Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:03:01 GMT

آغاز نشست‌های پژوهشی جشنواره تجسمی فجر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۲۵۰

آغاز نشست‌های پژوهشی جشنواره تجسمی فجر

نشست‌های پژوهشی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در موسسه صبا کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نشست‌های پژوهشی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ساعت ۱۶ روز چهارنشبه (۳۰ بهمن‌ماه) کار خود را آغاز می‌کند و تا روز پنجم اسفند ماه هر روز، به جز روز جمعه (دوم اسفندماه) در محل برپایی جشنواره در موسسه صبا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره از نشسست های پژوهشی جشنواره با عنوان کلی «گفت‌وگوی هنرها» و موضوع کلی «آفرینش تجسمی نوین با نگاهی بین رشته‌ای» در ۵ عنوان مجزا برگزار می‌شود.

در همین راستا امروز و در اولین نشست دکتر الهه پنجه‌باشی با موضوع «زیستگاه ما و هنر معاصر» سخنرانی می‌کند.

داریوش فرد دهکردی که مسئولیت این جلسه را به عهده دارد درباره این بخش توضیح داده است که نشست‌های علمی این دوره از جشنواره با نگاهی متفاوت نسبت به یک برنامه سخنرانی کلاسیک برگزار می‌شود و خارج از ایده و محتوایی که اساتید در سخنرانی‌های خود مطرح می‌کنند، ایده کلی برگزاری نشست‌ها این بود که تعامل میان بیننده و شنونده و مبحثی که ارائه می‌شود ایجاد شود. برای همین نشست در فضایی مجزا برگزار نمی‌شود و در دل جشنواره برگزار شده تا بازدیدکنندگان حین بازدید از آثار جشنواره در صورتی که بحث آنها را جلب کند، وارد نشست شوند. 

او درباره موضوعات این دوره نشست‌ها گفت: بحث اصلی گفتمان هنرهاست، اما در موضوعات گریزی خواهیم داشت به تعهد هنرمند و محیط زیستگاهش که امروزه به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است و زیست‌گاه امروز ما در معرض خطر و هجوم از جانب خود ما انسان‌ها است و این موضوع بسیار هم مورد توجه هنرمندان قرار دارد. درباره معماری و هنرها و جایگاه هنرهای تجسمی در معماری ایرانی و نشانه‌ها و نمادهایی که رمز و رازهایی در هنر معاصر هستند نیز نشست خواهیم داشت. همچنین بحث‌هایی در نوع منظر هنرمندان سنتی ما و منظریابی نگاه آنها خصوصا در نگارگری مطرح می‌شود. بحث تعاملات جهانی هنر معاصرایران نیز بحث دیگر این نشست‌ها است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بحث هنرهای تجسمی جدای از تفکر و مطالعه و بررسی نیست، یادآور شد: این بحث مهمی است که هنرمند امروزی بر عکس هنرمند دوران‌های گذشته، نیاز به دانستن و تفکر و تعمق دارد و برای همین است که هنر مفهومی جایگاه ویژه‌ای در این دوران دارد.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۲۹ بهمن کار خود را آغاز کرده است و تا ۵ اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر 98 دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشست های پژوهشی کار خود را آغاز برگزار می شود نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی آیت‌الله فلاحتی با شعرای گیلان برگزار شد

ایسنا/گیلان سومین محفل «رمضان شعر» همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از شاعران استان در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد.

نشست صمیمی جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب استان با آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه ۷ فروردین ماه همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت با عنوان «رمضان شعر» در رشت برگزار شد.

آیت‌الله فلاحتی در این دیدار ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و شاعری در مکتب اسلامی، اظهار کرد: اشعار و آثار شاعران باید با مضامین عرفانی و الهی در آمیخته باشد لذا توجه به مضامین قرآنی و الهی و بکارگیری از آنها در خلق آثار ادبی بسیار اهمیت دارد.

در این دیدار شعرای جوان و پیشکسوت استان در وصف امام حسن مجتبی(ع) و موضوعات دیگر به شعرخوانی پرداختند. امسال سومین محفل «رمضان شعر» همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از شاعران استان در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • نشست صمیمی آیت‌الله فلاحتی با شعرای گیلان برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت