Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: برف و باران امروز در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی ادامه دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه یکم اسفندماه با نفوذ بیشتر این سامانه، در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، سواحل خزر، نواحی مرکزی کشور، بخش‌هایی از جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش پیش‌بینی می‌شود که به تدریج به شمال شرق هم کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکم اسفند در برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده داریم و شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شامل استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس و جنوب استان مرکزی است.

وی افزود: روز پنجشنبه شدت بارش‌ها را همچنین در استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی در استان‌های قزوین، تهران، البرز و شمال سمنان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان افزود: روز جمعه دوم اسفندماه سامانه بارشی در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق سمنان و شمال خراسان رضوی فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: نواحی مرکزی خلیج فارس از بعدازظهر شنبه و همچنین روز جمعه مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: به سبب عبور موج تراز میانی از روی کشور، از بعدازظهر شنبه تا ظهر یکشنبه چهارم اسفند، در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت و در دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا یکم اسفندماه ابری همراه با مه رقیق و بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و فرداشب یکم اسفند نیز بارش باران در تهران داریم و با وزش باد شدید به تدریج ابر‌ها کاهش می‌یابد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده یکم اسفندماه بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود، همچنین فردا در ۸ استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

* آسمان صاف و نیمه ابری اغلب شهر‌ها در روز انتخابات

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین در تشریح وضعیت جوی کشور در روز انتخابات (دوم اسفندماه) اظهار داشت: روز جمعه دوم اسفند آسمان پایتخت نیمه ابری است، همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و اصفهان، آسمانی نیمه ابری داریم، در البرز، بوشهر و چهارمحال و بختیاری و خوزستان هم روز جمعه آسمان صاف است.

وی ادامه داد: در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و زنجان روز جمعه آسمان نیمه‌ابری است و در خراسان شمالی بارش برف و باران و در خراسان رضوی بارش پراکنده داریم، همچنین در خراسان جنوبی روز جمعه آسمان نیمه ابری است.

ضیائیان افزود: در استان‌های فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی، آسمانی نیمه‌ابری در روز جمعه دوم اسفند خواهیم داشت و در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، هرمزگان، همدان و یزد، آسمان صاف خواهد بود، بنابراین روز جمعه پیش‌بینی بارش خاصی در کشور وجود ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هوای تهران بارش برف و باران پارسی خبر مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی استان های واقع در دامنه استان های واقع روز انتخابات روز جمعه آسمان نیمه ابری بارش پراکنده یکم اسفندماه البرز مرکزی برف و باران یکم اسفند آسمان صاف وضعیت جوی غرب کشور شمال غرب وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش

نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز دوشنبه در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان پیش بینی می‌شود.


همچنین در روز سه‌شنبه مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.


این شرایط روز چهارشنبه در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تداوم دارد.

بر این اساس؛ سازمان امداد و نجات از شهروندان درخواست کرد تا از حضور در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد