Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان از برگزاری نمایشگاه تصویری «مادر مرز بی کرانه» به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر خبر داد و گفت: در میان این کارت پستال ها تصاویری از مادران گیلانی در گذشته های دور نیز به چشم می خورد.

ژاله حساس خواه در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری نمایشگاه تصویری «مادر مرز بی کرانه» به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه ۲۹ بهمن ماه لغایت اول اسفندماه در نگارخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور ۳۰ قطعه تصویر کارت پستالی از مادران سراسر جهان وجود دارد، تصریح کرد: این تصاویر به همت یونیسف از کشورهای مختلف تهیه و چاپ شده و در اختیار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قرار گرفته است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان نمایشگاه «مادر مرز بی کرانه» را نخستین نمایشگاه تصاویر مادران جهان در کشور دانست و افزود: این نمایشگاه برداشتی از «مادر» را در سراسر جهان به نمایش می گذارد.

حساس خواه نمایشگاه مذکور را شامل دو بخش مادران سراسر جهان و مادران دوره قاجار دانست و اضافه کرد: در میان این کارت پستال ها تصاویری از مادران گیلانی در گذشته های دور نیز به چشم می خورد.

وی نقطه مشترک همه تصاویر را عشق مادر به فرزند فارغ از ملیت و زبان و نژاد و رنگ دانست و خاطرنشان کرد: واژه مادر به نقش زایش اشاره می کند و به گواه تاریخ در ایران از گذشه تا امروز مادر مهمترین جایگاه خانه و خانواده را داشته و او را کدبانو یعنی نگهبان چراغ خانه می نامند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان مادر را کانون وصل تمام اعضای خانواده دانست و یادآور شد: کاوش های باستان شناسی در گیلان از کشف الهه مادر خبر می دهد که جزو معدود مناطقی است که الهه مادر داشته است.

حساس خواه با بیان اینکه نقش مادر در ایران به ویزه گیلان محترم است، تصریح کرد: وجود این پیشینه تاریخی در گیلان نشان دهنده فرهنگ منطقه نسبت به زن و مادر است که علاوه بر زایش به بعد عاطفی و اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی مادر توجه می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بزرگداشت هفته زن مادر سراسر جهان زن و مادر مادر خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با صدور حکمی «زینب عزیزپور» را به عنوان سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی استان منصوب کرد.

گفتنی است، زینب عزیزپور دانش آموخته رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بوده و هم اکنون ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شفت را نیز عهده دار است.

کد خبر 6079751

دیگر خبرها

  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی