Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلار در کانال ۱۴ هزارتومان، متوسط قیمت فروش محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در پاییز۹۸، تخصیص کدپستی فضای اشتراکی به شرکت‌های استارتاپی، دستورالعمل جدید گمرک برای کاهش رسوب کالا، پایش کارکرد وانت‌بارها از اسفند برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه شبستان به شرح زیر است:

طلا گرمی ۵۴۰ هزار تومان/دلار در کانال ۱۴ هزار تومان

هر گرم طلای 18 عیار امروز (چهارشنبه 30 بهمن) 540 هزار تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1601 دلار ارزشگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز سکه بهار آزادی طرح قدیم 5 میلیون و 220 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 5 میلیون و 276 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 660 هزار تومان و سکه یک گرمی 950 هزار تومان معامله می شود.

 

امروز (چهارشنبه 30 بهمن) در بازار آزاد ارز دلار 14 هزار و 199 تومان، یورو 15 هزار و 411 تومان، پوند 18 هزار و 835 تومان، درهم امارات 3958 تومان، دلار استرالیا 9677 تومان، دلار کانادا 10906 تومان، یوان چین 2074 تومان و لیر ترکیه 2387 تومان ارزشگذاری و معامله می شود.

 

این در حالی استکه روز گذشته (سه شنبه 29 بهمن) هر گرم طلای 18 عیار 536 هزار و 500 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1586 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 5 میلیون و 150 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 5 میلیون و 230 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 710 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 629 هزار تومان، سکه یک گرمی 941 هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

 

همچنین روز گذشته (29 بهمن) در بازار آزاد ارز دلار 13 هزار و 954 تومان، یورو 15 هزار و 211 تومان، پوند 18 هزار و 516 تومان، درهم امارات 3894 تومان، لیر ترکیه 2352 تومان، دلار استرالیا 9557 تومان، دلار کانادا 10754 تومان ارزشگذاری و معامله می شد.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (۳۰ بهمن) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۱ ارز مانند یورو کاهش و قیمت ۹ واحد پولی دیگر مانند پوند افزایش یافت؛ نرخ دلار و ۶ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

متوسط قیمت فروش محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در پاییز ۹۸

مرکز آمار ایران گزیده متوسط قیمت فروش محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد که به شرح زیر است:

الف- محصولات کشاورزی

١- غلات

١-١- ذرت دانه‌ای

متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت دانه‌ای در پاییز سال ١٣٩٨ در کل کشور ١٦٧٨٤ ریال بوده است که استان فارس با ١٨٩٢٣ ریال بیشترین و استان کرمان با ١٤٢٦٦ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ٩٨ نسبت به فصل مشابه سال ٩٧ به میزان ٣١,٨درصد افزایش داشته است.

٢-١- برنج

در فصل پاییز سال ١٣٩٨ متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم برنج در کل کشور ١٧٦٦٥٢ ریال بوده است. استان چهار محال و بختیاری با ٢٠٣١٤٤ ریال بیشترین و استان گلستان با ١٢٤٤٥٧ ریال کمترین قیمت‌ فروش را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ٩٧ به میزان ٤٦,٥ درصد افزایش یافته است.

٣-١- شلتوک

در پاییز سال ١٣٩٨ متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم شلتوک در کل کشور ٦٣٧٣٢ ریال بوده است. استان مازندران با ٨٦٥٢٦ ریال بیشترین و استان خوزستان با ٣٧٨٤٢ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ٩٧ معادل ١٧,٣ درصد افزایش داشته است.

 

تخصیص کدپستی فضای اشتراکی به شرکت‌های استارتاپی

تفاهم‌نامه همکاری بین امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حسین نعمتی معاون وزیر و رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در خصوص تخصیص کد پستی ده‌رقمی به شرکت‌های استارت آپ مستقر در فضاهای اشتراکی، مراکز رشد و شتاب‌دهنده امضاء و مبادله شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرایی نمودن ماده ۱۰ آیین‌نامه نوآفرین در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های موردنیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات امضاء شد.

وی تخصیص کد پستی فضای اشتراکی را یکی از موضوعات بسیار تاثیرگذار در توسعه کسب‌وکارهای نوپا دانست و تصریح کرد: تحولات بسیاری  در نظام جدید کسب‌وکار در کشور رخ‌داده است و تعداد زیادی از شرکت‌های نوپا در یک مکان فیزیکی مشترک مستقر می‌شوند و فقدان کد پستی منحصر به هر شرکت به لحاظ قانون و مقررات پذیرفته نبود و مشکلات فراوانی را برای این استارتاپ ها ایجاد کرده بود.

ناظمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اکوسیستم استارتاپی گفت: اختصاص کد پستی به ازای هر میز در مکان‌های اشتراکی مراکز رشد و شتاب‌دهنده، نقطه آغاز فعالیت‌های بعدی استارتاپ ها در اموری از قبیل کد بیمه، مالیات و غیره است.

 

نگاهی به اقدامات بانک مرکزی در روز ملی «اقتصاد مقاومتی»

اقدامات بانک مرکزی در انتظام‌بخشی به بازار پول، ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز و تعیین تکلیف اموال مازاد شبکه بانکی می‌تواند گام بزرگی از سوی این بانک در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری ارزیابی شود.

۲۹ بهمن سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری است. در مدت شش سالی که از ابلاغ این سیاست‌ها می‌گذرد کارهای علمی و عملی زیادی در کشور جهت تبیین و فرهنگ‌سازی، تعیین چارچوب‌ها، ساختارها، راهبردها و سیاست‌های اجرایی از سوی کارشناسان دانشگاهی و اجرایی صورت پذیرفته است.

در این راستا، سازمان برنامه و بودجه در طی دو مرحله در اردیبهشت‌ماه و مردادماه امسال، پروژه‌هایی تحت عنوان «پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۸» را به‌عنوان بخش مهمی از برنامه اقتصاد مقاومتی این سال به ۲۴ دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ کرد.

براساس گزارش دی ماه معاونت امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، تا پایان آذرماه سال جاری، از ۱۱۳ عنوان پروژه، منشور ۹۳ عنوان پروژه به تایید دبیرخانه ستاد رسیده که می‌تواند آمار قابل قبولی برآورد شود. اما از تعداد ۲۰ عنوان منشور پروژه تایید نشده، ۱۳ پروژه مربوط به وزارت نفت و ۷ پروژه مربوط به  وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، بانک مرکزی، معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حفاظت محیط‌زیست (هر کدام یک پروژه) است که نیاز است تا پایان سال جاری شاهد گزارش‌هایی از پیشرفت کار این طرح‌ها از سوی این دستگاه‌ها باشیم.

 

دستورالعمل جدید گمرک برای کاهش رسوب کالا

معاون فنی و امور گمرکی گمرک دستورالعمل جدیدی را جهت کاهش رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور با تعیین تکلیف فوری کالاهایی که موفق به اخذ مجوزهای قانونی ترخیص نشده‌اند، صادر کرد. در دستورالعمل معاون فنی و امور گمرکی آمده است: در خصوص تعیین تکلیف کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری که گزارش عدم انطباق برای آنها از سوی سازمان ملی استاندارد ایران اعلام گردیده است  و کالاهایی که پس از اعلام سازمان های متولی صدور مجوزهای قانونی (بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دامپزشکی، حفظ نباتات، استاندارد و نظایر آنها) مبنی بر عدم انطباق یا مردودی کالا در بستر سامانه جامع امور گمرکی باید تعیین تکلیف شوند.

 

پایش کارکرد وانت‌بارها از ابتدای اسفند

شهرام رضایی از پایش کارکرد وانت‌بارهای کم‌مصرف و پرمصرف برای تخصیص سهمیه اضافی، از ابتدای اسفندماه خبر داد و گفت: سهمیه بنزین وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف هر کدام به ترتیب ماهانه ۲۰۰ و ۳۰۰ لیتر در نظر گرفته شده بود و قرار بود از ابتدای بهمن‌ماه براساس کارکرد این سهمیه افزوده شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: براساس توافق‌های انجام‌شده با وزارت کشور، از ابتدای اسفندماه کارکرد وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف محاسبه می‌شود و براساس پیمایش سهمیه این دسته از خودورها تخصیص می‌یابد.

رضایی تاکید کرد: چنانچه مالکان وانت‌بارها بیش از سهمیه تعیین شده (۲۰۰ لیتر برای کم‌مصرف‌ها و ۳۰۰ لیتر برای پرمصرف‌ها) نیاز به سوخت داشته باشند، باید در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام کنند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، پایش کارکرد این خودروها انجام و پس از آن سهمیه اضافی تعلق گرفته به این دسته از خودروها در کارت بانکی این افراد شارژ می‌شود.

 

امیدواری به عمر کوتاه ویروس کرونا، قیمت نفت را افزایش داد

قیمت شاخص نفت خام برنت در ساعت ۸ و ۹ دقیقه امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) به ۵۸ دلار و ۳۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت در روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) ۵۷ دلار و ۷۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۵۲ دلار و ۵ سنت بود.

طبق خبر شانا، قیمت نفت در روز چهارشنبه حدود یک درصد افزایش یافت و شاخص نفت خام برنت برای هفتمین روز پیاپی رشد کرد، زیرا کاهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین سبب شد خوش‌بینی‌ها بیشتر شود و اقدام‌های جدید آمریکا ضد صادرات نفت ونزوئلا، نگرانی‌هایی را درباره عرضه نفت پدید آورد.

استیون اینس، کارشناس مؤسسه آکسیکورپ، با اشاره به تحریم یکی از زیرمجموعه‌های شرکت روسنفت روسیه که نفت خام ونزوئلا را معامله می‌کرد، گفت: قطع این مسیر عرضه نفت به آسیا، تا حدی سبب افزایش قیمت نفت می‌شود./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار پایش کارکرد وانت بارها دلار در کانال ۱۴ هزار ریال بیشترین و استان کم مصرف و پرمصرف قیمت فروش این محصول سکه بهار آزادی طرح شاخص نفت خام برنت ریال کمترین قیمت تومان ارزشگذاری دستورالعمل جدید اقتصاد مقاومتی کاهش رسوب کالا پاییز سال ١٣٩٨ ریال بوده پاییز سال درصد افزایش تعیین تکلیف امور گمرکی وزارت کشور بانک مرکزی هزار تومان کل کشور داشته اند قیمت شاخص بهمن ماه شرکت ملی قیمت نفت سال جاری سیاست ها تخصیص کد ۳۰ بهمن کد پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۴۳ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۴۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۴۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان

نیم سکه

۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۸۹۱ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۵۹.۹۸ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898197

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • کاسبی با ترس و لرز/ چرا کاسبان در هر معامله بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند (فیلم)
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟