرض کردم، با ۴۰۰ یا ۵۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می‌رود و بعد هم می‌گوید من رفتم میان مردم. اصلاً مردم می‌توانند به شما برسند؟ یکی هم می‌خواهد یک حرفی بزند، یک درخواستی دارد که مخالف نظر آقای رئیسی است، تند تند صلوات می‌دهند.»

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند