Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که صبح امروز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ماه در تالار فارابی دانشکده تربیتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

مجید راستی، در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که صبح امروز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ماه در تالار فارابی دانشکده تربیتی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نهالی که پایه آن چهار سال گذشته بنا شد، امروز به پنجمین سال شکوفایی خود رسیده و امروز روند پژوهش‌ها از تحلیل بازی‌ها به سمت توسعه بازی‌های جدید رفته که این خبر بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند برگزاری کنفرانس از اردیبهشت ماه و با اعلان فراخوان شروع می‌شود و روند دریافت مقاله‌ها و داوری آن‌ها هشت ماه طول می‌کشد تا این کنفرانس به خوبی برگزار شود.

مدیر مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در کنفرانس امسال، از بین ۱۱۲ مقاله ارائه شده، نهایتاً ۳۹ مقاله را به صورت شفاهی و ۲۹ مقاله را به صورت پوستری پذیرفتیم و ۱۲۰ فرد نیز در روند داوری به ما کمک کردند.

راستی تصریح کرد: مقالات بسیار خوب دیگری نیز به کنفرانس ارائه شده بود، اما به دلیل روندهایی که در کنفرانس وضع کردیم، از پذیرش بعضی مقالات معذور بودیم؛ حجم پژوهش‌های انجام شده در این حوزه نسبت به مقالات ارائه شده در کنفرانس بیشتر است.

وی عنوان کرد: داوری مقالات ارسال شده به کنفرانس، بسیار سنگین است زیرا رشته بازی‌های رایانه‌ای، حوزه‌ای بین رشته‌ای بوده و داوران حوزه فنی، روانشناسی و هنر باید این مقالات را داوری کنند. حتی بعضی از مقالات ما هشت داور دارد.

دبیر پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: انجام این پژوهش‌ها در سطحی گسترده، خبر خوبی است و امیدوار هستیم بستری فراهم کنیم تا این پژوهش‌ها توسعه بیشتری پیدا کند.

راستی تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس، گرد هم آمدن انسان‌ها در کنار یکدیگر و ایجاد ارتباطات است تا ارتباط بین پژوهشگران حوزه علوم انسانی و حوزه فنی برای توسعه بازی‌های جدید، انجام و این شبکه سازی به نحو بهتر و بیشتری انجام شود.

دبیر پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای ابراز امیدواری کرد ایجاد این ارتباطات موجب شکل‌گیری پژوهش‌های ناب در آینده، مبتنی بر همکاری حوزه‌های مختلف شود.

کد خبر 411202

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کنفرانس بين المللي بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان علوم انسانی روان شناسی اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه اصفهان ارائه شده پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عرفان خسرویان، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: هدف اصلی کنفرانس شکل‌دهی و سیاست‌گذاری به اکوسیستم حوزه مهارتی کشور است.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه هفتم توسعه کشور قرار داریم و این کنفرانس می‌تواند چراغ راهی برای مجریان و برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران برای تحقق اهداف مهارتی کشور باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که مطرح می‌شود نوع، نحوه و کنش نهاد های دولتی و خصوصی در حوزه آموزش‌ها و توسعه برنامه‌های فنی‌حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای افزایش نرخ رشد و توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی‌ها می‌کنند یک دولتی اگر بتواند کم‌تر از دو دهم درصد جی دی پی را افزایش دهد می‌توان گفت دولت موفقی است و این شاخص‌ها شاخص‌هایی است که دائماً مقایسه می‌شوند و محاسبه می‌شوند.

خسرویان تاکید کرد: سیاست‌ها باید ارزیابی شوند سیاست‌های اقتصادی، صنعتی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور یکی از این برنامه ها، برنامه حوزه کارآفرینی و مهارت است.

وی افزود: مدل‌های مختلفی در دنیا کار شده است که در طول کنفرانس مقالات ارزشمندی در این زمینه در پنل ها ارائه می‌شود معروف‌ترین مدل فنی و حرفه ای، مدل کشور آلمان است کشوری که اقتصاد قدرتمند و پایدار دارد و برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

خسرویان افزود: در کشور چین یک چرخش راهبردی اتفاق افتاده است بازی و برنامه‌های آموزشی نخبه پرورانی به برنامه‌های آموزشی انبوه تغییر یافته است که محور آن کالج‌های فنی و حرفه‌ای هستند. کشور چین برنامه‌های جدی در حوزه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌است و چند ده میلیارد به این حوزه اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کشور هند نیز به‌عنوان یک اقتصاد نوظهور، برنامه‌های مفصلی را در حوزه آموزش مهارتی و توسعه برنامه مهارتی طراحی کرده در حقیقت هند خود را پایتخت مهارت جهان معرفی کرده‌است می‌بینیم که همه کشورها برنامه‌های گوناگون دارند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: ما در ابتدای برنامه هفتم توسعه هستیم مقام معظم رهبری شعار امسال را بحث تولید با مشارکت مردم قرار داده‌اند اگر جهش تولید بخواهیم یکی از محورهای آن جهش حوزه مهارت در کشور است و باید با همکاری بین دستگاهی و سیاست‌گذاری های دقیق در بالادست بتوانیم برنامه‌های حوزه مهارتی و فنی‌حرفه‌ای را در کشور طراحی کنیم.

وی افزود: امیدواریم در این دو روز به این اتفاقات پرداخته شود افتخار ما این است که از ابتدای دولت سیزدهم در دوره جدید وزارت علوم با توجه وزیر علوم دانشگاه فنی‌حرفه‌ای ارتقای خوبی یافته است و دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در نظام آموزش عالی کشور در شاخص‌های مختلف رشد خوبی داشته است.

کد خبر 6085306

دیگر خبرها

  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود