Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:15:52 GMT

حضور رای اولی ها در انتخابات تمرین دموکراسی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۵۰۶

حضور رای اولی ها در انتخابات تمرین دموکراسی است

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، گفت: تمرین دموکراسی و انتخابات در دوران مدرسه توسط دانش آموزان انجام‌شده که بتوانند برای اولین بار در انتخابات اصلی نمایندگان شرکت کنند.

رشید قربانی امروز(۳۰بهمن) در همایش دانش آموزان رأی اولی باهدف مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن آمفی‌تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور در یک عرصه سیاسی و اجتماعی وظیفه هر فرد است، اظهار کرد: تمرین دموکراسی و انتخابات در دوران مدرسه توسط دانش آموزان انجام‌شده که بتوانند برای اولین بار در انتخابات اصلی نمایندگان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشارکت و حضور دانش آموزان در انتخابات را مؤثر در تصمیمات دانست و افزود: اگر دانش آموزان در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند می‌توانند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تأثیرگذار واقع شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، بیان کرد: جمعیت گسترده در پای صندوق‌های رای می‌تواند در نقش‌آفرینی مؤثر باشد و همچنین از لحاظ آموزه‌های دینی تصمیم‌گیری آحاد مردم مؤثرتر است چراکه موجب بهترین انتخاب می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا و صهیونیست دلسوز مردم ایران نیستند، ذکر کرد: حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات موجب شده که دشمنان بدانند مردم ایران خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند و نیازی به دخالت کشورهای دیگر ندارند.

وی عنوان کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکیر شهید سلیمانی هم نشان از اتحاد و همبستگی مردم بود که موجب سکوت آمریکا در این راستا شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، به انتخاب رای اولی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان با انتخاب بهترین فرد می‌توانند نماینده‌ مجلس را انتخاب کنند.

قربانی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات وظیفه فردی، اجتماعی و دینی است، بیان کرد: انتخابات مهم ترین و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی است که پایه های اجتماعی قدرت سیاسی را نشان می‌دهد.

حجت نریمانی، معاون علوم پژوهشی استان کردستان، نیز در این همایش گفت: دانش‌آموز کردستان امسال برای اولین بار می‌توانند به‌پای صندوق‌های رای بروند و در سرنوشت کشور خود مؤثر باشند.

وی افزود: با گذشت چهل‌ویک سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم ایران هرساله در انتخابات شرکت کرده که در هیچ کجای جهان به این صورت متحد و هماهنگ در انتخابات شرکت نکرده اند.

معاون علوم پژوهشی استان کردستان، ذکر کرد: یکی از رسالت‌های عظیم نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، تربیت دانش‌آموزانی در تراز تعلیم و تربیت اسلامی برای پذیرش مسئولیت‌ها در این نظام است.

نریمانی افزود: بر این اساس تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است که از دوره دوم ابتدایی تا دبیرستان به‌عنوان یکی از برنامه‌های شورای دانش‌آموزی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: دانش آموزان رای اولی امسال آمادگی شرکت در انتخابات را دارند که بتوانند در آینده کشورشان نقش‌آفرینی کنند.

معاون علوم پژوهشی استان کردستان، خاطرنشان کرد: همین دانش آموزان در آینده، مدیریت کشور را در دست دارند لذا امیدواریم با انتخابات درست نماینده شایسته را برگزینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات رای اولی ها انتخابات شرکت تمرین دموکراسی دانش آموزان برای اولین بار مردم ایران رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد