Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در زمینه کیف پول الکترونیکی رقابتی بین کلانشهرها وجود دارد و اصفهان در این زمینه جزو اولین‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طهرانی ظهر امروز _چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۸ _ در آئین رونمایی از زیرساخت کیف پول شهرداری اصفهان «اصکیف» اظهار کرد: امروز یکی از ابزارهای نوین با عنوان اصکیف رونمایی می‌شود که امیدواریم در شهر اصفهان به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تحول در کنترل فعالیت اتوبوسرانی و تسهیل رفت و آمد شهروندان با استفاده از اتوبوس نیز از طریق سامانه‌ای دیگر اقدام و قراردادی با شرکت صا ایران در این باره (پروژه‌های AVL و AFC) امضا شده که در صورت اجرایی شدن این قرارداد اردیبهشت ماه سال آینده طرح رونمایی می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از اصکیف گفت: در زمینه کیف پول الکترونیکی رقابتی بین کلانشهرها وجود دارد و اصفهان در این زمینه جزو اولین‌ها است و انتظار می‌رود شهروندان از این ابزار به خوبی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: همه مؤسسات یا شرکت‌هایی که می‌توانند این خدمات را در اختیار قرار دهند، شناسایی و در حال حاضر شرکت به پرداخت را انتخاب کردیم، اما چنانچه شرکتی خدمات ارزان‌تر ارائه کند با آنها وارد مذاکره خواهیم شد چراکه بنای رقابت برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر به شهروندان داریم.

«اصکیف» گامی بزرگ در جهت تحقق شهر هوشمند

«فرهاد گلی»، سرپرست اصفهان کارت شهرداری اصفهان نیز در این جلسه، گفت: اپلیکیشن اصکیف ابزار جدید پرداخت اصفهان کارت و گامی بزرگ در جهت تحقق شهر هوشمند است.

وی افزود: شهرداری اصفهان در راستای ارائه خدمات جدید و افزایش استقبال شهروندان اقدام به تهیه اپلیکیشن اصکیف کرده و شهروندان با نصب و شارژ کیف پول خود تمامی خدمات شهری را به صورت یکپارچه دریافت خواهند کرد.

سرپرست اصفهان کارت شهرداری اصفهان با اشاره به خدمات فعلی اصکیف گفت: خرید بلیت اماکن تفریحی (تله کابین، تله ستیژ، شهر رویاها، بولینگ صفه، بیلیارد صفه و کارتینگ شهر رویاها)، پرداخت کرایه تاکسی از طریق QR، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض و خرید بلیت اتوبوس، قطار، هواپیما، رزرو هتل و… است.

وی با بیان اینکه تسریع و تصویب کردن خدمات شهری یکپارچگی پرداخت‌های شهروند حذف پول نقد و بلیط کاغذی، سلامت و بهداشت استفاده کنندگان و صرفه جویی در زمان از مزایای اصکیف برای شهروندان است، گفت: شهروندان برای دریافت اپلیکیشن اصکیف می‌توانند از طریق کافه بازار و یا گوگل پِلی این اپلیکیشن را دانلود کرده و یا از طریق ارسال عدد سه به سامانه ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ اقدام کنند.

گلی خاطرنشان کرد: خدماتی همچون خرید بلیت اتوبوس و قطار شهری، خرید طرح پارک حاشیه‌ای، پرداخت عوارض خودرو، خرید طرح ترافیک و پرداخت‌های اعتباری به زودی به قابلیت‌های اپلیکیشن اصکیف اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: اپلیکیشن اصکیف یک نوع اپلیکیشن موبایلی است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت به پرداخت ایجاد شده و به کاربران اجازه می‌دهد پرداخت‌های تسهیل تر و سریع‌تر را تجربه کنند و البته علاوه بر خدمات «کارت» و «سر سوئیچی» امکانات جدیدتری را برای شهروندان به وجود آورده است.

سرپرست اصفهان کارت شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: رونمایی از این نرم افزار بتوانیم بخش زیادی از شهروندان را به استفاده از این نرم افزار تشویق کنیم.

کد خبر 411210

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون مالی و اقتصادی شهرداری شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خرید بلیت کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به‌صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: برای رفاه حال شهروندان شیرازی، عوارض و بهای خدمات با پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۳کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می‌رسد.
افسانه خواست خدایی افزود: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به‌عنوان هدف سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به‌صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان‌دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یادشده باعث شده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال هم اقدام کنند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به‌صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد

دیگر خبرها

  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد