Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@03:31:49 GMT

کاهش ۱۹درصدی آسیب‌های شغلی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۹۱۷

کاهش ۱۹درصدی آسیب‌های شغلی

به گزارش اقتصادآنلاین ، " حاتم شاکرمی " در یازدهمین همایش ملی بهداشت کار با تاکید بر اولویت قراردادن موضوع صیانت و سلامت نیروی کار توسط همه دستگاه های دولتی و انجمن های صنفی خاطر نشان کرد: باید نگرش ها به موضوع ایمنی و بهداشت کار متناسب با شرایط جدید و تغییر  فرایند کار از نگرش سنتی به نگرش نوین تغییر پیدا کند و این امر از طریق  اقدامات فرهنگی ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی گفت : باید با آموزش های نوین و توسعه مشارکت شرکای اجتماعی برای تحقق این امر از همه ظرفیت های در اختیار به نحوی مطلوب استفاده کنیم تا موضوع ایمنی کار اولویت های اساسی کارفرمایان و کارآفرینان قرار گیرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  افزود: دولت در این زمینه اقدامات اساسی و گام های موثری برداشته است از جمله این اقدامات توسعه مراکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در ۸ نقطه از کشور در راستای توسعه خدمات پژوهشی آموزشی منطقه ای و به منظور دسترسی نیروی کار به امکانات پژوهش و آموزش ایمنی و بهداشت کار است.

شاکرمی  خاطر نشان کرد: تصویب «سند ملی کار شایسته» به منظور افزایش سطح ایمنی و بهداشت کار و سلامت روحی و جسمی و کرامت انسانی نیروی کار از دیگر اقدامات مفید و موثر دولت در این زمینه است.

معاون روابط کار وزارت تعاون  ،کار و رفاه اجتماعی  با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی دانشگاه و صنعت در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت کار و ارتقاء سطح اموزش خاطر نشان کرد: ما  آمادگی داریم در جهت تحقق این امر از همه ظرفیت های در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم .

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای ایمنی کار با مشارکت اجتماعی تاکنون توانسته است حدود ۱۶ هزار مسئول ایمنی را آموزش داده و تایید صلاحت کند و همچنین در ده ماهه سال ۹۸ بیش از بیست هزار کمیته حفاظت فنی در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعال شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال آسیب های شغلی ایمنی و بهداشت کار کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان وزارت تعاون نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است