Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم باید با حضور حداکثری در سرنوشت خود اثرگذار باشند گفت: این حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نشانه مقبولیت نظام اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «حسین نوری همدانی» امروز(30بهمن) در پایان درس خارج فقه خود درمسجد اعظم قم، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی به تلاش دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا انتخابات باشکوه برگزار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید ادامه داد: آنها تلاش می کنند تا انتخابات مطابق میل آنها رقم بخورد پس همه باید با حضور خود انتخابات با شکوهی را رقم بزنیم.

 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مردم باید با حضور حداکثری در سرنوشت خود اثرگذار باشند ضمن اینکه این حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نشانه مقبولیت نظام اسلامی خواهد بود.

 

وی شرکت در انتخابات را دارای اهمیت بسیاری دانست و تاکید کرد: عهد، تدین، آگاهی انقلابی، خدمتگزاری، دشمن شناسی و تخصص لازمه یک نماینده است که مردم باید در انتخاب خود به آن توجه کنند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید  افراد اصلح به مجلس راه پیدا کنند گفت: ملت با حضور در انتخابات عظمت نظام اسلامی را به رخ دشمنان خواهند کشید.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله حسین نوری همدانی آیت الله نوری همدانی انتخابات حضور حداکثری باید با حضور نوری همدانی نظام اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟

بازگشت پررنگ و چشمگیر گشت ارشاد به خیابان‌ها شگفتی بسیاری را برانگیخته است. بیشتر از آن‌رو که بعد از حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل در شنبه گذشته که به التهاب فزاینده در منطقه انجامید این تصور در افکار عمومی ایجاد شده بود که در شرایط بحرانی حاکمیت خواهد کوشید تا مدارا پیشه کرده و شکاف‌های اجتماعی موجود را افزایش ندهد.

جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی استثنایی است بنابراین از منطقی متفاوت در حکم‌رانی پیروی می‌کند. لذا عجیب نیست اگر در شرایط بحرانی دست به اقداماتی زند که با سرمشق متعارف سیاست‌ورزی بیگانه باشد. پیش‌تر و در آستانه ظهور جنبش زن، زندگی، آزادی در یادداشتی تصریح کردم که؛ گشت ارشاد به دلیل ماهیت تئوکراتیک، ایدئولوژیک، و هدایت گرانه جمهوری اسلامی برچیده نخواهد شد!

نویسندگان کتاب راه باریک آزادی با الهام از مفهوم لویاتان هابز نوعی گونه شناسی از آن در جهان امروز به دست داده اند. در این یادداشت به معرفی انواع لویاتان از سوی عجم اوغلو و رابینسون اشاره کرده و لویاتان انقلابی را حکومتی دانسته ام که با توسعه بیگانه است، آگاهانه جامعه مدنی را تضعیف می‌کند، از عادی سازی می‌گریزد، و از مسائل کوچک با بی اعتنایی بحران‌های بزرگ می‌سازد.

لویاتان انقلابی چون از انجام وظایف ذاتی دولت مدرن هم‌چون تامین رفاه، امنیت جامع، قانون‌گرایی، و شایسته سالاری ناتوان است در ذهن شهروندان به غیاب دچار شده است، لذا برای جبران وضعیت بی دولتی می‌کوشد تا با به کار گیری ابزارهای پیشامدرن مانند آمریت، خشونت و تحقیر هم‌چنان در ذهنیت جمعی جامعه حضور داشته باشد. آمیزه‌ای از فقدان اعتماد به‌نفس و میل به ماندگاری!

لویاتان انقلابی از بحران تغذیه می‌کند و می‌کوشد تا شرایط ناپایدار و پیش بینی ناپذیر حکمرانی را ذیل کنش انقلابی تداوم بخشد. لویتسکی و وی در کتاب انقلاب و استبداد خاستگاه های خشونت آمیز اقتدارگرایی پایدار را در شوروی، چین، ویتنام، و... مورد مطالعه قرار داده اند. آن‌ها نشان داده اند که نظام های انقلابی با بحران آفرینی های داخلی و خارجی موجبات بسیج و همبستگی هواداران خود را فراهم آورده و بر عمر حکمرانی خود می‌افزایند.

جمهوری اسلامی در هنگامه بحران منطقه ای با اسرائیل کوشیده است تا با بازگرداندن گشت ارشاد خیابان‌ها را دوباره تسخیر نماید. نظام سیاسی که قادر نیست ارتباطی سازنده میان عرصه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ، و خانواده برقرار نماید نیازمند حضور سیاه‌پوشان و به رخ کشیدن قدرت خود برای آن دسته از شهروندانی است که خودآیینی و حق انتخاب سبک زندگی را باور کرده‌اند.

*محقق و جامعه شناس

بیشتر بخوانید

پیام های حضور دوباره حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه! مردم هیچ کشوری مثل مردم ایران نیستند معنای برداشت از حساب بانکی به دلیل بی‌حجابی زنان چگونه به کابوس اقتدارگرایان تبدیل می شوند؟ / دمکراسی سازی با الگوی زنان تربیت کننده کودکان پرسشگر

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897147

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است