Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از دیدار برخی سیاستمداران دموکرات از جمله سناتور «کریس مورفی» با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

اخبار سیاسی- به نوشته وبگاه نشریه «نیویورک‌پست»، پامپئو که به آفریقا سفر کرده، در گفت‌وگو با خبرنگاران از احتمال تضعیف استراتژی خارجی آمریکا علیه ایران در پی دیدار دموکرات‌ها با ظریف ، به دلیل قرار داشتن نام وی در لیست تحریم‌های واشنگتن، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با لحنی غیرمحترمانه و غیردیپلماتیک علیه ظریف و ایران، مدعی شد: «این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که یک آمریکایی را در بیست‌وهفتم دسامبر به قتل رساند. این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که بزرگترین حامی دولتی تروریسم و بزرگترین حامی تفکر ضد یهودی در جهان است».

وزیر خارجه آمریکا سپس درباره دیدار مورفی و ظریف ادعا کرد:‌«اگر آنها دیدار کرده باشند، نمی‌دانم به هم چه گفته‌اند، امیدوارم آنها (دموکرات‌ها) سیاست خارجی آمریکا را تقویت کرده باشند نه [سیاست خارجی] خودشان را!»

پیش از این نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار سناتور دموکرات با وزیر خارجه ایران را را نقض «قانون لوگان» دانست.

قانون موسوم به  لوگان که ترامپ مدعی نقض آن توسط سناتور مورفی شده، می‌گوید: «هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و منصبی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به آغاز یا انجام مکاتبه یا گفت‌و‌گو با  هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آنها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آنها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم شود.»

پایگاه خبری The Federalist آمریکا روز گذشته خبر داد که کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با ظریف داشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پامپئو ظریف سناتور دموکرات ظریف سناتور دموکرات پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل

امیرخان متقی، وزیر خارجه افغانستان با نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، دفاع و کشور مالزی و همچنین مشاور نخست وزیر و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان که به کابل سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روی توسعه روابط و مشارکت‌های مذهبی، فرهنگی، ديپلماتيک و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فراهم‌سازی تسهیلات برای افغان‌های مقیم مالزی، سرمایه‌گذاری، بهداشت و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

همچنین نماینده صدراعظم مالزی در این دیدار اعلام کرد کشورش آماده آموزشی کوتاه مدت برای دیپلمات‌ها و کارمندان دولتی ‎افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

پیش از این هیات مالزی با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان دیدار کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم