Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، برگزاری انتخابات در ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته یکی از راه‌های نزدیکی دل‌ها و به نمایش گذاشتن اقتدار و مردم سالاری بوده است و در این ارتباط مردم حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند با آمادگی کامل در انتظار خلق حماسه‌ای دیگر در دوم اسفند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات امسال با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات گسترده مجازی هواداران نامزد‌ها و افراد توانمند تایید شده می‌تواند پرشورتر از گذشته برگزار شود و بار دیگر مردم در صف‌های بهم فشرده رای‌گیری دشمنان را ناامیدتر از گذشته خواهند کرد.

شبکه‌های اجتماعی در انتخابات امسال هزینه‌های نامزد‌های انتخاباتی را به مراتب کاهش داده است و با توجه به امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود برق، تلفن و اینترنت در مناطق مختلف می‌توان گفت این رفاه به شور انتخاباتی کمک شایانی می‌کند.

مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن رکین قانون گذاری و نظارت، جایگاه ویژه، حساس و تعیین کننده‌ای در پیشبرد امور کشور دارد و انتخاب هشت نماینده در ۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان می‌تواند به حل و فصل مشکلات کمک و بهتر زمینه توسعه این منطقه را هموار کند.

انتخابات در سیستان وبلوچستان بویژه حوزه انتخابیه چابهار همیشه با حضور قشر‌های مختلف شیعه وسنی، بلوچ و سیستانی، فارس و بلوچ در کنار هم برگزار می‌شود. انتخابات نمایش گذاشتن وحدت و همدلی و انسجام قبایل و قشر‌های مختلف مردم در سواحل مکران است.

مشارکتبانوان در استان سیستان وبلوچستان با توجه به بافت مذهبی و قبیله‌ای یکی از نقاط قوت است که هر سال این حضور پررنگ‌تر شده است.

شماری از مردم حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی است تا به جهانیان نشان دهیم تمام قدرت نظام به صندوق‌های رای است.

عرفان جدگال یکی از دانشجویان جوان چابهاری گفت: خیلی خوشحال هستم که نظام مقدس جمهوری اسلامی امسال به چندین کاندیدای جوان اعتماد و آنان را تایید صلاحیت کرده تا قشر‌های مختلف مردم به افراد مورد نظر رای داده تا شاهد پیگیری بهتر امورات توسط افراد چابک و پرانرژی باشیم.

محمدعلی رئیسی نیز افزود: انتخاب دست مردم است و نباید عده‌ای دنبال روی تبلیغات دروغین برخی نامزد‌ها باشند باید با علم و آگاهی، تخصص و برنامه‌های مهم و عملیاتی نامزد‌ها رای دهند.

محمد گرگیج یکی از کارگران نیز گفت: به کسی باید رای دهیم که دلسوز مردم و جامعه باشد.

عارف بلیده نیز بیان کرد: امسال رای اولی هستم و خیلی خوشحالم که در انتخابات شرکت می‌کنم و می‌توانم در سرنوشت حوزه انتخابیه و انتخاب یک نماینده اصلح شریک باشم.

رضا جهانتیغ نیز ادامه داد: مردم نباید براساس قومیت و یا فامیل و جناح رای دهند بلکه باید تمام برنامه‌های نامزد‌های مختلف را بررسی و با درک و شعور بالای سیاسی رای خود را به صندوق بریزند تا در سراسر ایران اسلامی و این حوزه انتخابیه شاهد راه یافتن افرادی قوی باشیم.

انتهای پیام/گ

ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات98 مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه چابهار قشر های مختلف نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت، آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه بیستم اردیبهشت ادامه دارد.
انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه کشور به دور دوم کشیده شده که در ۸ حوزه از جمله آبادان به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.
فهرست اسامی در حوزه‌های انتخابیه خوزستان که انتخابات به مرحله دوم راه یافته به این شرح است:
حوزه انتخابیه آبادان: جواد سعدون زاده، صادق کمائی، سید محمد مولوی، سید امیر موسوی
و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر: ابراهیم متینیان، امیرحسین نظری.
مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • ۱۳ اردیبهشت، آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • فرصت رایگان تبلیغات نامزد های انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود