Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با تشریح جزئیات تدوین استاندارد بنزین یورو ۵، گفت: داستان مرغ و تخم‌مرغ خودروسازان و وزارت نفت یک بازی تکراری است و نمی‌توانیم منتظر بمانیم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو وحید مرندی مقدم اظهار داشت: پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ بنزین را تدوین کرده‌ایم، ولی مقداری اختلاف بین وزارت نفت و خودروسازان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این اختلاف تفکر همیشه وجود داشته است، افزود: زمانی که استاندارد یورو ۴ را نیز تدوین کردیم، مسئولان وزارت نفت می‌گفتند که مگر خودروی یورو ۴ تولید شده که حالا از ما بنزین یورو ۴ می‌خواهید؟ در مقابل، خودروسازان نیز می‌گفتند برای تولید خودروی یورو ۴ باید ابتدا بنزین یورو ۴ تولید شود.

مرندی مقدم با بیان اینکه دیگر این مراحل برای ما عادی شده است، گفت: اخیراً خودروسازان موفق به رونمایی از خودروی با استاندارد یورو ۵ شده‌اند، هر چند گسترده نیست و تأییدش با سازمان محیط زیست است، اما برای اینکه خودروی یورو ۵ داشته باشیم باید بنزین یورو ۵ هم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ بنزین را تهیه کرده‌ایم، افزود: وقتی استاندارد یورو ۴ برای بنزین تدوین شد دولت یک برنامه زمان‌بندی ارائه کرد که طبق آن، بنزین یورو ۴ ابتدا در ۸ کلانشهر عرضه شد بعد از آن به ۱۵ کلانشهر رسید، سپس ۶۰ درصد پوشش جمعیتی کشور را شامل شد و بعد از آن به ۸۰ درصد پوشش جمعیتی رسید.

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: سال آینده، آخرین سال اجرای استاندارد یورو ۴ است که همه کشور تحت پوشش بنزین یورو ۴ قرار می‌گیرد. تا آن زمان، استاندارد یورو ۵ نیز نهایی شده است.

وی با بیان اینکه خودروسازان از ابتدای سال آینده ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ هستند، در پاسخ به این سؤال که چطور بدون تولید بنزین یورو ۵، قرار است خودرو‌ها یورو ۵ باشند؟ گفت: نمی‌توانیم منتظر باشیم و به خودروسازان بگوییم فعلاً تولید نکن تا بنزین یورو ۵ به تولید برسد.

مرندی مقدم در پاسخ به این سؤال که به گفته خودروسازان، نبود بنزین یورو ۵ باعث آسیب دیدن خودرو و کاتالیست آن می‌شود نیز اظهار داشت: این‌طور نیست، این همان داستان مرغ و تخم‌مرغ است که بین خودروسازان و وزارت نفت تکرار می‌شود، زیرا خودروسازان مدعی معیوب شدن خودرو در اثر استفاده از بنزین یورو ۴ در خودروی یورو ۵ هستند و در عین حال، وزارت نفت نیز معتقد است استفاده از بنزین یورو ۵ در خودروی یورو ۴ باعث اتلاف منابع انرژی می‌شود.

وی افزود: به هر حال یک نقطه انتقال برای تبدیل استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ وجود دارد و ممکن است چند ماهی بین تولید خودرو و بنزین یورو ۵ فاصله وجود داشته باشد. نمی‌توانیم این‌ها را سر به سر با یکدیگر هماهنگ کنیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ادامه داد: هر زمانی که استاندارد یورو ۵ نهایی شود، در تولید بنزین رعایت خواهد شد فقط ممکن است وزارت نفت کشور را به مرور تحت پوشش این استاندارد قرار دهد. همانطور که در مورد استاندارد یورو ۴ اجرایی شد مثلاً ابتدا در کلانشهر‌ها بنزین یورو ۵ توزیع شود و بعد از آن در شهر‌های دیگر نیز توزیع شود.

وی در مورد زمان اجرای استاندارد یورو ۵ در تولید بنزین نیز گفت: ما تصمیم‌گیر نهایی نیستیم، بلکه این موضوع باید در دولت مطرح شود و در شورای عالی استاندارد تصمیم‌گیری نهایی شود، ولی نباید زمان زیادی طول بکشد.

مرندی مقدم در پاسخ به این سؤال که آیا خودروسازان قطعاً از ابتدای سال آینده ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ هستند، گفت: بله، مگر اینکه مصوبه قبلی را تغییر دهند؛ البته ما درگیر این مسأله نیستیم و سازمان محیط زیست تصمیم‌گیر است که آن‌ها نیز مُصر به اجرای استاندارد یورو ۵ هستند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ادامه داد: البته استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و اینکه خودروسازان بخواهند بگویند که اول بنزین یورو ۵ تولید شود سپس ما خودروی یورو ۵ تولید می‌کنیم، یک بازی است.

وی تأکید کرد: تولید خودروی یورو ۵ مصوبه دولت است و سازمان محیط زیست نیز بر این موضوع تأکید کرد. ما نیز مصّر هستیم و خودروسازان باید آن را اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ادامه استاندارد یورو ۵ هستند خودروسازان و وزارت نفت پاسخ به این سؤال اجرای استاندارد یورو داستان مرغ و تخم مرغ استاندارد یورو ۵ سازمان محیط زیست استاندارد یورو ۴ خودروی یورو ۵ خودروی یورو ۴ بنزین یورو ۴ بنزین یورو ۵ تولید بنزین تولید خودرو مرندی مقدم تولید شود سال آینده بعد از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ورنر هرتسوگ به صداپیشگان انیمیشن بونگ جون‌هو که قرار است به صورت دستی تولید شود، پیوست. قرار است تولید این انیمیشن تابستان امسال شروع شود.

این اولین باری نیست که هرتسوگ صدای خاص خود را به یک پروژه انیمیشن وام می‌دهد. او پیش از این در قسمت‌هایی از «سیمپسون‌ها»، «باندوکز» و همچنین «ریک و مورتی» و «متالوکالیپس» صداپیشگی کرده است.

پیش از همه رسانه‌های کره‌ای گزارش داده بودند که پروژه بعدی کارگردان بونگ جون هو، یک فیلم انیمیشن درباره موجودات اعماق دریاست و تولید آن از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

این فیلم هنوز بدون عنوان قرار است گران‌ترین محصول تاریخ سینمای کره باشد و شایعه شده سونی پیکچرز قصد دارد برای اکران آن در سراسر جهان برنامه‌ریزی کند. گفته شده حدود ۵۲ میلیون دلار هزینه تولید آن خواهد بود.

داستان این فیلم که توسط بونگ کارگردانی خواهد شد، درباره رابطه بین حیات دریایی و انسان از جمله ماهی‌های اعماق دریاست. بونگ از سال ۲۰۱۸ روی فیلمنامه آن کار می‌کرد و آن را ژانویه ۲۰۲۱ تکمیل کرد. هیچ جزییات داستانی از این فیلم ارایه نشده و فیلمساز تاکید کرده که می‌خواهد داستان را مخفی نگه دارد.

بونگ قصد دارد نیمه اول سال ۲۰۲۴ را به رفت و آمد بین کره و آمریکا بگذراند. اکران فیلم آماده وی «میکی ۱۷» به تازگی به تعویق افتاد، اما ممکن است از فیلم‌های جشنواره کن امسال باشد.

این کارگردان مولفه کره‌ای که برای فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند «برف‌روب»، «مادر»، «میزبان»، «خاطرات قتل» و «انگل» که برنده اسکار شد، شناخته می‌شود، قصد داشت پس از «میکی ۱۷» یک فیلم دیگر بسازد، اما سپس تصمیم گرفت ابتدا به پروژه انیمیشن خود بپردازد.

کد خبر 6080551

دیگر خبرها

  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟