Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در واکنش به لغو برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌های بیرجند از سوی فرماندار این شهرستان، سومین بیانیه خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در واکنش به لغو برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌های بیرجند از سوی فرماندار این شهرستان، سومین بیانیه خود را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است:

با توجه به اتفاقات اخیر و لغو مناظرات دانشجویی توسط برخی فرمانداران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لازم می‌داند چند نکته را به محضر مردم فهیم و بصیر استان خراسان جنوبی، جهت تنویر افکار عمومی معروض دارد:

۱) برنامه دانشگاه‌ها برای انتخابات منحصر به یک دانشگاه نبوده و برای همه کاندیداها، در دانشگاه‌های مختلف، با رعایت عدالت و انصاف، در نظر گرفته شده بود که این برنامه‌ها از جمله مناظره، توسط برخی فرمانداری‌های استان لغو شد.

۲) با توجه به لغو مناظره در دانشگاه‌های استان و استناد فرماندار بیرجند به ماده ۵۹ و تفسیر به رای ایشان، این سوال مطرح است که چطور این ماده در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی نقض شده (مناظره دانشگاه علوم پزشکی) و ایشان هیچ موضعی نسبت به آن نگرفته اند؛ در صورتی که این ماده قانونی قبلا هم بوده و مجری قانون هم خود شخص ایشان بوده اند.

۳) در پاسخ به آقای فرماندار که سایر دانشگاه‌های کشور را متهم به نقض قانون کرده اند باید گفت؛ درست است که متولی انتخابات وزارت کشور است؛ اما خط مشی دانشگاه‌ها را وزارت علوم تعیین می‌کند و این موضوع با یک استعلام ساده از وزارت علوم قابل حل بود.

۴) برداشت شخصی و تفسیر به رای جناب فرماندار در مخالفت صریح با مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب است که فرمودند: «کرسی‌های آزاداندیشی را که من صد بار - با کم و زیادش- تأکید کردم، راه بیندازید و این‌ها را هی آنجا بگوئید؛ این میشود یک فضا. وقتی یک فضای گفتمانی به وجود آمد، همه در آن فضا فکر میکنند، همه در آن فضا جهت گیری پیدا میکنند، همه در آن فضا کار میکنند؛ این همان چیزی است که شما میخواهید. (۱۳/۷/۹۰)» و بر اساس بیانات خود ایشان مناظره یکی از انواع کرسی‌های آزاد اندیشی است. (ارجاع به سخنرانی ایشان مورخ ۱۶/۱۱/۸۱)

۵) از آنجا که در بیان فرماندار بیرجند، تلویحا جنبش دانشجویی و دانشگاه‌ها مورد اتهام به عدم توجه به قانون و بی قانونی قرار گرفته اند، دانشجویان بصیر و آگاه خراسان جنوبی نیز ایشان را متهم به برداشت شخصی و تفسیر به رای قانون و مخالفت صریح با بیانات رهبر معظم انقلاب، جهت برگزاری برنامه‌های بصیرت بخش در دانشگاه‌ها می‌کنند.

۶) برای همه انسان‌های آگاه و وجدان‌های بیدار کاملا مشخص است که مناظره و کرسی‌های پرسش و پاسخ کاندیدا‌ها یک برنامه کاملا بی طرفانه و روشنگرانه است و به هیچ وجه حرکت تبلیغاتی، در جهت جریان و یا کاندیدای خاص -که در ماده ۵۹ قانون انتخابات آمده- نمی‌باشد.

۷) جنبش دانشجویی اظهار تاسف جدی خود را به استاندار این استان، به جهت داشتن چنین فرمانداران و مسئولین اجرایی که خود را داعیه دار آزادی بیان می‌دانند، ابراز می‌کند و مطالبه جدی خود را در جهت جا به جا نمودن چنین افرادی به استاندار و عموم مردم بصیر خراسان جنوبی اعلام می‌کند.

در پایان به اطلاع همه هم استانی‌های عزیز می‌رساند؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، ضمن تاکید مجدد برعدم هواداری از جناح یا گروه یا فرد خاصی در این دوره، تمام تلاش خود را بر این مصروف داشته تا بر اجرای برنامه‌هایی نظیر کرسی‌های پرسش و پاسخ کاندیدا ها، اعلام مواضع آن‌ها در خصوص مسائل اساسی کشور و استان، لیست اموال و شفافیت سازی هرچه بیشتر، بتواند به رسالت خود هرچه بهتر عمل نماید.

ضمنا پیش بینی می‌شود برخی از مسئولین یاد شده درصدد ایجاد اختلال در برنامه مناظره امشب دانشگاه بیرجند نیز باشند که وجدان‌های بیدار و افکار عمومی در صورت بروز این اتفاق، آن‌ها را به درستی قضاوت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لغو مناظره انتخاباتی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی انتخابات مجلس فرماندار بیرجند شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی لغو برنامه تفسیر به رای دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با بازدید نمایندگان سازمان انرژی اتمی کشور از امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نماینده سازمان انرژی اتمی رسید. براساس این تفاهم نامه سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی در دانشگاه بیرجند استقرار خواهد یافت.

عملیات اجرایی راه اندازی این مرکز از اواسط اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود.


با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی استان در حوزه تولید محصولات راهبردی همچون زرشک، زعفران و عناب، تضمین امنیت غذایی و آفت کشی این محصولات با سامانه پرتودهی گاما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • تذکر و ارشاد، مرحله نخست در طرح نور است
  • کشف حجاب حرام شرعی و نوعی قانون‌شکنی است
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • مشکلات قوانین جدید برای دانشگاه‌های تگزاس