Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@17:06:22 GMT

دو نفر در قم به کرونا مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۷۲۱

دو نفر در قم به کرونا مبتلا شدند

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و گفت: آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبدا، دکتر کیانوش جهانپور در این باره افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آن‌ها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه‌های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B. اعلام شده است.

وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید

 وی در پایان تاکید کرد: تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان بویژه شهروندان قم، توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن (پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران مشکوک به ابتلا به کروناویروس موارد مشکوک شهر قم دو مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان

سازمان صحی جهان (دبلیواچ‌او) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، دست‌کم یک هزار و ۲۲۰ تن در پی مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی در افغانستان جان باخته‌اند.

دبلیواچ‌او در این گزارش نگاشته است که از آغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون حدود ۵۲۹ هزار و ۸۱۱ تن در نقاط مختلف افغانستان به بیماری‌های حاد تنفسی، به‌ویژه سرخکان و اسهال مبتلا شده‌اند.

براساس این گزارش، طی چند ماه گذشته شمار افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی، از جمله سرخکان و اسهال در کشور افزایش چشم‌گیر داشته است.

به گفته این سازمان، در جریان بیش از سه ماه گذشته، ۱۶ هزار ۱۰۵ تن به بیماری سرخکان و ۲۶ هزار و ۵۹۷ تن دیگر نیز به بیماری اسهال مبتلا شده‌اند.

طبق این گزارش، ۸۰.۵ درصد مبتلایان به سرخکان کودکان زیر پنج سال هستند.

در گزارش آمده که از اول تا ۷ اپریل، یک هزار و ۵۳۵ مورد مشکوک به سرخکان در افغانستان ثبت شده است و در این مدت ۱۲ کودک زیر پنج سال در پی مبتلا شدن به این بیماری جان باخته‌اند.

بربنیاد این گزارش، در مجموع ۳۳۵ هزار و ۶۰ تن در ۳۴ ولایت کشور به بیماری سرخکان مبتلا شده‌اند و از این میان یک هزار و ۷۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش تصریح کرده است که طی بیش از سه ماه گذشته ۱۳ تن در ۲۵۳ ولسوالی هم در پی مبتلا شدن به اسهال جان باخته‌اند.

دبلیواچ‌او خاطرنشان کرده است تعداد موارد اسهال طی هفته‌های اخیر در کشور حدود ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

بیش از نصف از افراد مبتلا به بیماری اسهال کودکان زیر پنج سال هستند.

سازمان صحی جهان تغییرات اقلیمی را از عوامل مهم افزایش بیماری‌های حاد تنفسی در افغانستان عنوان کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • عوارض مصرف دوغ برای سلامت بدن و موارد منع نوشیدن آن
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • جزییات شهادت مامور پلیس در سیستان و بلوچستان