Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@16:17:23 GMT

اجاره مسکن در تهران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۵۰۰

اجاره مسکن در تهران چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اخیرا مرکز آمار گزارشی از وضعیت ملک و خانه در تهران منتشر کرد که بررسی وضعیت اجاره در آن قابل تامل است.

طبق معاملاتی که در بنگاه‌های شهر تهران انجام شده، متوسط مبلغ اجازه ماهانه به همراه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع خانه حدود ۴۴ هزار و ۱۴۷ تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حداقل قیمت ۳۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۲۷ هزار و ۷۱۹ تومان است که برای متوسط میانگین ۸۰ مترمربع و با عمر ۱۴ سال پیش‌بینی شده است.

متوسط مبلغ اجاره در تهران در پاییز امسال نسبت به تابستان ۱.۴ درصد و در مقایسه با پاییز سال گذشته ۳۱.۱ درصد افزایش دارد. از سمت دیگر معاملات مربوط به تعداد معاملات نیز ۲۸.۸ درصد در پاییز نسبت به تابستان و ۷.۳ درصد نسبت به پاییز سال قبل کاهش دارد.

بر این اساس محاسبات برای یک خانه ۸۰ متری با متوسط عمر ۱۴ سال نشان می‌دهد که متقاضی دریافت خانه در تهران باید حداقل ماهی ۲۸۰ هزار تومان، به طور متوسط سه میلیون و ۵۳۱ هزار تومان و حداکثر ۱۸ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بپردازد.

شاید این آمار تا حدودی در قیاس با آنچه که در شهر تهران اتفاق می‌افتد برای مخاطبان قابل پذیرش نباشد، اما مرکز آمار این اطلاعات را براساس اطلاعاتی که بنگاه‌های معاملات ملکی از خرید و فروش و اجاره در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات ثبت کرده‌اند منتشر کرده است.

طبق توضیح مرکز آمار با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل می‌شود، از متوسط تعدیل شده که در آن وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا با حذف اثر حجم معاملات تغییرات قیمت به طور واقعی مشخص شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن اجاره مسکن هزار تومان شهر تهران مرکز آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مطالعه جهانی در این باره نشان می‌دهد، «پازل تامین مسکن، دوتکه‌ دارد؛ ملکی و اجاره‌ای».

بازار اجاره در واقعیت، «موازی بازار خرید خانه» نیست، بلکه این دو «مکمل هم» هستند و برای هر دو باید سیاست‌گذاری شود.

افسانه دیگر به «جنس موجرها» مربوط است.

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نوشت: برخلاف این تصور که صاحب‌خانه‌ها عمدتا پردرآمد هستند، اتفاقا اکثریت آنها «موجر مصرفی» هستند به این معنا که «هزینه‌های زندگی‌شان را با درآمد اجاره بالانس می‌کنند».

یک افسانه خطرساز دیگر این است که «اجاره‌نشینی باعث تبعات اقتصادی و اجتماعی در شهرها» می‌شود، در حالیکه کاملا برعکس است.

«هبیتات» به دولت‌ها توصیه می‌کند، به جای تشویق مسکن ملکی و تحقیر مسکن اجاره‌ای، برای این حوزه مغفول هم برنامه بلندمدت داشته باشند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896608

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷