Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسن میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به بررسی اعتراضات جاماندگان جدید از یارانه حمایت معیشتی اظهار کرد: اطلاعات این افراد در سایت hemayat.mcls.gov.ir  ثبت شده است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که مشمول یارانه حمایت معیشتی شوند مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان بررسی اعتراضات ثبت شده توسط ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: اطلاعاتی که در سایت  hemayat.mcls.gov.ir  بارگذاری شده است از ۵ اسفند بر اساس ضوابط بررسی می‌شود و لیست جدید تهیه و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت  و از طریق پیامک نیز به خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و سپس یارانه حمایت معیشتی به حساب آنها واریز می‌شود علاوه بر اینکه پیامک اشاره شده یک روز زودتر از زمان واریز یارانه‌ها در روز نهم اسفند ارسال می‌شود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در ادامه با اشاره به اینکه دهم اسفند ماه چهارمین مرحله از یارانه حمایت معیشتی پرداخت می‌شود، افزود: افرادی که در لیست جدید یارانه بگیران حمایت معیشتی اضافه شوند در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهند گرفت و در واقع افراد جدید معوقات گذشته (۳ مرحله قبلی  از یارانه حمایت معیشتی) را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: چه تعداد از یارانه‌بگیران واقعی هستند؟

میرزایی همچنین درباره آخرین وضعیت ادغام دو یارانه معیشتی و نقدی گفت: وزارت رفاه همچنان مخالف این طرح است و مخالفت خود را نیز به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارجاع داده است و در این زمینه پس از ۵ اسفند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری خواهد شد و هنوز هیچ مسئله‌ای در رابطه با ادغام این دو یارانه مشخص نیست.

وی درباره زمانی بررسی اعتراضات جدید نیز خاطرنشان کرد: پس از این اعتراضات در دو بازه زمانی خرداد و آذر سال آینده بررسی خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rHw خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 یارانه معیشتی یارانه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی یارانه حمایت معیشتی بررسی اعتراضات خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟

بانکی‌پور درباره سناریوهای پیش‌روی مسئولان برای مواجهه با مسائل مرتبط با پوشش رسمی گفته بود: «در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود.

روزنامه شرق نوشت: روش دیگر این بود که برخورد قضائی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود که بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم. روش باقی‌مانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند.

هم شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم شورای عالی امنیت ملی، هم قوه قضائیه، هم مجریه، هم مجلس و هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند». اگرچه از بند دوم حرف‌های بانکی‌پور و استناد به تشکیل «این همه پرونده کیفری» می‌شد نتیجه گرفت که زنان منتقد برخورد با حق پوشش‌، جمعیت قابل توجهی هستند، اما بخش نخست حرف‌هایش موجب شد با او تماس بگیریم.   از آقای بانکی‌پور پرسیدیم که اگر به گفته شما «همه مخالف» گشت ارشاد بودند چرا شاهد حضور ون‌ها در خیابان و برخورد با زن‌ها هستیم؟ بانکی‌پور در این زمینه به «شرق» گفت: «هنوز قانون جدید تصویب نشده و تا تصویب قانون جدید دستگاه‌ها باید به وظیفه خود عمل کنند. وظیفه فراجا طبق قانون قبل این بوده که با جرائم مشهود برخورد کند».

در ادامه از او پرسیدیم که در یک سال اخیر چهره‌های زیادی در نکوهش برخورد فیزیکی با زن‌ها به دلیل پوشش‌شان صحبت کرده بودند و بعد از اعتراضات سال ۱۴۰۱ دیگر شاهد حضور ون‌ها نبودیم و اگر چنین است که شما می‌گویید و دستگاه‌ها تا زمان تصویب قانون جدید موظف به انجام وظایف‌شان هستند، چرا در یک سال و چند ماه اخیر خبری از گشت ارشاد در خیابان‌ها نبود که نماینده مردم اصفهان در ادامه گفت این سؤال را باید از آنها (نیروی انتظامی) بپرسید. اگرچه مکالمه ما با آقای بانکی‌پور به دلیل عدم تمایل ایشان برای پاسخ‌گویی چندان طولی نکشید اما بار دیگر از ایشان پرسیدیم که اگر مطابق گفته شما «همه با رویکرد گشت ارشاد مخالف» هستند چرا باید شاهد حضور ون‌ها در خیابان باشیم که ایشان در پاسخ گفتند: «به هر صورت قانون باید اجرا شود. اگر قانون جدید ابلاغ شود شیوه آن فرق می‌کند. در قانون جدید همه جوانب دیده شده و تا این قانون ابلاغ نشود همه باید طبق قانون قبل اقدام کنند».

به عنوان سؤال آخر از آقای بانکی‌پور پرسیدیم که برایند واکنش نمایندگان در یک سال اخیر و اظهارات خود ایشان درباره مسئله حجاب برای ما این بود که برخورد فیزیکی در زمینه پوشش و بازداشت خیابانی کار اشتباهی است و باید به سمت تعیین جریمه در این زمینه رفت و اگر چنین است چرا بار دیگر ون‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند که پاسخ ایشان به این سؤال هم این‌گونه بود: «همه دستگاه‌ها ازجمله مطبوعات و دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند وظایف قانونی‌ خودشان را اجرا کنند. متأسفانه ما به جای اینکه وظایف خودمان را اجرا کنیم به دنبال کسانی هستیم که وظایف‌شان را انجام می‌دهند و از آنها ایراد بگیریم. سؤال من این است که مطبوعات جهت رشد جامعه در زمینه عفاف و حجاب در جامعه چه کردند؟ روزنامه شرق چه کار کردند؟».

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • مواریس: لیاقت برد برابر ذوب آهن را داشتیم/ زمانی نام مرا صدا می‌زنند که دیگر نیستم
  • مورایس: زمانی هم نام مرا صدا می‌کنید که دیگر نیستم
  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش