Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@11:01:38 GMT

تدابیر جدید برای مقابله با خشونت‌های مکزیک

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۲۳۳

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از رسانه های غربی از مکزیکوسیتی، مجلس سفلی کنگره مکزیک لایحه افزایش مدت زمان محکومیت عاملان خشونت علیه زنان و سوءاستفاده های جنسی از کودکان را افزایش داد.

تشدید خشونت ها در مکزیک اخیرا منجر به آغاز موج اعتراض های مردمی شده است. مکزیکی ها معتقدند که دولت جدید این کشور طرح های موثری برای کاهش خشونت ها در دستورکار خود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال قانونگذاران مکزیکی به افزایش محکومیت قتل از ۴۵ سال به ۶۵ سال رای دادند. این قانونگذاران همچنین محکومیت برای تجاوز جنسی علیه کودکان را افزایش دادند.

این لایحه برای تایید نهایی به سنای مکزیک ارسال شده است.

اخیرا کشته شدن یک زن جوان در مکزیک منجر به تظاهرات زنان در چند شهر شد.

پیش از این خشونت‌ها در این کشور آمریکای لاتین از جمله قتل و آدمکشی در سال ۲۰۱۹ میلادی رکورد زده بود. "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" رئیس جمهوری مکزیک در حالی دسامبر(آذر-دی ۲۰۱۸) سمت ریاست جمهوری را برعهده گرفت که وعده داده بود به طور جدی با سطح خشونت‌های فزاینده این کشور مقابله کند اما از آن زمان تاکنون، خشونت‌ها در این کشور منطقه آمریکای لاتین همچنان رو به افزایش است.

از اواسط سال ۲۰۰۶ دولت مکزیک از ارتش برای مقابله با فعالیت کارتل توزیع مواد مخدر در این کشور استفاده کرده اما این اقدام در کاهش سطح خشونت‌ها موفق نبوده است.

مقام‌های مکزیک پیش تر برای مقابله با این چالش، به قانونگذاران پیشنهاد داده‌اند نظام قضایی را اصلاح کنند تا مسیر برای اعمال تدابیر تنبیهی شدیدتر علیه تبهکاران هموار شود.

از نظر منتقدان، دولت مکزیکوسیتی سیاست مقتدرانه‌ای علیه گروه‌های تبهکاری توزیع مواد مخدر در پیش نمی‌گیرد. پیشتر همزمان با ادامه خشونت‌ها در مکزیک، میزان محبوبیت اوبرادور نیز روند کاهشی داشت.
 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مکزیک زنان خشونت برای مقابله خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دیدنی تیلر آدامز در دیدار آمریکا و مکزیک / فیلم

تیلر آدامز، بازیکن تیم ملی آمریکا موفق شد با شوتی زیبا دروازه حریف را در رقابت های لیگ ملت های کونکاکاف باز کند.

دانلود (2.8MB)

دیگر خبرها

  • تقویت واحدهای گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • امام حسن مجتبی(ع) با اقتدار در برابر معاویه ایستاد و مقابله کرد
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است
  • واکنش سازمان ملل به افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان و دختران فلسطینی
  • گل دیدنی تیلر آدامز در دیدار آمریکا و مکزیک / فیلم
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است