Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزارت امورخارجه روسیه با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه دیگر کشورها، تاکید کرد که این گونه اقدامات بر همکاری‌های مسکو با ایران، ونزوئلا و سوریه تاثیری نمی‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از آنکه آمریکا روز سه‌شنبه یک شرکت نفتی روس را به دلیل همکاری با ونزوئلا در فهرست تحریم‌های خود قرار داد، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: روسیه به‌طور قاطع تحریم‌های یک‌جانبه را که آمریکا از طریق آنها به دنبال هژمونی جهانی است و همچنین تلاش می‌کند دنیا را تحت فرمان خود درآورد، رد می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: این اقدامات هرگز بر سیاست بین‌المللی روسیه تاثیر نگذاشته و نخواهد داشت. این تحریم‌ها به‌علاوه بر همکاری روسیه با دولت‌های مشروع ونزوئلا، ایران و سوریه و هیچ کشور دیگری تاثیر نمی‌گذارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: مقامات آمریکایی با استفاده از ابزار تحریم، نه‌تنها اهداف ژئوپلتیکی خود را دنبال می‌کنند بلکه می‌کوشند تا برای شرکت‌های آمریکایی که قادر به رقابت عادلانه با تولیدکنندگان روسی در بازارهای جهانی نیستند، مزیت رقابتی ایجاد کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که نام شرکت "روس‌نفت تریدینگ" (از زیرمجموعه‌های شرکت روس نفت) را به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ونزوئلا در فهرست نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) قرار داده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تحریم های یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه