Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:22:19 GMT

در کلاس‌های مقطع ابتدایی بخاری نفتی نداریم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۸۹۲

در کلاس‌های مقطع ابتدایی بخاری نفتی نداریم

ایسنا/خراسان رضوی معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: براساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در هیچ کلاس درسی بخاری نفتی نداریم و تمامی تاسیسات گرمایش جدید شده است.

ابوالحسن حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درحال حاضر 744 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در حدود 5000 مدرسه در حال تحصیل هستند، این آمار نسبت به سال قبل 50 هزار نفر افزایش داشته است، که در کلان‌شهرها همانند مشهد بیشتر شاهد این افزایش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به‌رغم کمبودهایی که از نظر نیروی انسانی و افزایش تراکم کلاس‎ها داشتیم، اما خوشبختانه درصد قبولی دانش‌آموزان در تمام پایه‎های دوره ابتدایی رشد خوبی داشته است.

معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در پایه ششم 4 دهم درصد رشد قبولی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم. این نشان از تلاش همکاران در حوزه ابتدایی دارد که مدیران و معلمان با وجود همه کمبودها تلاش کردند کیفیت آموزشی در کلاس‎های درس کاهش پیدا نکند.

وی تصریح کرد: اگرچه سه سال قبل 4016، سال بعد 5200 و در سال تحصیلی گذشته حدود 7200 نیرو در آموزش ابتدایی کمبود داشتیم، اما با پیش‌بینی‌هایی که از سال قبل انجام شد برای مهر امسال مشکلی برای کمبود نیرو نداشتیم.

حقیقی اظهار کرد: بخشی از کمبودها توسط نیروهای نهضت سوادآموزی و بخشی به صورت خرید خدمات و تعدادی حق التدریس و برخی دیگر نیز همکاران بازنشسته بودند که دعوت به کار شدند و کمبود نیرو جبران شد.

وی افزود: در این خصوص آموزش‎هایی برای نیروهای جدید الورود برگزار شد، همچنین در هر منطقه‎ای که نیروی جدید وارد می‌شود،  تاکید داریم حتما دوره‌هایی برای این افراد برگزار شود تا آسیبی به دانش‌آموزان و کیفیت کلاس درس وارد نشود .

معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سطح خراسان رضوی فقط دانش‌آموزان عشایر آن هم چون کوچ‌رو هستند در کانکس تحصیل می‌کنند، در بخش عشایر حدود 40 تا 45 کلاس درس را در کانکس برای عشایر برگزار می‌کنیم.

دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل نداریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل نداریم، پوشش تحصیلی عشایر را 100 درصد اعلام کرد و گفت: 7000 دانش آموز عشایر داریم که در 23 منطقه مشغول به تحصیل هستند.

حقیقی همچنین افزود: کلاس‎های عشایری چند پایه هستند، زیرا تعداد دانش‌آموزان کمتر از 5 و 10 نفر  هستند و امکان اینکه معلم به صورت تفکیک شده برایشان برود وجود ندارد، به همین خاطر به صورت مختلط برگزار می‎شوند.

وی در ادامه به مهمترین آسیبی که دانش آموزان مقطع ابتدایی را تهدید می‎کند اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی متخصص مهمترین آسیبی است که دانش آموزان ابتدایی را تهدید می‌‏کند.

معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت درخواست کرد مقدمات ارائه آموزش‌های لازم را برای نیروهایی که وارد آموزش و پرورش می شوند فراهم کنند، به خصوص اینکه نیروهای متخصص جذب این سازمان شوند.

وی تاکید کرد: این امکان را برای سازمان آموزش و پرورش فراهم کنند تا نیروهای متخصص و مرتبط جذب سیستم آموزش  پرورش شوند تا آسیبی به دانش آموزان وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بخاري نفتي آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموز عشایر دانش آموزان کمبود نیرو کلاس درس سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی