Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@04:08:57 GMT

واشنگتن فقط زبان زور را می‌فهمد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۳۲۱

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، جعفر الحسینی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: با انجام تحرکاتی میدانی حرکت نیرو‌های آمریکایی و حضورشان در عراق را تحت نظر داریم. نیرو‌های آمریکایی به طور کامل در عراق در محاصره هستند و تنها می‌توانند از طریق هوایی جا به جا شوند.
وی افزود: گزینه راهبردی ما اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق است و تا کنون اجماعی به این شکل برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر الحسینی درباره سردار شهید سلیمانی گفت: شهید قاسم سلیمانی تمامی جزئیات مربوط به نیرو‌های مقاومت عراق را دنبال می‌کرد.

 

آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که ترور این شخصیت‌ها باعث می‌شود که گروه‌های مقاومت از هم بپاشند، اما آنچه رخ داد عکس نتیجه‌ای بود که آن‌ها می‌خواستند و گروه‌های مقاومت با یکدیگر پیوند خوردند و ادغام شدند.
سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند عراق را به لحاظ سیاسی تجزیه کنند، اما ملت عراق با راهپیمایی میلیونی خود خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور شد. تمامی اقشار ملت عراق در این راهپیمایی میلیونی شرکت کردند و همین مساله باعث شد تا برخی نیرو‌های سیاسی که خواهان ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق بودند در تنگنا قرار بگیرند.
آمریکایی‌ها به ادامه حضورشان در عراق می‌اندیشیدند و حتی پس از تصویب قانون پارلمان عراق به دنبال آن بودند که راهکاری برای ادامه حضور خود بیابند، اما گروه‌های مقاومت با این مساله مخالفت کردند و نه تنها خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی شدند بلکه خواهان آن هستند که نیرو‌های آمریکایی با خواری و سرافکندگی از عراق بیرون روند، زیرا آن‌ها با ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس جنایت بزرگی مرتکب شدند. باید توجه داشت که واشنگتن فقط زبان زور را می‌فهمد و تنها به نیروی نظامی بازدارنده توجه می‌کند.


گروه‌های مقاومت خواهان اخراج تمامی نیرو‌های بیگانه از عراق شده اند تا مبادا آمریکایی‌ها با خروج صوری از عراق همچنان تحت پوشش ناتو در این کشور باقی بمانند.
عراق بار دیگر به عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی بازگشت و این همان چیزی بود که شهید سلیمانی برای تحقق آن می‌کوشید.
سفارتخانه آمریکا در بغداد حکمرانی می‌کند و برخی از طرف‌های عراقی و حتی برخی از نیرو‌های درون پارلمان را تحت سلطه دارد. حضور سیاسی آمریکا در عراق باید همانند حضور دیگر کشور‌ها باشد.
ما این حق را داریم که با فشار بر آمریکایی‌ها آن‌ها را وادار به خروج از کشور کنیم. آمادگی ما برای مقابله با آمریکایی‌ها چند سالی است که کامل شده است. شکل مواجهه با آمریکایی‌ها برای گروه‌های مقاومت عراقی کاملاً روشن است و زمان شروع این مواجهه به گروه‌های مقاومت مربوط می‌شود. توانمندی نیرو‌های مقاومت عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی فراتر از تصور واشنگتن است.


حضور ما در استان‌های مرزی با سوریه برای جلوگیری از تحرک نیرو‌های آمریکایی و برپایی پایگاه‌های نظامی در این مناطق است. درگیری با آمریکایی‌ها مستمر، اما غیرعلنی است و این درگیری بویژه در منطقه القائم همچنان ادامه دارد. آمریکا در خصوص مسائل بسیاری به فشار آوردن به بغداد ادامه می‌دهد و از جمله در خصوص گذرگاه مرزی البوکمال نیز بغداد را تحت فشار قرار داده است.
تقویت همکاری امنیتی و نظامی میان بغداد و دمشق روشن‌تر از همیشه شده است.
در جریان مقابله با آمریکا، محور مقاومت یک پیکر واحد است و هیچ یک از اعضای این محور نمی‌توانند از مسئولیت خود نسبت به دیگران شانه خالی کنند.
وی در پایان گفت: شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را برای دفاع از انسانیت و آزادی تمامی مردم فدا کردند.
 

صدا و سیما

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: المیادین حزب الله عراق واشنگتن خروج نیرو های آمریکایی نیرو های آمریکایی گروه های مقاومت مقاومت عراق آمریکایی ها شهید سلیمانی ادامه حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم