Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:29:42 GMT

دعوت ظریف از مردم برای شرکت در انتخابات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۱۷۶

دعوت ظریف از مردم برای شرکت در انتخابات

به گزارش جماران، «محمدجواد ظریف» پیش از ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما با تروریسم اقتصادی آمریکا مواجه هستیم. این تروریسم اقتصادی براساس این توهم شکل گرفته است که گروهی در آمریکا وجود دارد که به دولت این کشور همیشه دروغ گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از زمانی که تحریم‌ها اعمال شد، آنها به دولت آمریکا گفتند دو، سه ماه دیگر این تحریم‌ها باعث می‌شود حکومت ایران سرنگون شود، اظهار داشت: هنوز هم یک فرد نادانی مانند آقای پمپئو به ترامپ می‌گوید حکومت ایران در فاصله چند ماهه سرنگون می‌شود. ما که می‌دانیم او اشتباه می‌کند و مردم حامی حکومت هستند. حال ممکن است هر کدام از ما دلخوری‌هایی درباره انتخابات داشته باشیم.

مشارکت در انتخابات بزرگترین تقویت دیپلماسی ایران برای مقابله با سیاست‌های آمریکا است

این دیپلمات عالی‌رتبه ادامه داد: حتما همه ترجیح دیگری داشتیم. شاید فکر می‌کردیم اگر افراد بیشتری تائید صلاحیت می‌شدند، مردم حضور بیشتری در انتخابات و انتخاب بیشتری داشتند. اما امروز زمان آن بحث نیست. امروز زمان این است که به آمریکایی‌ها بگوییم سیاست فشار حداکثری‌تان شکست خورده است.

ظریف با اشاره به اثر مشارکت مردم در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دست همکاران من در سیاست خارجی را تقویت کنیم که بتوانند در حوزه سیاست خارجی با جدیت بیشتری جلوی تحریم‌ها را بگیرند، باید آمریکا را مجبور کنیم که به پای میز مذاکره برگردد، نه مذاکره دوجانبه بلکه مذاکره‌ای که آمریکا آن را ترک کردم و آن مذاکره ۱+۵ است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا برای آنکه به شکست خود واقف شود و به پای میز مذاکره ۱+۵ برگردد، تحریم‌ها را برگرداند و خسارت‌های مردم ایران را بدهد، نیاز است بداند و ببیند، که تحریم‌هایش بی اثر بوده و مردم در انتخابات با شور شرکت می‌کنند. این بزرگترین تقویت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای مقابله با سیاست‌های آمریکا است.

بهترین نشانه دفاع از کشور، حضور در انتخابات است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امیدوارم دوم اسفند از نظر کمیت مشارکت، بهترین مشارکت باشد، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت انتخاب هم، مردم باید بهترین کیفیت انتخاب را داشته باشند و ان‌شاالله در روزهای بعد از دوم اسفند، شاهد پذیرفتن واقعیت توسط آمریکا باشیم. همانطور که این مردم در مراسم رفراندوم تشییع شهید بزرگوار ما سردار سلیمانی نشان دادند، سیاست‌های آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر سیاست‌های آمریکا از مردم و کشورشان دفاع می‌کنند و بهترین نشانه این دفاع، حضور در انتخابات است.

 اروپایی‌ها با اطاعت ازآمریکا نشان دادند فشارپذیر هستند

ظریف درباره خروج شرکت‌های خارجی از کشور ابراز داشت: اینکه کشورهای دیگر در برابر آمریکا کمتر تاب‌آوری دارند، موضوعی است که خودشان به آن رسیده‌اند. اگر امروز به بحث‌هایی که در اتحادیه اروپا مطرح می‌شود،  توجه کنیم آنها می‌گویند هم در حوزه مالی و حتی در حوزه دفاعی، استقلال بیشتری داشته باشیم. بیشتر جلسات سران اتحادیه اروپا به این بحث می‌پردازد که چرا ما استقلال کافی در برابر نداریم.  
وی اضافه کرد: این مسئله را مردم ما به آنها نشان دادند که می‌شود در برابر آمریکا استقلال داشت و پیشرفت کرد. اروپایی‌ها از تحریم‌های آمریکا حمایت نکردند اما اطاعت کردند و نشان دادند فشارپذیر هستند. نتیجه این مسئله آن شد که آمریکا بازهم آنها را به تحریم تهدید کرد و آنها را تهدید که بر صادرات خودروهایشان تعرفه بالاتری می‌گذارد.  
رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه آمریکا بعد از آن، اروپا را تهدید کرد خط لوله نورث استریم را که حیات اروپا به آن وابسته است تا شهروندانشان از سرما یخ نزنند، تحریم می‌کند، عنوان کرد: این مسئله نتیجه پذیرفتن فشار آمریکا است و مردم ایران نشان دادند نتیجه نپذیرفتن فشار آمریکا این است که در دور قبل، آمریکا مجبور شد تحریم‌هایش را بردارد. آمریکا برجام را نمی‌خواست، آمریکا توافق ژنو را نمی‌خواست بلکه ناگزیر به پذیرش آن شد.  

 درباره جعبه سیاه هواپیما حرف‌های مرا تقطیع کردند

ظریف ادامه داد: اگر این مسئله را قبول نداریم ببینیم ترامپ درباره توافق چه می‌گوید. یک دور مردم ما آمریکا را مجبور کردند عقب‌نشینی کند و ان‌شاالله یک بار دیگر هم در روز جمعه، آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند.  
وی درباره تحریف صحبت‌هایش درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هم یادآور شد: البته صحبت‌های من را تقطیع کردند. آنچه من گفتم این بود که ما حق داریم جعبه سیاه را خودمان بخوانیم. ما حق داریم در هر بررسی جعبه سیاه حضور داشته باشیم. اگر قرار باشد جعبه سیاه را به دیگران بدهیم که جایی ما آن را بخوانند، حتما این کار نمی‌کنیم.  
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه با کشورهای مختلف مخصوصا با اوکراین در حال مشورت هستیم، بیان کرد: با لابراتورهای مختلف تماس گرفته و از آنها خواسته‌ایم مقررات‌های خودشان را به ما اعلام کنند که ببینیم چه میزان حضور جمهوری اسلامی در هر روند بررسی و تحقیق قطعی می‌شود. در آن صورت ما تصمیم لازم را خواهیم گرفت.
ظریف افزود: ما با وزیر دفاع همواره در تماس هستم و حرفی را که گفته‌ام حرفی بوده است که ایشان گفته‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امور خارجه حضور در انتخابات شرکت در انتخابات ظریف آمریکا انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیاست های آمریکا آمریکا را مجبور داشته باشیم سیاست خارجی نشان دادند تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است

نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

به گزارش این نشریه که به قلم دنیس ام. پاول، مشاور مدیریت استراتژیک نوشته شده، در سال ۲۰۰۴ به دلیل اینکه جورج بوش ادعا می‌کرد جنگی علیه تروریسم به راه انداخته، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند مجددا به او رای بدهند؛ اما در سال ۲۰۰۸، چون رای‌دهندگان خواستار تغییر مسیر بودند، به باراک اوباما که در آن زمان سناتور بود رای دادند.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ به صدای خشم طبقه متوسط تبدیل شد و به پیروزی شگفت‌انگیزی دست یافت که حزب جمهوری‌خواه را متحول کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، مردم که می‌خواستند این صدای خشمگین را آرام‌تر کرده و دیگران را التیام بخشند، ورق را برگردانده و جو بایدن را انتخاب کردند. 

اکنون ما یک مسابقه مجدد بین بایدن و ترامپ داریم، اما در محیطی با روند‌های بسیار متفاوت که مسائل بسیار متفاوتی را پیش می‌برد. بایدن در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت یک رئیس جمهور تحول‌خواه باشد و التیام دادن مردم [در مسائل اقتصادی] را نادیده گرفت. این امر برای او هزینه داشته و نتیجه آن را می‌توان در نظرسنجی‌ها دید. زیرا مسائل دیگر [که او آن را نماد تحول‌خواهی نمی‌بیند] اکنون به یک بحران تبدیل شده و این طور به نظر می‌رسد که بایدن این موضوعات را نادیده گرفته یا از آن سوء استفاده می‌کند. در نتیجه بخشی از آرای او در حال ریزش است. 

از طرف دیگر، ترامپ تلاش می‌کند تا کارنامه خود را به عنوان رئیس جمهور با بایدن مقایسه کند، اما او هم درگیر پرونده‌های قضایی است. ترامپ یک پایگاه حمایتی بسیار وفادار دارد، اما شهرت او به عنوان فردی خودکامه که دموکراسی را به خطر می‌اندازد، ممکن است سبب مشکلاتی شود و برخی رای‌دهندگان خاکستری را دچار تردید کند.

پیروزی ترامپ هراس و نفرت را میان دشمنان دموکرات او تشدید خواهد کرد. آنها هر اقدام اجرایی دادگاه را به چالش خواهند کشید و هر کلمه‌ای که ترامپ بیان می‌کند را طوری تحلیل خواهند کرد که به نژادپرستی و تعصب و بدخواهی مرتبط شود؛ و بعد اگر دموکرات‌ها دوباره اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، احتمالا برای سومین بار ترامپ را استیضاح خواهند کرد. اعتراضات مجددا مثل سال ۲۰۲۰ بالا خواهد گرفت و فرمانداران ایالاتی که اکثریت دموکرات دارند، قوانین فدرال مورد علاقه جمهوری‌خواه‌ها را نادیده خواهند گرفت یا از اجرای آن امتناع خواهند کرد؛ که این نیز به اتحاد لطمه خواهد زد.

انتخابات سال ۲۰۲۴ برای آمریکا یک بازی باخت-باخت است. اگر بایدن رئیس جمهور شود، به تصمیمات تحول‌خواهانه محیط زیستی و دگرگون کردن اقتصاد ادامه می‌دهد، بدون آنکه مسائل ابتدایی‌تر رای‌دهندگان را در نظر بگیرد. در مقابل اگر ترامپ رئیس جمهور شود، تلاش او برای حکمرانی در هر مرحله مسدود خواهد شد. تمدن آمریکایی که مسلما در حال حاضر هم رو به زوال است، به فرسایش و تحلیل رفتن ادامه خواهد داد.

در سال ۱۹۴۵، هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا مجبور شد بین دو گزینه تصمیم بگیرد: انداختن بمب اتمی روی جمعیت غیرنظامی یا حمله به سرزمین اصلی ژاپن. اکنون در سال ۲۰۲۴ از مردم آمریکا خواسته می‌شود که بین دو گزینه تصمیم بگیرند: کسی که با سیاست‌های خود سبب تفرقه بین مردم می‌شود و کسی که خود مظهر تفرقه است. سوال این است که آیا ما به عنوان یک ملت می‌توانیم ۴ سال دیگر تفرقه را تحمل کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست