Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر ربیعی با بیان این‌که روزی آرزو بود که ارزش کل بازار سرمایه ایران به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد، اظهار کرد: در حال حاضر سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ۱۰۳ هزار میلیارد تومان هم گذشته است. ارزش بازار این هلدینگ به هفت میلیارد تومان رسیده است که البته قیمت واقعی هلدینگ بیش از این رقم است.

جعفر ربیعی امروز (چهارشنبه) در مراسم مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که با حضور تعدادی از سهامداران این شرکت برگزار شد گفت: میزان تولید هلدینگ در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که در زمینه‌ تامین خوراک وجود داشت، افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به 103 برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این‌که در مجمع عمومی عادی قول دادیم 69 تومان به ارزش سرمایه ببریم و سرمایه شرکت را از 9150 میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان برسانیم، ادامه داد: آخرین افزایش سرمایه هلدینگ از 5000 میلیارد تومان به 9150 میلیارد تومان بود که دی‌ماه سال گذشته رخ داد.
جزئیات استفاده از افزایش سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس
ربیعی در مورد این‌که افزایش سرمایه هلدینگ در کجا استفاده شده است، ادامه داد: طرح بیدبلند از 57 درصد به 97 درصد رسیده و امسال گاز تزریق خواهد شد. برای این پروژه 3.5 میلیارد دلار هزینه شده است. همچنین میزان پیشرفت پروژه اوره - آمونیاک هنگام از 41 درصد به 75 درصد و همچنین میزان پیشرفت پروژه متانول آپادانا از 26 درصد به 41 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: پروژه لودگان نیز به مراحل آخر خود رسیده و امسال به مرحله‌ی تولید محصول می‌رسد. پروژه ایلام نیز 96 درصد پیشرفت داشته و محصول آزمایشی اوایل سال آینده و محصول تجاری در خردادماه سال آینده از آن تولید خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این‌که بازدهی سهام شرکت خلیج فارس 128 درصد بوده است، اظهار کرد: این به این معنی است که هر فردی که سهام شرکت را سال گذشته خریده آن سهام 2.2 برابر شده است.
موافقت بورس با افزایش سرمایه 5200 میلیارد تومانی هلدینگ
ربیعی در ادامه با بیان این‌که پیشنهاد هلدینگ برای افزایش سرمایه 5850 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: بورس با 5200 میلیارد تومان موافقت کرد، یعنی 69 تومان پیشنهادی ما 57 تومان خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: قرار است 2260 میلیارد تومان از 5200 میلیارد تومانی که با آن موافقت شده سهم افزایش سرمایه در شرکت‌های تابعه شود و 2120 میلیارد تومان خرج دارایی‌ها در شرکت‌های تابعه شود، یعنی سرمایه را به دارایی تبدیل می‌کنیم. 820 میلیارد تومان به بدهی‌ها اختصاص خواهد یافت.
تعیین تکلیف بدهی‌های هلدینگ خلیج فارس
وی در ادامه با بیان این‌که هلدینگ خلیج فارس بدهی‌های کلانی به نفت و ان پی سی داشت، اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته بدهی‌ها تعیین تکلیف شد و آغاز پرداخت خواهیم کرد. شب گذشته با شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تسویه بدهی‌ها به توافق رسیدیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر این‌که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس یک شرکت توسعه‌ای است، گفت: نباید از این شرکت انتظار سود کلان داشت.
برنامه آتی هلدینگ خلیج‌فارس
ربیعی در ادامه در مورد برنامه‌های آتی هلدینگ خلیج فارس توضیح داد: امسال پروژه‌های لردگان، ایلام و پالایشگاه گاز بیدبلند به بهره‌برداری می‌رسد. در سال 1399 شیرین‌سازی سبک پتروشیمی بوعلی سینا و آمونیاک هنگام راه‌اندازی خواهد شد. همچنین بخش دوم پروژه جمع‌آوری فلر که خوراک بیدبلند را تضمین می‌کند، راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در سال 1399 فاز اول گاز یادآوران خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود. در سال 1400 نیز پروژه آپادانا را خواهیم داشت. هنگام و آپادانا دو پروژه خوراک گاز هستند و باعث می‌شوند هلدینگ از نظر خوراک متعادل‌تر شود. در سال 1400 واحد آتش گرفته بوعلی سینا، صدف عسلویه، بندر امام خمینی (ره)، کارون، افزایش ظرفیت تندگویان برای تولید پت و تکمیل زنجیره ایلام و پتروشیمی گچساران اتفاق خواهد افتاد و در سال 1401 باید پایین‌دست گچساران را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این‌که از سال 1402 به بعد جهش سوم پتروشیمی رخ خواهد داد، اظهار کرد: در آن سال فاز دوم یادآوران، اتیلن اوکساید اندیمشک، پتروشیمی گیلان، پتروشیمی هرمز که یک مگا پروژه است و از بندر امام خمینی (ره) هم بزرگتر خواهد بود، پتروشیمی همت، طرح الفین جنوب در ماهشهر، پروپیلن از پروپان در پایین دست پارس، مکران چابهار و سنقر در دست اجرا قرار خواهد گرفت.
ربیعی با تاکید بر این‌که در سال 1398، هیچ کدام از شرکت‌های هلدینگ زیان‌ده نبود، تصریح کرد: راه‌اندازی پروژه‌های لردگان، ایلام و بیدبلند و همچنین بخشی از جمع‌آوری گازهای فلز ظرفیت تولید هلدینگ خلیج فارس را شش میلیون تن افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HEg برچسب ها: بورس ، هلدینگ ، هلدینگ خلیج فارس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس هلدینگ هلدینگ خلیج فارس افزایش سرمایه هلدینگ هزار میلیارد تومان میلیارد تومان هلدینگ خلیج فارس راه اندازی سهام شرکت سال گذشته خواهد شد بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: محصولات ویژه این مجموعه عظیم پالایشی کشور صرفا از طریق بورس انرژی ایران به صورت کاملاً شفاف عرضه، معامله و صادر می شود و علاوه بر اینکه هیچ واسطه ای در این بین دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی صورت نمی پذیرد.

حسین ریاحی ابراز کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان علاوه بر تولید فرآورده های اصلی سبد سوخت کشور، محصولات ویژه دیگر از جمله انواع نفتا، نفت سفید، حلال ۴۰۲، ته مانده برج تقطیر، گاز بوتان و گاز مایع را تولید می کند.

وی ادامه داد: فرآورده های اصلی این شرکت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و محصولات ویژه از طریق بورس انرژی ایران به صورت کاملاً شفاف عرضه، معامله و صادر می شود و علاوه بر اینکه هیچ واسطه ای در این بین دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی صورت نمی پذیرد.

ریاحی افزود: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در راستای جلوگیری از خام فروشی و به منظور توسعه زنجیره ارزش و تأمین خوراک پتروشیمی های بزرگ داخلی با دستورات حاکمیتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بالغ بر ۱۳۷ هزار تن از انواع نفتای تولیدی این پالایشگاه در سالی که گذشت به شرکت های پتروشیمی شازند، تبریز و بوعلی سینا به فروش رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ تن انواع فرآورده های این پالایشگاه در قالب ۱۲۸ عرضه در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه شده و بالغ بر ۹۵۰ میلیون دلار به فروش رسیده است که این فرآیند صادراتی به صورت شفاف صورت گرفته است و ارز حاصل از صادرات آن حسب مقررات جاری بانک مرکزی به فروش رسیده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: با این حجم از صادرات تمامی وجوه حاصله در سامانه های اعلام شده از سوی بانک مرکزی به فروش رسیده و از اینکه توانسته ایم در ارزآوری در چرخه اقتصادی کشور سهیم باشیم، بسیار خرسندیم.

وی اضافه کرد: در طی سال گذشته بالغ بر ۲۵ شرکت جدید بین الملی به عنوان خریداران محصولات این شرکت اضافه شده است و به عرضه رقابتی و شفافیت در فروش کمک شایانی کرده است و منجر به افزایش فروش، صادرات و قیمت گذاری صحیح محصولات نسبت به سنوات پیش شده است.

ریاحی افزود: خریداران حسب نوع فرآورده، محصولات را به صورت زمینی یا دریایی دریافت کرده اند و در راستای تنوع بخشی به فروش گاز مایع، فروش دریایی این فرآورده در حداکثر ظرفیت انتقالی موجود انجام شده است.

وی عنوان کرد: در پی عرضه و معاملات موفق محصولات شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مدیرعامل محترم بورس انرژی ایران از عرضه های شفاف این مجموعه عظیم نفتی تقدیر و تشکر کرده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با توجه به دستورات حاکمیتی میزان خوراک دریافتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس طبق برنامه ریزی های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بوده است و بیشترین میزان فرآورده نفتای تولیدی این پالایشگاه به بنزین تبدیل شده است.

گفتنی است با رفع تعهد ارزی ۱۰۰ درصد منابع حاصل از صادرات این شرکت، بخش بیشتر منابع حاصل از این دستاوردها صرف پرداخت دیون تسهیلات دوران ساخت پالایشگاه شده است و منابع ریالی نیز صرف بازپرداخت تسهیلات ریالی، پرداخت سود سهام و مخارج جاری شرکت شده است.

 

همچنین در حال حاضر تمام منابع مالی این شرکت در بانک های استان هرمزگان مستقر هستند و رسیدگی ها به پرونده های مالیاتی شرکت نیز در خود استان انجام می شود و این شرکت با ثبت رکورد در فروش فرآورده ها نسبت به سایر پالایشگاه ها طی سال های اخیر، تاکنون منابع قابل توجهی را به وصولی های مالیاتی استان افزوده و عملاً به صورت غیر مستقیم منابع بسیاری را در اختیار توسعه و آبادانی هرمزگان سرافراز قرار داده است.

دیگر خبرها

  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی