Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@18:55:57 GMT

جدیدترین آمار قربانیان ناآرامی‌های عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۵۴۱

جدیدترین آمار قربانیان ناآرامی‌های عراق

عضو کمیساریای حقوق بشر عراق طی بیانیه‌ای جدیدترین آمار از قربانیان اعتراضات این کشور که از اول اکتبر سال گذشته، آغاز شده را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، کمیساریای حقوق بشر عراق، طی بیانیه‌ای شمار قربانیان ناآرامی‌های اخیر در عراق را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، «علی البیاتی» عضو کمیساریای حقوق بشر (مرتبط با پارلمان عراق)، طی بیانیه‌ای تصریح کرد: از آغاز اعتراضات عراق در اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون، ۵۴۵ نفر از جمله ۱۷ نیروی امنیتی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۴ هزار نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فراخوان برای کشیدن دامنه اعتراضات به منطقه کردستان عراق

وی افزود: در این مدت، ۷۹ نفر از جمله ۴ زن ربوده شدند و تنها ۲۲ نفر از جمله یک زن، آزاد شدند. شمار بازداشت‌شدگان به بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد و هنوز ۳۸ نفر از آنها، هنوز در بازداشتند.

 پیشتر نیز «برهم صالح» رئیس جمهور عراق از جان‌باختن دست‌کم ۶۰۰ نفر در جریان اعتراضات چندماه اخیر عراق خبر داده بود.

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر ۹۸) در اعتراض به  فقر، بیکاری، فساد و نبود عدالت و رفاه اجتماعی آغاز شد و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه  و تعهد وی به اصلاح امور، هنوز عده‌ای از معترضان خیابان‌ها را ترک نکرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا اعتراضات عراق پارلمان عراق عراق حقوق بشر بغداد برهم صالح تحولات منطقه کمیساریای حقوق بشر طی بیانیه ای نفر از جمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

 

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • گشایش غرفه هنر ایران در ونیز/ رژیم صهیونیستی از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • گشایش غرفه ایران در ونیز هفته آتی/ اسرائیل از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد