Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در دویست و شانزدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ۳۰۹ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۱۶۲ واحد به ارزش ۷۸۹۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و ۱۴۷ واحد به ارزش ۲۸۲۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۸ ، ۶۰۷ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۳هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، ۳۶۶ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی می باشد.

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه بیش از ۱۰۴۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، ۲۲۴۰ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد ، ۷۳درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان افزود: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ، ۶۱ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش ۱۲۴۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی ، مالیات و زیربنایی شش واحد تولیدی بررسی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تسهیلات به واحدهای تولیدی میلیارد ریال تسهیلات واحدهای تولیدی رفع موانع تولید رونق تولید ۹۸ بانکهای عامل واحد تولیدی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد

دهم بهمن ماه پارسال علی لطفی زاده دستیار ویژه وزیر صمت در نامه‌ای به مدیران صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور، اعلام کرد که ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۳ در سامانه جامع تجارت الزامی است.

در نامه لطفی زاده آمده بود: نظر به ضرورت برنامه ریزی برای تأمین مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز کشور شایسته است دستور فرمائید برنامه ماهیانه واحدهای تولیدی به صورت خوداظهاری برای سال ۱۴۰۳ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ در سامانه جامع تجارت و در چارچوب دستورالعمل پیوست درج و بر اساس عملکرد سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و پروانه بهره برداری هر واحد و برنامه کلان تولید هر کالا در کشور برنامه ثبت شده را ابتدا از سوی ادارات کل استان و سپس از سوی دفاتر تخصصی تأیید شود تا ملاک عمل برای سال ۱۴۰۳ قرار گیرد. بدیهی است ادارات کل استانی و دفاتر تخصصی متعهد به نظارت بر اجرای تعهدات واحدهای تولیدی هستند.

بر همین اساس از ۱۴ فروردین ماه ادارات صمت استان‌ها در بخشنامه‌ای به زیرمجموعه‌های خود الزام به ثبت برنامه ماهانه تولید را ابلاغ کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم