Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@19:24:10 GMT

نشستن‌های طولانی خطری جدی برای قلب زنان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۸۵۵

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بیشتر افراد از این موضوع آگاهی دارند که بی‌ تحرکی برای سلامتی ضرر دارد اما نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد زنانی که ساعات طولانی را بدون حرکت و با یکجا نشستن می‌گذرانند بیش از آنچه تصور می‌شود با خطر روبرو هستند.

در این بررسی آمده است: نشستن‌های طولانی مدت فاکتورهای خطرزا در بروز بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد به ویژه آنکه فرد در فاصله‌های زمانی مشخص تغییر وضعیت ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان آمریکایی به ازای هر یک ساعتی که فرد بیشتر در حالت نشسته و بی‌تحرک سپری می‌کند سطح انسولین حدود شش درصد بیشتر می‌شود و مقاومت به انسولین را هفت درصد افزایش می‌دهد.

همچنین نشستن‌های طولانی مدت با بالا رفتن وزن، افزایش سایز دور کمر و بالا رفتن سطح تری‌گلیسیرید مرتبط است.

متخصصان با تاکید بر اینکه فوائد ورزش کردن شناخته شده است، اظهار داشتند: بیشتر افراد آگاه نیستند که نشستن‌های طولانی مدت می‌تواند فوائد ورزش را از بین ببرد.

در این بررسی محققان آمریکایی فعالیت بدنی ۵۱۸ زن را در دوران یائسگی و برای مدت ۱۴ روز تحت کنترل قرار دادند. میانگین سنی این زنان ۶۳ سال بوده و در گروه افراد چاق قرار داشتند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نمونه خون این افراد نشان داد زنانی که مدت زمان زیادی را در حالت نشسته و بی‌تحرک طی می‌کنند بیشتر در معرض بالا رفتن سطح انسولین و مقاومت انسولینی قرار دارند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نشستن های طولانی مدت بالا رفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی/ علت: به زنان در قسمت جلو بیشتر آسیب وارد می‌شد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری