Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@11:56:40 GMT

منطقه آزاد شدن بندر شهید رجایی چابهار

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۹۵۸

منطقه آزاد شدن بندر شهید رجایی چابهار

حسن روحانی قانون الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار به منطقه آزاد چابهار را به دستگاه های ذی ربط ابلاغ کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای، قانون الحاق بنادر شهیدان بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار را به شورای عالی مناطق آزاد، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ابلاغیه که به امضای حسن روحانی رسیده، آمده است: با توجه به تصویب الحاق دو بندر فوق الذکر به منطقه آزاد چابهار در جلسه علنی مجلس در ۲۴ دی ماه و تأیید این مصوبه در ۱۶ بهمن امسال از سوی شورای نگهبان، این قانون جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HEl برچسب ها: روحانی ، منطقه آزاد ، بندر شهید رجایی چابهار

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روحانی منطقه آزاد بندر شهید رجایی چابهار منطقه آزاد چابهار حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پهلوگیری یک فروند کشتی با ظرفیت ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر برای نخستین بار در سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمد حسینی‌تختی با اشاره به پهلودهی یک فروند کشتی با 40 TEU کانتینر یخچالی، افزود: این کشتی با 5,20 متر آبخور و 107 متر طول ظرفیت حمل 40 TEU کانتینر یخچالی را به صورت همزمان دارد.

 وی با اشاره به افزایش حمل کالا به صورت کانتینر یخچالی بیان کرد: این کانتینر‌های یخچالی حامل، میوه و سبزیجات و سایر کالاهای نیاز به شرایط نگهداری ویژه بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 مدیر بندر شهید باهنر گفت: ویژگی‌های خاص بندر شهید باهنر در عملیات پهلوگیری این نوع از کشتی‌ها و اسکله‌های رمپ شناور برای قرارگرفتن رمپ کشتی‌ها، ورود و خروج خودرو و کامیون به داخل شناور، مورد توجه صاحبان کالا برای صادرات و واردات کالا توسط کانتینر های یخچالی قرار گرفته است.

تخلیه نخستین محموله یک هزار تنی شمش فولاد 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در بخش دیگری از تخلیه نخستین محموله شمش فولاد با تناژ یک‌هزار تنی در بندر شهید باهنر خبر داد و افزود: این محموله به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

 محمدحسینی تختی افزود: با بازاریابی‌های صورت گرفته و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بندر شهید باهنر، این محموله شمس فولاد به صورت حمل غیریکسره انجام شد.

وی افزود: در گذشته این نوع از عملیات تخلیه و بارگیری بصورت یکسره بوده که شمش‌های فولاد در محوطه خارج از بندر دپو شده و پس از پهلوگیری شناور به صورت حمل یکسره بارگیری و صادر می‌شد اما با ارتباط موثر با صاحبان کالا و ایجاد فضای دپو، این نوع از کالا در محوطه بندر تخلیه و پس از آن با شناور بارگیری خواهد شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از مزایای این عملیات به سرعت بخشی در عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش هزینه‌های جانبی برای صاحبان کالا اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و جزو بنادر فعال و قدیمی ایران محسوب می‌شود که در شهر بندرعباس قرار دارد.

 این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان است که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل‌و‌نقل کالا و حمل‌و‌نقل مسافری داخلی و بین‌المللی فعالیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • توقف رفت و آمد در بندر مسافری شهید حقانی
  • توقف رفت و آمد در بندرشهید حقانی
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به قشم
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره جهانی قشم