Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:25:57 GMT

زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۱۲۵

زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می‌شود

نماینده ولی‌فقیه و رئیس ستاد زکات استان البرز گفت: طبق آیات قرآن زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می‌شود از همه دست‌اندرکاران و مودیان نیکوکار امر زکات به جهت حرکت در این مسیر تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس ستاد زکات استان البرز در همایش تجلیل از مودیان زکات و تولیدکنندگان برتر استان البرز با اشاره به اینکه هرکسی در هر زمینه‌ای که خدای تعالی به او رزقی عنایت کرده و خدمتی می‌کند زکات است گفت:  زکات در صدر اسلام باهدف عزتمند شدن سیمای جامعه اسلامی مطرح‌شده و شارع مقدس در بخش صدقات، انفاق، زکات مستحب و واجب به دنبال زدوده شدن فقر از جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه پرداخت حقوق واجبِ افراد در جامعه اسلامی برای از بین بردن کامل فقر کافی نیست
افزود: اسلام می‌خواهد فقر را که عامل از دست رفتن ایمان و اخلاق در جامعه است از بین ببرد. این " حق للسائل و المحروم" که خدای متعال در قرآن می‌فرماید مربوط به زکات واجب نیست و تکلیف اضافه‌تری را برای مومنان مشخص می‌کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه رسول خدا فرمودند «اگر می‌خواهید خداوند دارایی شما را زیاد کند زکات آن را پرداخت کنید»، ادامه داد: خداوند در آیه‌ای دیگر از قرآن کریم می‌فرماید «خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم بها» بوسیله دریافت صدقات و زکات، مؤمنان را تطهیر کن. در تمامی آیات قرآن که از کلمه نماز استفاده‌شده زکات نیز آمده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) و دبیر ستاد زکات استان نیز در حاشیه این همایش بابیان اینکه عملکرد زکات البرز در سال 98 بیش از تعهد کشوری بوده است گفت: 80 درصد منابع جذب‌شده زکات در امور حمایت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی و 20 درصد برای انجام خدمات عمرانی و عام‌المنفعه روستاها هزینه شده است.

شایسته ذکر است در این مراسم،  از تعدادی از عاملان و مؤدیان زکات برتر  استان البرز تجلیل به عمل آمد.

انتهاب پبام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن زکات انسان نماینده ولی فقیه ستاد زکات استان جامعه اسلامی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم در سال قبل ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره میزان صدقات مردم اظهار کرد: مردم در سال قبل 700 میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند.

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 30 درصد افزایش می‌یابدوی گفت: البته میزان صدقات مردم در صندوق‌های صدقات به همراه کمک‌های آنها در سامانه ایتام نیز 3 هزار 400 میلیارد تومان به ایتام کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم