Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - دوره آموزشی مدیران اعتبارات بانک مهر اقتصاد به منظور یکسان سازی ضوابط و بخشنامه های حوزه اعتباری با شرایط بانک سپه با حضور مدیر عامل بانک در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، غلامحسن تقی نتاج – مدیر عامل بانک – در این نشست ضمن تجلیل از همکاران اعتبارات به تبیین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور پرداخت و گفت: حجم نقدینگی در اقتصاد کشور سالیانه با نرخ 26 درصد افزایش یافته است لذا در این شرایط با توجه به رشد نقدینگی باید سهم خود را به صورت متناسب حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتاج با بیان اینکه باید نگاه همه جانبه و عملیاتی به موضوعات داشته باشیم، ابراز داشت: برای اداره سازمان نمی توان تنها به دانش حسابداری اکتفا نمود بلکه باید ارزش زمانی پول را مبنا قرار داد چرا که در نرخ های جاری در اقتصاد کشور هر 10 سال مبالغ 10 برابر می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: متاسفانه بدحسابان بانکی در توجیه بدحسابی خود به جای پرداخت به موقع بدهی به بیان ناقص مساله می پردازند و طوری وانمود می کنند که بانکها وجوه بناحق از آنان مطالبه می نمایند.

مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: بحث مطالبات غیر جاری مهم ترین شاخص اثر بخشی عملکرد فرآیندی در حوزه اعتبارات است بنا بر این افزایش یا کاهش این شاخص نشانگر درستی یا نادرستی فعالیتهایمان در این بخش است و بحمدالله بانک مهر اقتصاد از شرایط مناسب و خوبی برخوردار است.

وی عواملی چون تسهیلات تکلیفی، تسهیلات سفارشی، ضعف پیگیری به موقع مطالبات، اشکالات ساختاری عقود، ضعف وثایق، عدم اشراف به سوابق اعتباری مشتری، ویژگیهای اقتصادی بازار هدف، مشتریان ضعیف، شرایط اقتصادی کشور، وابستگی افراطی بانک به واسطه گری وجوه و نبود رتبه اعتباری برای مشتریان را از مهم ترین مولفه های موثر بر نرخ مطالبات دانست و خاطر نشان کرد: این عوامل در هر بانک شرایط خاص خود را دارد و باید جداگانه مورد بررسی و مدیریت قرار گیرد.

نتاج در پایان افزود: طبیعتاً وزن هر یک از عوامل موثر بر نرخ مطالبات در معادله بهداشت اعتباری بانک باید مشخص شود چرا که برای بهینه سازی امور باید گلوگاهها را بیابیم و بر روی آنها کار بیشتری انجام دهیم.

مجتبی جمشید پور - معاون اعتبارات بانک – نیز از تلاش، پشتکار و زحمات بی وقفه و بی نظیر تیم اعتباری استان ها در راستای افزایش سرانه و سرعت پرداخت تسهیلات، کاهش مطالبات، تحقق بودجه سال 1398 و طرح ارتقاء سود آوری تقدیر و تشکر نمود.

جمشید پور با تاکید بر تحقق سودآوری و رعایت بهداشت اعتباری در پرداخت تسهیلات گفت: همکاران باید مطابق سنوات قبل نسبت به ارائه تسهیلات در ماه های ابتدایی سال اقدام نمایند.

وی افزود: در شرایط کنونی حمایت از تولید ملی و تامین نقدینگی صنایع تولیدی و بنگاه های کوچک و متوسط عامل اصلی رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است که می بایست در بازاریابی ها و پرداخت تسهیلات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است این دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش اعتباری با محتوای اعتبارسنجی، بررسی تسهیلات سرمایه در گردش، بررسی طرح ها و تسهیلات بلند مدت، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، حدود اختیارات و ارکان اعتباری با حضور کارشناسان خبره اعتباری بانک سپه برگزار گردید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مهر اقتصاد پول نیوز تسهیلات ارزش افزوده پرداخت الکترونیک پرداخت تسهیلات مدیر عامل بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حقیقی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در سال اقدامات خوبی در حوزه جوانان اتفاق افتاد و میزبان برنامه‌های کشوری همچون نماشو و جامعه پرداز در همدان بودیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ سازمان مردم نهاد اعتبارنامه فعالیت را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کردند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزند آوری افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در استان پرداخت شد که نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۸ درصدی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات و تجارت ۴ بانک پیشرو در پرداخت تسهیلات فرزندآوری در همدان بودند.

وی با اشاره به تسهیلات ازدواج نیز گفت: در سال گذشته تسهیلات ازدواج به ۱۷ هزار و ۹۱۰ نفر پرداخت شده که تحقق ۸۶ درصدی را داشته و ۲ هزار ۸۲۵ نفر نیز در صف دریافت تسهیلات هستند.

حقیقی افزود: مبلغ ۳۶ هزار و میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک‌های همدان پرداخت شده که به ترتیب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه بیشترین پرداختی را داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به اشاره به پرداخت تسهیلات ماده ۱۸ و ۱۶ در سال گذشته گفت: سال گذشته ۵۷ نفر از تسهیلات ماده ۱۸ و ۱۶ بهره مند شدند و ۱۰۲ میلیارد ریال در این قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به برگزاری افزایش جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۱۴۰۲؛ تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۲ ستاد ساماندهی در سطح استان برگزاری شده که نسبت به مشابه آن در سال ۱۴۰۱؛ رشد ۴۰ درصدی را دارا است.

کد خبر 6083999

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟