Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@00:20:15 GMT

تدوین سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۳۰۸

تدوین سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان در حال تکمیل است که با اجرای این سند شاهد رونق تولیدات بخش کشاورزی استان اردبیل خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد ظهر امروز در جلسه کمیته تدوین سند راهبری بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان در حال تکمیل است که با تدوین این سند و تلاش نخبگان و جوانان محقق و صاحب فکر، شاهد رونق تولیدات بخش کشاورزی استان اردبیل خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جهان امروز تأمین امنیت غذایی، نقش مهمی در استقلال و خودکفایی یک کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای پاسخگویی به نیاز کنونی کشورمان در بخش کشاورزی و خودکفایی در محصولات، تدوین برنامه‌های استراتژیک در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی یک ضرورت است.

حسین کربلایی، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و مسؤول  تدوین سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: تدوین سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی استان، از ۱۶ شهریورماه سال‌جاری آغاز شد و کلیات این سند برای ارتقاء کمی و کیفی محصولات کشاورزی تاکید داشته است.

وی افزود: برای تدوین این سند، مجموعه جهاد کشاورزی استان اردبیل با استفاده از اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران علمی و پژوهشی و کارشناسان خبره و تلاشگر با تشکیل ۱۶ کمیته فنی به بررسی تمامی مراحل مهم تولید محصولات کشاورزی، اعم از آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری، آموزش، تغذیه گیاهی و حتی مراحل پس از تولید شامل بسته بندی و نگهداری پرداخت.

اساس مباحث کمیته‌ها بر تعیین نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدهای بخش کشاورزی و تعیین استراتژی‌های مربوطه به شیوه علمی بوده که با هم‌فکری و بهره‌گیری از تجارب و نظرات کلیه اعضاء، جمع‌بندی نهایی حاصل شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش کشاورزی استان اردبیل کشاورزی توسعه خبرگزاری فارس فارس اردبیل جهاد کشاورزی استان اردبیل بخش کشاورزی استان اردبیل محصولات کشاورزی تدوین سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سید محمد اعتماد اعجازی،در جلسه بررسی مشکلات منطقه سردابه اظهار کرد: طرح گردشگری سردابه تدوین واجرایی می‌شود تا توسعه وپیشرفت منطقه بر اساس این طرح صورت گیرد.
وی افزود: در این طرح ساماندهی رودخانه و چشمه‌ها و غار هم در منطقه پیش بینی می‌شود تا شاهد رونق توسعه و گردشگری منطقه باشیم.
فرماندار اردبیل بهمچنین از حل مشکلات آب شرب منطقه و نحوه تامین آب شرب سالم از منابع مختلف خبرداد و عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر جمعیت منطقه باید جمعیت شناور وگردشگران هم مبنای کار قرار گیرد.
اعتماد اعجازی گفت: ۵ کیلومتر از جاده مسیر سردابه زیرسازی شده است و قراراست تا پایان اردیبهشت ماه ۹۰۰۰ متر مربع از طرح هادی هم آسفالت شود و بقیه مسیر هم طبق زمان‌بندی مشخص ساماندهی شود.
وی گفت: قرار شد تا تیر ماه روشنایی مسیر و ورودی به سردابه به طور کامل انجام شود و تیر برق‌های جدید براساس طرح هادی نصب شود و برخی تیر برق‌ها هم جابه‌جا شود.
فرماندار اردبیل بیان کرد: مانور و پویش بهداشتی هم در سردابه با محوریت جمع‌آوری فضولات حیوانی و زیباسازی فضای منطقه و جلوگیری از کشتار غیرمجاز و آگاه‌سازی و آموزش مردم هم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • اسناد راهبردی انرژی و منابع معدنی ۲۰۵۰ روسیه تدوین شد/ جهش به خالص کربن صفر
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود