Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:04:28 GMT

مدیریت بحران متمرکز در گیلان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۳۴۷

مدیریت بحران متمرکز در گیلان وجود ندارد

سرهنگ پاسدار علی توشه روز چهارشنبه در نشست خبری عملکرد سپاه گیلان در بحران برف اخیر اظهار داشت: متاسفانه مدیریت بحران متمرکز در گیلان وجود ندارد و مدیریت بحران ما در شرایط بحرانی، خود دچار بحران می شود.

وی افزود: این در حالی است که در بخش پدافند غیرعامل نیز ضعیف هستیم و شاهد مدیریت صحیح نیز در این بخش نیستیم و موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل نیز بسیار کمرنگ است چون با بارش برف ،استان ما دچار بحران شدید می شود و مشکلات زیادی برای مردم و شهر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به فعالیتهای سپاه اشاره و بیان کرد: اولویت سپاه قدس گیلان خدمت رسانی است و به طور کل ماموریت سپاه کمک رسانی و ایجاد امنیت برای مردم است که این خدمت سپاه در دو بخش بحران های امنیتی مصنوعی و بحران های طبیعی تقسیم می شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان اضافه کرد: بحران های امنیتی مصنوعی، بحران های دست ساز است که توسط انسان به وجود می آید که در این راستا سپاه قدس گیلان یکی از بهترین عملکردها را در بین استان های کشور دارد و در بخش دوم نیز بحران های طبیعی است که شامل سیل ، زلزله، بارش برف و باران و غیره است.

وی ادامه داد: البته بارش برف و باران از نعمتهای الهی است که به دلیل زیرساختهای ضعیف در گیلان ، این استان با بارش برف میانگین حدود ۷۰ سانتیمتری دچار بحران می شود و با توجه به اینکه سپاه یکی از بازوهای قدرتمند در شرایط بحرانی محسوب می شود اما متاسفانه در جلسه ستاد بحران گیلان از سپاه دعوت نشده که امیدواریم این امر غیرعمد باشد ولی نگرانیم که این رویه در آینده نیز ادامه یابد.

توشه خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی برف، هرآنچه را که در توان داشتیم به میان آورده و به مردم ارایه دادیم که البته پیش از بارش برف در گیلان، این استان را به قسمت های مختلف تقسیم کردیم تا کمک رسانی توسط سپاه با برنامه باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا دو هزار پایگاه مقاومت در گیلان که هر پایگاه یک گروه جهادی داشت به کمک مردم آمدند که در برفروبی ، تغذیه ، انتقال بیماران به درمانگاه ها و بیمارستان ها و سایر موارد به مردم کمک رسانی شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۷ خودروی سنگین و ۱۵۴ خودروی سبک که در اختیار سپاه بود در بحران برف اخیر استفاده شد و تمامی اماکن تحت اختیار سپاه قدس گیلان از قبیل سوله، سالن های ورزشی ، پایگاه های مقاومت ، مساجد به خصوص در منطقه امامزاده هاشم رشت و مسیر سراوان به فومن در اختیار مردم گرفتار در برف قرار گرفت و حدود ۳۰۰ نفر در روز در لشگر عملیاتی اسکان داده شدند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: همچنین حدود سه هزار نفر در مساجد و سایر اماکن در اختیار سپاه اسکان داده شدند و ۱۲۰ خودروی تاکتیکی نیز در اختیار اداره برق قرار دادیم و تعدادی خودرو نیز در اختیار شرکت گاز قرار گرفت تا امداد رسانی به مردم تسهیل شود.

وی افزود: به هرحال گرچه وظایف و عملکرد سپاه در بحران برف چندان چشمگیر نبوده اما ما با تمام توان خود و با تمامی امکاناتی که در  اختیار داشتیم را وارد میدان کردیم و امیدواریم  با بهبود زیرساختهای گیلان و همچنین مدیریت صحیح در مواقع بحرانی، شاهد این حجم از مشکلات برای بارش برف و یا سایر موارد  نباشیم.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارش برف مشارکت اجتماعی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارش برف مشارکت اجتماعی گیلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارش برف مشارکت اجتماعی گیلان سپاه قدس گیلان مدیریت بحران بحران برف اختیار سپاه دچار بحران بارش برف کمک رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران

دریافت 2 MB کد خبر 846485 برچسب‌ها خبر مهم باران تهران

دیگر خبرها

  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر/ رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است