Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به نقش مجالس و پارلمان‌ها در نظام‌های مردم سالار، اظهار کرد: در کشورهای مختلف جهان پارلمان‌ها به عنوان یک رکن اساسی و نیروی تعیین کننده در ملاحظات کشوری و بویژه منجر به توسعه، پیشرفت و تحقق آرمان‌های یک ملت و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای و پیشرفت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی عهده دار مسئولیت کلیدی در تدوین اجرای سیاست‌های ملی و منطقه‌ای است، افزود: قانون گذاری، نظارت و اختیارات گسترده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمینی برای طراحی و پیاده سازی فعالانه قوانین و همه برنامه‌های اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس قدرتمند نقشی بسیار مؤثری در توسعه شکوفایی و بالندگی کشور دارد، گفت: چنین مجلسی با تحکیم مردم سالاری، حاکمیت قانون را تصویب و حقوق شهروندان را تضمین می‌کند.

زارع با اشاره به افزایش بستر سازی مناسب، حمایت و پشتیبانی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: در اجرای دقیق قانون باید جدی باشیم. صیانت از آرای مردم حق الناس بوده و یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی همه مسئولان ذیربط است.

استاندار گیلان به تأکید بر لزوم حفظ سلامت انتخابات توسط تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نظارت، تصریح کرد: رعایت بی طرفی، پرهیز از هرگونه فعالیت، گفتار یا رفتاری به نفع یا علیه داوطلبان و استفاده از امکانات دولتی خلاف قانون و شرع اسلام است و رعایت بی طرفی منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران از هرگونه جانب داری جدا پرهیز کنند، افزود: مشارکت مردم گیلان همواره در اکثر انتخابات از متوسط آمار کشوری بیشتر بوده است.

زارع ادامه داد: مدیران بر اساس قانون موظف هستند از تمام نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات خود برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزاری شدن انتخابات استفاده کنند.

کد خبر 4856920

منبع: مهر

کلیدواژه: جلسه شورای اداری ارسلان زارع انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین انقلاب اسلامی ایران گرگان بیرجند خطبه های نماز جمعه رعایت بی طرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آن‌ها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظر‌ها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود؛ از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود