Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:11:01 GMT

مشهد میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۳۴۰

مشهد میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد

رییس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز چهارشنبه در نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی به منظور هماهنگی این رویداد بزرگ دینی فرهنگی، زمان دقیق برپایی آن را روزهای ۲۲ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ اعلام و بیان کرد: رقابت شرکت‌کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در محل رواق امام خمینی(ره) حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی قره‌شیخ‌لو به سابقه مشهد در میزبانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال ۱۳۸۶ نیز اشاره و بیان کرد: به این ترتیب مشهد مقدس سال آتی برای دومین بار میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

وی افزود: در چارچوب سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۲۰۰ میهمان خارجی دست‌کم از ۵۱ کشور جهان که بیشتر آنها از برداران اهل‌سنت هستند به مشهد مشرف می‌شوند. 

رییس ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همچنین گفت: در حاشیه این مسابقات نمایشگاه خوشنویسی شامل آثار برجسته ۸۰ خطاط برجسته ایرانی و هشت خوشنویس از دیگر کشورهای جهان برپا خواهد شد. 

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف و بیان کرد: استان برای برگزاری این رویداد مهم آمادگی کامل دارد.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: برپایی و اجرای سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم می‌بایست نمونه باشد تا در تاریخ خراسان و حافظه میهمانانش باقی بماند. 

وی ادامه داد: همچنین باید از این مسابقات برای تشویق و جلب توجه هرچه بیشتر قشر دانش‌آموز و دانشجویان نسبت به فرهنگ قرآنی به صورت ویژه بهره‌گیری شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در نشست هماهنگی برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: هرگونه اقدام در خصوص ترویج مباحث فرهنگی به خصوص قرآنی مورد توجه و تاکید است لذا بستر برگزاری آن را به بهترین وجه و در گسترده‌ترین شکل فراهم می‌کنیم.

حسن جعفری کلانشهر مشهد را پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حوزه‌های مختلف توصیف و بیان کرد: باید در این چارچوب بهترین برنامه‌ها را اجرا نماییم و همچنین در خلال این رویداد مهم اگر در خصوص شناساندن هرچه بیشتر مکتب سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد بسیار موثر خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی پایتخت علی بن موسی الرضا قرآن کریم نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

لازم به ذکر است که جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. همچنین تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

کد خبر 6086279

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • پیش ثبت‌نام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان