Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@09:46:30 GMT

معمای انتشار گاز سمی در کراچی حل شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۶۲۵

گزارش ها و بررسی نمونه خون قربانیان انتشار گاز ناشناخته در شهر کراچی نشان می دهد که گاز و غبار سویابین عامل اصلی مسمومیت شهروندان پاکستانی بوده است.

اخبار بین الملل- «مرتضی وهاب» مشاور سروزیر ایالت سند در این خصوص گفت: محققان دانشگاه کراچی به سرعت علت مسمومیت شهروندان پاکستانی را یافتند.

وی تصریح کرد: یک کشتی آمریکایی حاوی این ماده بوده است و به دلیل شیوه خاص تخلیه این ماده ذرات معلق در هوا پخش شده و منجر به مسمومیت مردم ساحل نشین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی وهاب گفت: اتفاقاتی از این دست پیش از این نیز در جهان رخ داده است و در یک نمونه جان تعدادی از مردم اسپانیا را گرفته است.

انتشار این غبار سمی باعث تعطیل شدن مراکز آموزشی و مدارس در تمام منطقه شده است و مسئولین در حال اجرای تمهیدات لازم جهت کنترل شرایط هستند.

ناشناس بودن علت مسمومیت شهروندان پاکستانی باعث گمانه زنی های زیادی در بین مردم شده بود ولی آزمایش ها نشان داد که بار کشتی آمریکایی هرکولیس باعث مسمومیت شهروندان پاکستانی شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسمومیت اسپانیا پاکستان انتشار گاز سمی شهر کراچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران

منوچهر محمدشمیرانی در هم میهن نوشت: در رسانه‌های گروهی و فضای مجازی، فراوان به این حرکت عجیب شهرداری تهران پرداخته شده است، ولی بد نیست ببینیم این محل، چه ویژگی‌هایی دارد. معروف‌ترین رخداد تپه‌های قیطریه، برگزاری نماز عید فطر شهریور سال ۱۳۵۷، توسط حجت‌الاسلام دکتر محمد مفتح است. البته ۱۰ سال پیش از این تاریخ، یعنی در سال ۱۳۴۷ هم، پارک قیطریه - که بخشی از تپه‌های تاریخی قیطریه را در دل خود جای داده است - بر سر زبان‌ها افتاد.

در آن زمان، یک تیم باستان‌شناسی، یک محوطه باستانی ۳۲۰۰ ساله را بر روی تپه‌هایی که بخشی از پارک قیطریه را تشکیل می‌دهند، کشف کردند و پس از سه سال، بیش از ۳۰۰ گور را پیدا کردند که داخل آن، پر از اشیای قدیمی متعلق به دوره عصر آهن اول و دوم بود. برای ادامه کاوش‌ها می‌بایست تعدادی از درختان پارک را قطع می‌کردند که در آن زمان، با احترام به مردم و رعایت ممنوعیت قطع درختان، عملیات کاوش را متوقف کردند. حتی سرپرست باستان‌شناسان، طی گفت‌وگویی در سال‌های پیش، با خوشحالی گفت: وجود پارک قیطریه و رفت و آمد مردم در آن جا، بهترین پوشش حفاظتی برای این آثار باستانی است و مانع از دستبرد به آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر طبق قوانین موجود هم، می‌بایست انتظار داشت شهرداری تهران براساس وظیفه ذاتی خویش، با احداث فضا‌های سبز بیشتر به دنبال افزایش سرانه فضای سبز شهر آلوده تهران باشد تا شهروندان تهرانی بتوانند نفس راحت‌تری در این هوای آلوده بکشند. نه اینکه در محلی مانند پارک قیطریه - که علاوه بر نمازخانه پارک، مسجد هم در فاصله کمی از آن وجود دارد - پایش را در یک کفش کند و به جای تلاش برای افزایش نمازگزار، به‌جای افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران، بخواهد در یک اقدام نمایشی، سرانه مسجد‌های موجود را بالا ببرد.

این کار شهرداری تهران - ساخت مسجد در پارک بدون توجه به قانون وقف و نیت اعلام‌شده واقف و بدون نظرخواهی از مردم - را می‌توان مصداق بسیاری از دیگر کار‌های شهردار تهران دانست که پول دریافتی از مردم شهر تهران را، بدون رضایت آنان و برخلاف قانون شهرداری‌ها در راه غیر، هزینه می‌کند؛ هزینه‌کرد این پول‌ها برای مراسم و تشکل‌های مورد نظر، یا صرف پول و هزینه و نیروی انسانی برای برنامه‌هایی خارج از حوزه استحفاظی شهر تهران، به هر دلیل و مناسبتی، نادرست محسوب می‌شود و به عبارتی، استفاده غیرمعقول از پولی است که با ماموریت و وظیفه مشخص، به امانت در اختیار شهردار تهران قرار گرفته است. بسیاری از مردمی که در این روزها، شاهد تحرکات شهرداری تهران، در بخشی از پارک قیطریه برای ساخت مسجدی در نزدیکی مسجد‌های دیگر این محله هستند، دوست دارند شهردار شهرشان، که انتظار دارد شهروندان تهرانی، انواع و اقسام عوارض خانه و محل کسب و خودرو و... خود را، سر موقع بپردازند چرا در این مدت، سعی نکرده است حرف‌های، ولی نعمتان خود - شهروندان تهرانی - و کارشناسان شهری و میراث فرهنگی را بشنود و تصویر یک مدیر شهری بی‌اعتنا به نظر مردم را از خود به نمایش نگذارد.

مردم می‌گویند شاید همچون بسیاری از موارد دیگر، حرف و نظر مردم و کارشناسان، به چشم‌شان نیاید و بخواهند به هر شکلی که شده است ساز خود را بزنند و راه خود را بروند و به هر قیمتی که شده است بخواهند از حرف خود کوتاه نیایند، ولی باید به ایشان یادآور شد شهر، جای ساختن است و روح دادن به آن، از طریق افزایش فضای سبز و گل و گیاه آن. پس اگر شهردار تهران می‌خواهد در قامت یک مدیر شهری راستین، تهران را شهر بهتری برای زیستن شهروندان تهرانی در ام‌القرای جهان اسلام بنماید، بد نیست بداند اگر هدفش، افزایش آمار مساجد خالی، یا نقبی به گورستان‌های باستانی زدن، یا راضی کردن برخی از این اقدام است، راه درستی را انتخاب نکرده است و پیشنهاد می‌شود با این اقدامات نسنجیده و کارشناسی‌نشده، بیش از این به باور‌های مردم و استاندارد‌های زندگی شهری آسیب نرساند و تلاش نماید با شناسایی نیاز‌های واقعی کلان‌شهر تهران و برطرف کردن نیاز‌ها و نارسایی‌های ابرشهر تهران، خود را به‌عنوان «شهردار خدمتگزار تمامی شهروندان تهرانی» معرفی نماید.

به هر حال، با توجه به روند گزارش‌های پیرامون این اقدام به دور از منافع شهر و شهروندان تهران، این نگرانی وجود دارد همان‌گونه که آن جوان گیج در شهر قیصریه، که دستمالی ابریشمی را به نامزدش داده بود و برای آگاه نشدن صاحب‌کارش، مغازه و بازار و شهر قیصریه را به آتش کشید برخی هم بخواهند به خاطر یک دستمال و ساخت یک مسجد، پارک قیطریه برای مردم و شهر مشکل درست کنند.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد
  • عکس یادگاری مردم با شکارچی پهپاد آمریکایی
  • غیبت پر معمای سیلوا در تمرین استقلال
  • معمای سر به مهر قتل سریالی ۱۶ معتاد
  • شادمانی پاکستانی‌ها برای موفقیت عملیات «وعده صادق»
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • شادی مردم افغانستان از حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران
  • معمای کشف‌ باستانی «تلسکوپ فضایی جیمز وب» حل شد